4G Internet voor het Buitengebied

• 11 november 2015
  • 500 reacties
  • 41741 keer bekeken

Toon eerste bericht

500 reacties

Reputatie 7
Badge +27
Dat is inderdaad goed nieuws!

@BonesNL ik zie dat je dit forumaccount al een paar jaar hebt. Je hebt dus je KPN ID vermoedelijk aan het 'verkeerde' account gekoppeld. Maakt dat je wat uit? Anders kan ik hem ontkoppelen hoor, dan kan jij hem weer aan Harley koppelen. Geef je een gil als je dit wilt?

Trouwens: geen addertje hoor. Gewoon een verbetering van het product 😉
Reputatie 7
Badge +30
Hoi Marcia, ik ben benieuwd naar de voorwaarden van Sneller Internet Buitengebied. Met name de onbeperktheid.
Reputatie 1
Dat is inderdaad goed nieuws!

@BonesNL ik zie dat je dit forumaccount al een paar jaar hebt. Je hebt dus je KPN ID vermoedelijk aan het 'verkeerde' account gekoppeld. Maakt dat je wat uit? Anders kan ik hem ontkoppelen hoor, dan kan jij hem weer aan Harley koppelen. Geef je een gil als je dit wilt?

Trouwens: geen addertje hoor. Gewoon een verbetering van het product ;-)

Mooi, houdt ik dus de 150/80 verbinding voor 45 euro minder. Positief

Naam maakt mij niet uit
Reputatie 1
Trouwens 180mb inmiddels
Ik heb een internet abonnement en voldoe aan alle eisen voor het 4G buitengebied. Ik zou dus graag het 4G buitengebied internet af willen sluiten, echter als ik de postcode check uitvoer wordt mij vertelt dat het product niet beschikbaar is. Als ik dan verder kijk naar de producten die wel beschikbaar gesteld worden is dit 4G mobiel internet. Hoe kan dit?
Reputatie 1
Ik heb een internet abonnement en voldoe aan alle eisen voor het 4G buitengebied. Ik zou dus graag het 4G buitengebied internet af willen sluiten, echter als ik de postcode check uitvoer wordt mij vertelt dat het product niet beschikbaar is. Als ik dan verder kijk naar de producten die wel beschikbaar gesteld worden is dit 4G mobiel internet. Hoe kan dit?

Onderstaand telnr bellen
https://www.kpn.com/thuis/internet-buitengebied.htm

Onderstaand telnr bellen

Dit heb ik al gedaan en ze vertelden mij dat ik er niet voor in aanmerking kom, echter snap ik waarom mij dan in een later stadium 4G mobiel internet wordt aangeboden. Dan zou 4G buitengebied ook mogelijk moeten zijn. Toch? 😥
Reputatie 1

Onderstaand telnr bellen

Dit heb ik al gedaan en ze vertelden mij dat ik er niet voor in aanmerking kom, echter snap ik waarom mij dan in een later stadium 4G mobiel internet wordt aangeboden. Dan zou 4G buitengebied ook mogelijk moeten zijn. Toch? 😥

Je woont buiten bebouwde kom, en je verbinding zit onder de 6mb? Zie https://netco-fpi-info.fourstack.nl

Onderstaand telnr bellen

Je woont buiten bebouwde kom, en je verbinding zit onder de 6mb? Zie https://netco-fpi-info.fourstack.nl

Klopt! Mijn verbinding is slechts 3mb en er zijn geen geplande upgrades beschikbaar. Ook volgens de kpn 4G dekkingskaart bevind ik mij net in het 4G gebied.
Reputatie 1
Zou ik nog een keer bellen
Zou ik nog een keer bellen
Ik betwijfel of dat zin heeft, ik wacht liever een moderator af. Zij hebben mij in het verleden ook uitstekend geholpen. 😊
KPN heeft wettelijke verplichtingen om internet/telefonie in het buitengebied te leveren, toch? Blijft deze verplichting bestaan?

Of betekent dit op termijn dat wanneer er een koperdraadje stuk gaat, dat de hele straat maar over moet naar 4G?

Voor de duidelijkheid, voor iedereen die hier positief over is:
4G, met onregelmatige pings is niet toereikend voor online gaming (als NAT-types het überhaupt supporten)
- 4G, zonder vast IP, is niet toereikend voor IP camera's of domoticatoepassingen, om maar iets te noemen.
- 4G is veel te storingsgevoelig om een écht stabiele verbinding te hebben.
- 4G is in gebieden waar KPN enkel 4G800 uitrolt (oftewel: het buitengebied) nog steeds belachelijk traag en onvoldoende voor het streamen van 2x HD Netflix-streams, om maar iets te noemen.

4G is een upgrade voor de doorvoersnelheid mocht je grote bestanden willen downloaden. En dan nog is het totaal niet serieus te nemen tegenover wat KPN aan VDSL in steden aanbied, laat staan Ziggo of glasvezelaanbieders.
Het werkt verder juist averechts als je het hebt over stabiliteit.

Laat KPN hier niet mee weg komen. Start een glasvezelinitiatief en neem het heft in eigen hand.
Reputatie 1
Glas duurt nog ff hier.

Maar gebruik cameras, en kan compleet het huis aansturen met 4G, dus bovenstaande valt nog wel mee ?
Reputatie 3
Badge +2
Ik krijg bij een postcodecheck voor 4G Internet Buitengebied deze melding:

"Dit product is niet beschikbaar op jouw adres,
wel kan je een Alles-in-1 pakket bestellen"

Nou, de snelheid is hier 7 Mbit en interactieve televisie kan echt niet.

Misschien wil een moderator zo vriendelijk zijn om even te kijken wat hier mis gaat.
Glas duurt nog ff hier.

Maar gebruik cameras, en kan compleet het huis aansturen met 4G, dus bovenstaande valt nog wel mee ?

Hoe doe je dat, zolang je geen IP hebt om naar toe te babbelen?
Reputatie 1
Glas duurt nog ff hier.

de camera laten babbelen

Voor de duidelijkheid, voor iedereen die hier positief over is:
4G, met onregelmatige pings is niet toereikend voor online gaming (als NAT-types het überhaupt supporten)

Ik woon in een buitengebied en gebruik momenteel een 4G dongel i.c.m. een mobiel abo van Tele2.
Online gamen gaat prima hoor 👍🏻
Reputatie 7
Badge +30
Glas duurt nog ff hier.

de camera laten babbelen
Dit is inderdaad een oplossing. Verder kan je ook de advancedinternet APN gebruiken.

Misschien wil een moderator zo vriendelijk zijn om even te kijken wat hier mis gaat.
Ik ben geen moderator, maar kan dit wel voor je checken (via privebericht).
Als je dit liever niet met mij doet, ook goed. Even goede vrienden.

Robin
Reputatie 7
Badge +30

Ik heb je adres gecontroleerd en het is niet beschikbaar omdat er op deze locatie niet genoeg dekking/capaciteit is.
Ik heb zojuist contact opgenomen met de klantenservice van KPN over het 4g abbonement buitengebied.
De dekking op mijn locatie valt net buiten het dekkingsgebied.
Is dit op te lossen door middel van de antenne die staat beschreven in de FAQ van KPN buitengebied?
Postcode en huisnummer:
xxxx xx.

*Admin: postcode en huisnummer verwijderd ivm privacy
Reputatie 7
Badge +30
Ik heb zojuist contact opgenomen met de klantenservice van KPN over het 4g abbonement buitengebied.
De dekking op mijn locatie valt net buiten het dekkingsgebied.
Is dit op te lossen door middel van de antenne die staat beschreven in de FAQ van KPN buitengebied?
Postcode en huisnummer:
---------.
Nee. De check houd rekening met aanbevelingen voor een antenne.
Dus het is voor mij onmogelijk om hier gebruik van te gaan maken?
Of kan de dekking nog veranderen in de toekomst?
Reputatie 7
Badge +30
Dus het is voor mij onmogelijk om hier gebruik van te gaan maken?
Of kan de dekking nog veranderen in de toekomst?
Sorry, daar was ik inderdaad niet helemaal duidelijk in.

Op dit moment is het niet mogelijk. Met antenne zou het technisch gezien (slecht) kunnen werken maar het is in de praktijk gewoon niet mogelijk om het te bestellen.

In de toekomst kan dit wijzigen, wanneer de plaatsing van antennes wijzigt of er antennes geupgraded worden. Op dit moment komt alle bereik van het station in Swalmen, en door de bebouwing en bebossing blijft er te weinig bereik over. Daarnaast moet ook het hele dorp/stad diezelfde capaciteit gebruiken.

Robin
Beste Robin,
Dankjewel voor de informatie, ik zal het in de gaten houden.
Reputatie 3
Badge +2

Ik heb je adres gecontroleerd en het is niet beschikbaar omdat er op deze locatie niet genoeg dekking/capaciteit is.

Er is wel dekking.

Bij de buren, die dezelfde snelheid halen als ik, geeft het systeem ook aan dat er geen 4G buitengebied beschikbaar omdat Alles-in-1 besteld kan worden. Als je vervolgens bij Alles-in-1 de postcodecheck doet kan er geen abonnement worden gekozen (logisch) en verwijst het systeem je door naar......... 4G buitengebied!

Er klopt echt iets niet in de databases.

Reageer