4G Internet voor het Buitengebied

• 11 november 2015
  • 500 reacties
  • 41697 keer bekeken

Toon eerste bericht

500 reacties

Zie hieronder mijn laatste chat-gesprek met KPN: Martin: at 10:58:35 een treffend voorbeeld van de situatie bij KPN omtrent de informatie verschaffing bij dit product:

Martin: at 10:57:28
Ik ben voor je aan het kijken waar we hier mee verder kunnen Rick.

Martin: at 10:58:38
Moment nog graag.

Rick Rog: at 10:58:42
Even ter verduidelijking ik archiveer ook dit gesprek om toe te voegen aan deze lopende case. Zoals je misschien wel zou begrijpen heb ik het vertrouwen in de klantenservice enigszins verloren. Vragen blijven onbeantwoord, topics worden gesloten en afspraken worden niet nagekomen, kortom schrijnende situatie waar de hoogste prioriteit aan zou moeten worden verleend. Je betaald 100% voor een product maar kunt het slechts voor 10% efficiënt benutten. En tot slot begin ik er een beetje vermoeid van te worden.

Rick Rog: at 10:58:44
Geen probleem

Rick Rog: at 10:58:47
Ik wacht al maanden

Martin: at 10:59:03
Ik kan me dat voorstellen Rick.

Rick Rog: at 10:59:20
En alles is te onderbouwen, middels documentatie elk gesprek en chat is aanwezig mocht je me niet geloven.

Martin: at 10:59:46
Ik geloof je! Dat is het probleem niet.

Rick Rog: at 11:00:01
Subliem, ik wacht je antwoord af!

Martin: at 11:03:02
Wanneer heeft Remco dit voor je doorgezet?

Rick Rog: at 11:03:16
Afgelopen Donderdag

Rick Rog: at 11:03:43
6-10-2016 omstreeks 16:00 - 16:30

Martin: at 11:09:49
Ik kom helaas niet verder hier intern Rick.

Rick Rog: at 11:10:00
En nu?

Martin: at 11:10:52
Iets over bliksemafleiders doen wij sowieso niets mee zei mij collega. Daarnaast gaf deze aan dat je verbinding op zich in orde was.

Rick Rog: at 11:11:58
Ja alleen de stabiliteit is slechter dan slecht en valt continu weg.. vandaar ook de noodzaak voor het aansluiten van een antenne

Rick Rog: at 11:12:35
Ooit gehoord van de kooi van faraday? https://nl.wikipedia.org/wiki/Kooi_van_Faraday

Rick Rog: at 11:13:41
Iets over bliksemafleiders doen jullie schijnbaar wel iets mee kijk aub naar de handleiding die door KPN (jouw werkgever) is verschaft

Martin: at 11:14:28
Dat is wat ik net te horen kreeg.

Rick Rog: at 11:14:48
De specifieke handleiding: https://kpn-customer.custhelp.com/ci/fattach/get/55767/0/filename/Handleiding+aansluiting+externe+antenne.pdf Ik citeer: "Wanneer de externe antenne buiten wordt aangebracht, wordt een externe bliksembeveiliging aanbevolen."

Rick Rog: at 11:15:03
Hoe kan je iets aanbevelen als jullie er niets mee doen?

Rick Rog: at 11:15:08
Het staat er exact.

Martin: at 11:15:06
En dat laatste doen we niets mee begreep ik.

Martin: at 11:15:21
Dat begrijp ik.

Rick Rog: at 11:15:32
Ik heb dat niet geschreven? Enige wat ik wil is de zekerheid dat niet mijn pand in de fik vliegt als ik die antenne op het dak plaats

Rick Rog: at 11:15:42
kan je daar wel uitsluitsel over geven dan?

Rick Rog: at 11:16:31
En wat is er gebeurd met de zaak die "Remco" doorgestuurd heeft naar de technische dienst? Die weet er ook niks van en daarom krijg ik er geen reactie meer op?

Martin: at 11:17:22
Ik begreep dat daar ook iets in vermeld stond over bliksemafleiders, maar daar doen we niets mee.

Rick Rog: at 11:18:05
Enige wat ik wil is de zekerheid dat niet mijn pand in de brand vliegt als ik die antenne op het dak plaats en de bliksem zou hier inslaan, kun je dit verhaal voor mij verifiëren?

Rick Rog: at 11:18:14
In dit gaat specifiek over de antenne

Rick Rog: at 11:20:02
Martin? Of laat je mij nu ook al in de steek als het even iets anders wordt dan de standaard script vragen..

Martin: at 11:20:26
ik ben voor je op zoek waar ik moet zijn om dit uit te zoeken.

Rick Rog: at 11:20:35
Merci

Martin: at 11:21:11
helaas vind ik ook interne strubbelingen. daarnaast is onze kennis over dit product gewoon onvoldoende.

Rick Rog: at 11:22:25
Dat blijkt alweer, die bevestiging krijg ik al 3 maanden lang, zou jij misschien voor het verschil kunnen zorgen? Ik heb vertrouwen in je, Martin je kan het, en ik weet dat jij ook dondersgoed begrijpt dat het niet normaal is dat je een product aanbied met specifieke handleiding en vervolgens berust op het feit dat jullie daar schijnbaar niks mee doen..

Rick Rog: at 11:23:42
Je kan niet iets 'aanbevelen' en vervolgens zeggen dat er niks mee wordt gedaan..

Martin: at 11:23:55
Ik begrijp je.

Rick Rog: at 11:24:02
Thnx!
system: at 11:38:04
Chat already ended

Tot slot wordt zodra het moeilijk wordt simpelweg de verbinding verbroken..
Per telefoon wordt je doorgeschakeld van technische dienst naar afdeling verkoop voor buitengebied 4g modem die vervolgens beide niks weten.
Op het forum wordt je topic verwijderd en of geblokkeerd.

Maar gelukkig wordt je altijd serieus genomen als klant. Welke weg ik ook bewandeld het lijkt vruchteloos en blijkt tot op heden uiteindelijk ook kansloos..

Mocht een meerdere van Remco of Martin meekijken dit is de referentie aan het gesprek:
https://server.lon.liveperson.net/hc/88467158/?cmd=file&file=chatStart&site=88467158&sessionkey=H2927933050141379977-e54b4cd897684ca294e645e6180c3b41K12637760&postChatURL=
Reputatie 1
Dan is er inderdaad nog niet veel veranderd sinds het begin. Werd ook steeds heen en weer gestuurd tussen afdelingen.

Ook hier nog steeds niet echt tevreden. Snelheid is alles behalve optimaal, instabiel en modem moet minimaal 1x gereboot worden. Moraal van het verhaal; ik maak nog steeds veel gebruik van mijn ADSL.

Nu bezig met kijken naar een point to point verbinding richting de rand van het dorp.
Beste DieselPower82,

Zoals te zien blijft ook hier de vraag nu al ruim 12 dagen onbeantwoord.
KPN, bedankt voor de top oplossing en uitmuntende service!

Overigens kan ik beamen dat wanneer het modem handmatig wordt gereset wij inderdaad een tijdelijke signaal winst lijken te behalen en dit resulteert in een uur goede stabiliteit..

Tevens is het modem al eens uitgewisseld voor dit specifieke probleem, je raad het al.. zonder succes.

Tot op heden in afwachting van een professionele reactie van KPN.
Reputatie 1
Vandaag is de verbinding ook weer drama, gewoon ononderbroken een stream kijken is er niet bij. Mijn ADSL lijn moet het weer overnemen, Voor dit bedrag per maand mag men toch meer verwachten.
Kleine update, aangezien het antwoord tot op heden uitblijft hebben wij ervoor gekozen een andere opstelling te gebruiken wat hopelijk niet tot blikseminslag zal leiden (net onder de dakrand geplaatst, ipv bovenop met als gevolg dat de antenne het hoogste punt zou zijn).

Na het installeren van de buitenantenne blijkt deze niet herkend te worden door het HUAWEI e5186 modem, typisch.. Bij andere modellen en merken 4G modems kan de keuze uit welke antenne wordt gebruikt worden geconfigureerd vanuit de (online) modem instellingen, bij dit type natuurlijk niet het geval.

Langzamerhand begin ik moedeloos te worden van de situatie en bovendien vind ik het schandalig dat de initiële vraag tot op heden onbeantwoord is gebleven en dat zodra ik mijn eigen topic opzoek deze nog steeds geblokkeerd lijkt te zijn. Heel heeeeeel erg triest KPN, graag contact opnemen zodat een monteur van jullie die situatie maar eens in orde kan gaan maken want dit is ronduit belachelijk en voor het maandelijkse bedrag van € 50,00 mag je zeker verwachten dat er eens fatsoenlijke ondersteuning dan wel hulp wordt aangeboden.

Tevens het verzoek om per direct mijn geblokkeerde topic te heropenen (en uiteraard hierop te reageren) zodat andere gedupeerde deze ook kunnen en hun de ellende lange zoektocht naar niets wordt bespaart.

De link: https://forum.kpn.com/quarantaine-47/huawei-4g-modem-e5186-antenne-aansluiten-op-dak-welke-soort-bliksembeveiliging-426822

In afwachting van jullie expertise en professionele aanpak.
Reputatie 7
Badge +27
@DieselPower: Excuses voor de late reactie. Jammer om te lezen dat je zoveel problemen ervaart met de stabiliteit! Begrijp ik uit je bericht dat het nooit echt goed heeft gewerkt? Welke actie is er tot nu toe al ondernomen door de storingsdienst?

Ik kijk graag na wat ik voor je kan betekenen. Reageer op mijn privébericht en ik help je verder!
Reputatie 7
Badge +23
Hallo @rick09rog, mijn excuses voor de late reactie. Dat is nooit de bedoeling geweest.

Zoals eerder gezegd heb ik je vraag uitgezet wat je het beste kunt doen. We geven advies over een extra antenne, omdat dit in sommige gevallen ons signaal kan versterken. Hiernaast geven we aan om een bliksemafleider te installeren. Over welke bliksemafleider het beste in welke situatie past, daar kunnen we geen advies in geven. Dit heeft ermee te maken dat we de situatie van onze klanten niet kennen en we dit product zelf niet leveren. Dit is niet het antwoord waar je naar op zoek bent, dat begrijp ik, maar ik kan je hierin helaas niet verder helpen.
Waarom wordt er geen vaste telefonie geleverd via 4G internet buitengebied?
Er zitten immers 2 poorten voor vaste telefonie achter op het modem.
Nu moet ik mijn waardeloze ADSL verbinding aanhouden, vanwege de vaste telefoon.
Het is volgens mij best mogelijk om vast te bellen via het 4G modem.
Waarom wil de KPN dat niet?
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @G.Schuurman, welkom op het forum! Goed dat je je vraag hier stelt. Vast bellen via het 4G buitengebied modem is op dit moment inderdaad nog niet mogelijk, maar technisch gezien zou deze functie wel te implementeren moeten zijn. Ik geef je suggestie intern door!
Hallo,

Op de informatiepagina over 4g in het buitengebied staat dat KPN Play ook i.c.m internet in het buitengebied kan. Telt de gebruikte data binnen KPN Play dan ook mee voor je datalimiet? Anders kun je namelijk nog geen 20 uur kijken per maand.
Reputatie 7
Badge +23
Hoi @LoeWnn, welkom! Goede vraag. Het antwoord is ja, de verbruikte data gaat van je tegoed af. Zeker iets om rekening mee te houden dus.
Heel erg jammer. Hierdoor zal er (bijna) niemand gebruik van maken. Terwijl het wel een goed alternatief zou zijn voor veel mensen. In het buitengebied is vaak niet alleen internet een probleem, maar ook TV. Wij hebben in principe thuis maar 2 mogelijkheden:
- Digitenne (Slechte kwaliteit beeld, prijs is verhoogd, en gaat er binnenkort uit)
- Digitaal via schotel (Vrij prijzig. Dure aanschafwaarde door apparatuur)

Het zou ideaal zijn als de data van Play niet meetelde voor het datalimiet. Ik weet zeker dat er genoeg mensen zijn die Play dan zouden aanschaffen. Zelfs als je 5 of 10 euro moet bijbetalen om de data niet mee te laten tellen. Misschien een tip voor de toekomst.
Reputatie 7
- Digitenne (Slechte kwaliteit beeld, prijs is verhoogd, en gaat er binnenkort uit)
Hoi LoeWnn. Heb je een bron voor het vetgedrukte? (KPN heeft nml licentie gekregen tot 2030 voor Digitenne...) (zie ook hier)
Reputatie 7
Badge +23
Ja, mee eens dat dat jammer is. Ik snap je punt wel eerlijk gezegd. Ik verwacht trouwens niet dat het op korte termijn gaat veranderen. Wel een goede tip wat mij betreft en ik zal het doorspelen.

En ik ben ook benieuwd naar het antwoord op de vraag van Peter 🙂
Reputatie 7
Badge +30

- Digitaal via schotel (Vrij prijzig. Dure aanschafwaarde door apparatuur)

Maar, schotels krijg je bij aanbieders toch ook als onderdeel van het abonnement? CanaalDigitaal doet dit wel. Tuurlijk zit je dan nog met 'aansluitkosten' maar de vraag is of je dat een groot probleem vindt, tot slot kan je dan wel (HD)TV kijken

Ziggo is dan wel goedkoper met hun goedkoopste TV pakket maar dat kan je eenmaal niet afnemen. Maar daarnaast biedt Canaal Digitaal wel veel meer (HD) zenders. Als je bij Ziggo ook een ontvanger wilt zit je al op €25/maand, en het pakket bij CanaalDigitaal van 19,95 biedt al allemaal "leuke" dingen zoals TV pauzeren..
Canaal Digitaal heeft dan duurdere aansluit kosten t.o.v. Ziggo (99 tegen over 0/17,- afhankelijk van het pakket)
Vraag: waarom kan ik niet upgraden van 10 Gb naar 50 Gb per maand? De helpdesk zegt "softwareprobleem" zonder gereeddatum, maar er wordt nog steeds geadverteerd met 50 Gb dataverbruik per maand. Dan zou je toch ook je oude abonnement kunnen opzeggen en een nieuw voor 50 Gb afsluiten? Weet iemand hier meer over? Alvast dank.
Reputatie 7
Badge +23
Hi @limbouser, we adverteren met 2 verschillende abonnementen. Je kunt voor 1 van beiden kiezen. Ik heb het hier vanochtend met een collega over gehad en volgens mij kun je niet meer upgraden. Ik duik er even verder voor je in en dan kom ik er in de loop van volgende week op terug bij je!
Reputatie 7
Badge +27
Hoi Limbouser, we hebben antwoord gekregen op de navraag die Cindy gedaan heeft. Zij is er pas volgende week weer en we wilden je niet zo lang laten wachten. We ervaren inderdaad issues op het moment met het upgraden van 10 GB naar 50 GB. Er wordt aan gewerkt om dit te verhelpen maar een definitieve oplossing is er nog niet. Voor het moment raden we klanten dan ook aan om, bij het afsluiten van het abonnement, gelijk voor de 50 GB te gaan. We zien in de praktijk dat 10 GB voor de meeste klanten krap aan, of ronduit niet genoeg is.

We kunnen, met wat moeite, er waarschijnlijk wel voor zorgen dat jouw abonnement omgezet wordt naar 50GB. Je krijgt een privébericht van me. Reageer daarop met je gegevens als dit ook is wat je wilt.
Badge +1
Een grote update van windows 10 en ik zit na 3 dagen al over de limiet heen.
Teruggestuurd blijmaken met een dooie mus.
Reputatie 7
Badge +23
Ik snap dat dat flink balen is @databyte. Wat bedoel je precies met dat je het hebt teruggestuurd?
Badge +1
Gewoon stop laten zetten en alles terug gestuurd.
Reputatie 7
Badge +23
Wat jammer om te lezen. Mocht ik je ergens anders bij kunnen helpen, laat het me vooral weten.
Badge +1
De oplossing is simpel meer mb of onbeperkt.
De snelheid is zeer goed.
Reputatie 7
Badge +30
Mwa, Microsoft biedt juist hiervoor allemaal tools. Ze zijn natuurlijk op de hoogte dat er genoeg mensen zijn met een verbinding met datalimiet en hierom is het mogelijk om Updates 1x te downloaden en meerdere keren te installeren ofzelfs op een andere locatie te downloaden en dan mee te nemen op een USB stick.

Overstappen naar T-Mobile is trouwens een best goed idee. Dan kan je s nachts die updates lekker laten draaien, alle downloads afronden. En overdag, wanneer je een datalimiet hebt gewoon internetten.
Badge +1
Mwa, Microsoft biedt juist hiervoor allemaal tools. Ze zijn natuurlijk op de hoogte dat er genoeg mensen zijn met een verbinding met datalimiet en hierom is het mogelijk om Updates 1x te downloaden en meerdere keren te installeren ofzelfs op een andere locatie te downloaden en dan mee te nemen op een USB stick.

Overstappen naar T-Mobile is trouwens een best goed idee. Dan kan je s nachts die updates lekker laten draaien, alle downloads afronden. En overdag, wanneer je een datalimiet hebt gewoon internetten.

Weet ik ook op die manier gedaan.
Is geen optie die hebben alleen 3g op de dijk.

Reageer