4G Internet voor het Buitengebied

• 11 november 2015
  • 500 reacties
  • 42913 keer bekeken

Toon eerste bericht

500 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Klopt bij een van je "buren" (op nr 5) wordt genoemd dat er Alles-in-1 beschikbaar is omdat zij, naar schatting, meer dan 11Mbit/s halen namelijk 12.

Alle andere buren zitten in dezelfde situatie als jij omdat dit gebied aangestreept is als "geen dekking". En dat is veroorzaakt door: https://www.kpn.com/4g/dekkingskaart.htm
Reputatie 3
Badge +2
Klopt bij een van je "buren" (op nr 5) wordt genoemd dat er Alles-in-1 beschikbaar is omdat zij, naar schatting, meer dan 11Mbit/s halen namelijk 12.

Alle andere buren zitten in dezelfde situatie als jij omdat dit gebied aangestreept is als "geen dekking". En dat is veroorzaakt door: https://www.kpn.com/4g/dekkingskaart.htm

Nr 5 en de andere oneven nummers zijn heel ver weg, die zitten ook op een andere centrale.

Gelukkig klopt er van die dekkingskaart weinig hier, de 4G dekking is zelfs binnenshuis prima. Ik schrijf dit bericht met KPN 4G en de snelheid is hoger dan via ADSL (25 Mbit download vs 6 voor ADSL) en dat via een gewone telefoon binnenshuis dus geen 4G modem met antenne.

Mijn buurman (hoger even nummer, vlak bij) had zelfs jaren onbeperkt snel en stabiel 4G via KPN tot KPN zijn abonnement een paar maanden geleden eenzijdig veranderde en het onbeperkte afschafte. Toen had hij alleen nog zijn brakke ADSL verbinding, daar was hij niet blij mee. Nu zou hij ook geen 4G Internet Buitengebied kunnen krijgen omdat er zogenaamd geen dekking zou zijn, ik heb hem nog niet gesproken maar daar is hij vast helemaal niet blij mee....
Reputatie 2
Goedemiddag, ik moet zeggen dat ik dit fantastisch nieuws vind. Wij hebben nu 4G voor thuis van de concurrent maar daar werd ik gek van de datalimiet en allerlei andere fratsen. De snelheid is wel super.
Wij komen in aanmerking voor dit KPN produkt en ik heb me reeds aangemeld hiervoor bij KPN (wegens technische problemen met registraties van nieuwe klanten bellen ze me later terug)
Hierop vooruitlopend heb ik wat vragen :
- Is er een soort testperiode waarin je kan beslissen om door te gaan als abonnee ? Ik ga ervanuit dat alles goed werkt maar voor het geval dat..
- Hebben er hier gebruikers ervaring met gamen op het PS4 netwerk ? Werkt dat goed ?
- Wij hebben nu ook nog een adsl abonnement dat ik nog niet kan opzeggen. Kan ik dit op een later tijdstip vervangen door KPN ADSL abonnement en is vanaf dan het 4G buitengebied gratis ?

Veel vragen ik weet het maar alvast bedankt voor de antwoorden. Ik ben hier echt super enthousiast over en hoop snel het modem en simkaart in huis te hebben.
Peter
Reputatie 7
Badge +28
Hoi Marcia, ik ben benieuwd naar de voorwaarden van Sneller Internet Buitengebied. Met name de onbeperktheid.
We hadden het er in een ander topic al over, ik heb die vraag nog uitstaan. Onbeperkt is onbeperkt. Of er toch andere voorwaarden zijn door de manier waarop de verbinding wordt gebruikt (torrents etc.) weet ik niet. Ik zal het antwoord hier (ook) laten weten :)

Ik heb een internet abonnement en voldoe aan alle eisen voor het 4G buitengebied. Ik zou dus graag het 4G buitengebied internet af willen sluiten, echter als ik de postcode check uitvoer wordt mij vertelt dat het product niet beschikbaar is. Als ik dan verder kijk naar de producten die wel beschikbaar gesteld worden is dit 4G mobiel internet. Hoe kan dit?Ik krijg bij een postcodecheck voor 4G Internet Buitengebied deze melding:

"Dit product is niet beschikbaar op jouw adres,
wel kan je een Alles-in-1 pakket bestellen"

Nou, de snelheid is hier 7 Mbit en interactieve televisie kan echt niet.

Zoals Robin aangeeft houdt de postcodecheck rekening met het mobiele bereik. Het houdt ook rekening met bestaande aansluitingen. Er zit een limiet aan het aantal 4G buitengebied aansluitingen dat op een mast kan worden aangesloten zonder dat het invloed heeft op andere klanten. Ik vraag voor jullie na of er een manier is waarop we dit toch kunnen regelen.

@Speelman: Ik heb jouw adresgegevens nog niet, daarom heb ik je een privébericht gestuurd, reageer je daar op?

- Is er een soort testperiode waarin je kan beslissen om door te gaan als abonnee ? Ik ga ervanuit dat alles goed werkt maar voor het geval dat..
- Hebben er hier gebruikers ervaring met gamen op het PS4 netwerk ? Werkt dat goed ?
- Wij hebben nu ook nog een adsl abonnement dat ik nog niet kan opzeggen. Kan ik dit op een later tijdstip vervangen door KPN ADSL abonnement en is vanaf dan het 4G buitengebied gratis ?

Goede vragen!
  • Elk abonnement kun je binnen 14 dagen annuleren.
  • Gamen zou redelijk moeten werken, je ping is mogelijk iets hoger dan bij een ADSL verbinding. Eigen servers hosten kan lastiger zijn omdat je geen vast IP adres krijgt.
  • Het vaste abonnement kan inderdaad later worden vervangen, 4G buitengebied wordt dan gratis.
Reputatie 2
Dank jullie wel voor de duidelijke antwoorden. Mbt PS4 ben ik niet zo bezorgd over de snelheid/ping maar meer over de techniek. Bij mijn huidige provider zijn er soms problemen met de APN waardoor sommige spellen wel en sommige niet online kunnen worden gespeeld. Kwestie van afwachten. Ik hoop dat KPN me snel terugbelt om het proces af te ronden.
Is het bij dit modem in combinatie met KPN 4G mogelijk om gebruik te maken van portforwarding en heeft er iemand een werkende configuratie zonder extra aan te schaffen hardware?

In mijn geval is het de bedoeling dat het camerasysteem van buitenaf te benaderen is.
Reputatie 3
Badge +2

Ik krijg bij een postcodecheck voor 4G Internet Buitengebied deze melding:

"Dit product is niet beschikbaar op jouw adres,
wel kan je een Alles-in-1 pakket bestellen"

Nou, de snelheid is hier 7 Mbit en interactieve televisie kan echt niet.

Zoals Robin aangeeft houdt de postcodecheck rekening met het mobiele bereik. Het houdt ook rekening met bestaande aansluitingen. Er zit een limiet aan het aantal 4G buitengebied aansluitingen dat op een mast kan worden aangesloten zonder dat het invloed heeft op andere klanten. Ik vraag voor jullie na of er een manier is waarop we dit toch kunnen regelen.

Ik heb het even nagekeken, het gaat hier om 4 adressen inclusief ik zelf (ik kan je ze per privebericht sturen als je wilt) waarbij ik in alle gevallen zeker weet dat :

- de werkelijke snelheid tussen de 4 en 6 Mbit ligt
- de postcodecheck aangeeft dat 4G Internet Buitengebied niet kan omdat Alles-in-1 leverbaar is (klopt niet)
- de 4G dekking van KPN binnenshuis prima is

Allemaal bij uitstek kandidaten voor 4G Internet Buitengebied, maar omdat de postcodechecks niet lukken kan het nu niet besteld worden.

Ik hoop dat je wat voor ons kan betekenen. Eventueel eerst alleen op dit adres.
Reputatie 7
Badge +30
Is het bij dit modem in combinatie met KPN 4G mogelijk om gebruik te maken van portforwarding en heeft er iemand een werkende configuratie zonder extra aan te schaffen hardware?

In mijn geval is het de bedoeling dat het camerasysteem van buitenaf te benaderen is.
Forwarding kan gewoon in het modemrouter dat KPN levert (de Huawei).

Zie: https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/port-forwarding-huawei-modem-internet-buitengebied-hoe-dan-434896

• Gamen zou redelijk moeten werken, je ping is mogelijk iets hoger dan bij een ADSL verbinding. Eigen servers hosten kan lastiger zijn omdat je geen vast IP adres krijgt.
Eigen servers hosten is mogelijk door middel van de APN advancedinternet.

Ping is redelijk verschillend per locatie. Het laagste wat ik gezien heb is zo'n 12-15ms maar veel vaker zie je ~30ms en gamen kan wel. Wel kan je ook gewoon over de DSL lijn gamen. Bij online games gebruik je meestal veel kleine pakketjes en zelf over enkele Mbit/s werkt dat goed zolang de lijn maar een klein beetje stabiel is. Updaten van games is dan wel wat lastig over DSL.

Robin
Reputatie 7
Badge +28
Hoi Marcia, ik ben benieuwd naar de voorwaarden van Sneller Internet Buitengebied. Met name de onbeperktheid.

Het is onbeperkt met een fair use policy. Dat betekent dat er geen datalimiet wordt aangehouden. Als andere gebruikers problemen ervaren door gebruik van een klant is het mogelijk dat we die klant aanspreken op zijn gedrag. Dat is stukje 7.1 van de algemene voorwaarden ("Heeft het elektronisch communicatieverkeer er last van dat u de dienst gebruikt?"). Ik kan me indenken dat het voorbeeld van 24/7 torrents up/downloaden hierop van toepassing kan zijn. Dit is dus een reactief beleid. Je wordt niet bij voorbaat afgesloten als een bepaald grens wordt bereikt.
Reputatie 2
Toen ik eerder deze week belde was het vanwege software problemen niet mogelijk om nieuwe klanten aan te melden, wel is de check gedaan en zijn al mijn gegevens genoteerd. Is het bekend of deze problemen inmiddels zijn opgelost ? Is het ook bekend hoe lang het duurt eer de simcard en modem in huis zijn na bestelling (excuses voor mijn ongeduld)

groet
Peter
Reputatie 7
(excuses voor mijn ongeduld)

groet
Peter
Volgens mij heb je al spierpijn van het trappelen, naamgenoot 😉
Reputatie 1
Badge
Toen ik eerder deze week belde was het vanwege software problemen niet mogelijk om nieuwe klanten aan te melden, wel is de check gedaan en zijn al mijn gegevens genoteerd. Is het bekend of deze problemen inmiddels zijn opgelost ? Is het ook bekend hoe lang het duurt eer de simcard en modem in huis zijn na bestelling (excuses voor mijn ongeduld)

groet
Peter

Dinsdag besteld, vandaag simkaart ontvangen. Klantenservice geeft aan dat de levertijd van het modem twee tot drie weken bedraagt...
Reputatie 2
(excuses voor mijn ongeduld)

groet
Peter
Volgens mij heb je al spierpijn van het trappelen, naamgenoot 😉

Je moest eens weten, eindelijk fatsoenlijk internet zonder gestress over het dataverbruik. Met 2 pubers thuis gaat dit een verademing zijn. ☺
Ik werd vandaag enthousiast KPN bied 4G aan zonder datalimiet in het buitengebied.
Ga ik checken met mijn postcode geeft men aan dat het niet kan. Ik zou 40mB kunnen. Nou dat is echt niet het geval. Mijn verbinding is maximaal. 1mB.
Navraag bij KPN geeft aan dat men geen updates meer aan gaat bieden op mijn adres.

Mijn vraag is nu waarom kan ik dan niet in aanmerking komen voor de 4G oplossing. Ik wilde de 4G gaan gebruiken voor snel internet en mijn adsl lijntje voor de kinderen zodat ze kunnen gamen.
Erg raar iemand een idee waarom dit niet mogelijk is?

(Extra informatie, we hebben geen kabel en geen vdsl mogelijkheden.)

Admin: Topic samengevoegd met centraal topic
@A.de Vries Bij mij was het exact hetzelfde ik was ook erg enthousiast. Sinds enkele maanden heb ik al een onbeperkt 4g abbonement van tele2, dit gebruik ik naast de bestaande adsl verbinding. Dit werkt zeer goed, helaas heeft dit abonnement een datalimiet van 5gb per dag die je vervolgens wel gratis aan kan vullen met 1gb per keer, maar dit is voor een vaste verbinding niet echt ideaal. Nu wil ik erg graag overstappen naar KPN maar mij werd vertelt dat dit niet zou werken, ik heb de medewerker nog proberen te overtuigen dat het nu ook al werkt en dat ik zelfs alleen een simkaart nodig heb, omdat ik verder alles al geïnstalleerd heb. Maar helaas, "Dit kan helaas niet in het systeem verwerkt worden meneer" en daar moest ik het meedoen. Na mijn enorme enthousiastme en de hoop op eindelijk een werkbare internet verbinding ben ik nu erg teleurgesteld in Kpn...
Het is zelfs zo dat Kpn nog een veel beter 4g signaal geeft op deze plek als tele2 dus ik snap er echt helemaal niks van.
Reputatie 2
Goedemiddag, ik kreeg donderdag bericht dat het modem pas na enkele weken geleverd kon worden maar vandaag heb ik alle spullen al in huis en geinstalleerd, hartelijk dank aan KPN voor de geweldige service. Installatie was een makkie, nu is het nog een kwestie van het uitlijnen van de buitenantenne voor de beste/snelste ontvangst.
Ik heb de volgende vragen. Het menu van het modem geeft op zijn snelst 4 streepjes, dit krijg ik niet beter. Op Ookla speedtest heb ik een ping van gemiddeld 31 en een download van 80mB. Echt top maar ik probeer de ping nog iets lager te krijgen ivm gamen van mijn zoon op PS4

http://192.168.8.1/api/device/signal geeft mij 301 10483489 -5dB -92dBm -69dBm 18dB 7

Laatste vraag : ik gebruik nu APN fastinternet maar begreep dat er ook andere APN mogelijkheden zouden zijn (advancedinternet) is de een beter dan de ander ?
alvast weer bedankt
Peter

Ps wij zitten hemelsbreed ongeveer op 600 meter van de zendmast waarop het modem inlogt
Goedemiddag Robin,

Wij wonen op postcode 1693HP, nummer 5 (dit is een van oorsprong vakantiepark, nu een woonwijk) We hebben daardoor allemaal een huisnummer toevoeging gekregen, dus ons huisnummer is nu bijvoorbeeld 5-101.
Toen de internet buitengebied bundels nog 30 en 100GB waren, kon ik via de postcodecheck gewoon een buitengebied abonnement afsluiten op bijvoorbeeld huisnummer 5-101. We zitten 6KM van een ADSL centrale, er zijn geen upgrades gepland, snelheid is 1MB.
Als ik nu de postcodecheck doe, krijg ik te zien dat het niet mogelijk is om een buitengebied abonnement af te sluiten. Wel afsluitbaar op 1693HP nummer 5, maar niet op 1693HP nummer 5-101.

Ik ben razend enthousiast over jullie nieuwe buitengebied abonnement, kan je aangeven of dit misschien wel via deze weg is af te sluiten?

Ik hoor het graag,

Krischan
Reputatie 7
Badge +30
Goedemiddag Robin,

Wij wonen op postcode 1693HP, nummer 5 (dit is een van oorsprong vakantiepark, nu een woonwijk) We hebben daardoor allemaal een huisnummer toevoeging gekregen, dus ons huisnummer is nu bijvoorbeeld 5-101.
Toen de internet buitengebied bundels nog 30 en 100GB waren, kon ik via de postcodecheck gewoon een buitengebied abonnement afsluiten op bijvoorbeeld huisnummer 5-101. We zitten 6KM van een ADSL centrale, er zijn geen upgrades gepland, snelheid is 1MB.
Als ik nu de postcodecheck doe, krijg ik te zien dat het niet mogelijk is om een buitengebied abonnement af te sluiten. Wel afsluitbaar op 1693HP nummer 5, maar niet op 1693HP nummer 5-101.

Ik ben razend enthousiast over jullie nieuwe buitengebied abonnement, kan je aangeven of dit misschien wel via deze weg is af te sluiten?

Ik hoor het graag,

Krischan
De postcode check is fout. Op 1693HP 5 101 is 4G Buitengebied wel mogelijk, maar is een antenne wel aangeraden. Als je belt met 4G Buitengebied desk (0800-0201165) kan je het hoogstwaarschijnlijk ook gewoon afsluiten.
Laatste vraag : ik gebruik nu APN fastinternet maar begreep dat er ook andere APN mogelijkheden zouden zijn (advancedinternet) is de een beter dan de ander ?
alvast weer bedankt
Peter

Ps wij zitten hemelsbreed ongeveer op 600 meter van de zendmast waarop het modem inlogt
Advancedinternet gebruikt wat minder firewall. Dit kan daarom ook een klein nadeel hebben op je snelheid maar ik zou het gewoon proberen. Beide hebben voordelen, beide hebben nadelen.
Hoi Robin,

Zou je ook eens willen checken op 1693HP huisnummer 5 toevoeging /109?
Ik hoop dat je dan hetzelfde antwoord kan geven 🙂
Reputatie 7
Er is wel een maximum aan het aantal aansluitingen op één mast. Hopelijk vraagt niet iedereen daar dit aan. Want dan zullen er wel enkelen teleurgesteld raken, denk ik zo.
Ik zie zo'n 300 (...) toevoegingen op nr. 5.
Reputatie 7
Badge +22
Ik werd vandaag enthousiast KPN bied 4G aan zonder datalimiet in het buitengebied.
Ga ik checken met mijn postcode geeft men aan dat het niet kan. Ik zou 40mB kunnen. Nou dat is echt niet het geval. Mijn verbinding is maximaal. 1mB.
Navraag bij KPN geeft aan dat men geen updates meer aan gaat bieden op mijn adres.

Mijn vraag is nu waarom kan ik dan niet in aanmerking komen voor de 4G oplossing. Ik wilde de 4G gaan gebruiken voor snel internet en mijn adsl lijntje voor de kinderen zodat ze kunnen gamen.
Erg raar iemand een idee waarom dit niet mogelijk is?

(Extra informatie, we hebben geen kabel en geen vdsl mogelijkheden.)

Admin: Topic samengevoegd met centraal topic

Ha A.de Vries, welkom op het forum! Wat gek dat je niet in aanmerking komt voor 4G Buitengebied als er op jouw adres maar 1 Mbit/s leverbaar is. Je hebt nu een privébericht van mij ontvangen. Als je daarop reageert, dan kijk ik voor je welke internetsnelheid we daadwerkelijk op jouw adres kunnen leveren.
Reputatie 7
Badge +30
Hoi Robin,

Zou je ook eens willen checken op 1693HP huisnummer 5 toevoeging /109?
Ik hoop dat je dan hetzelfde antwoord kan geven :)
Hoi,

Helaas niet. Volgensmij gaat dat fout tijdens de check want alle /xxx adressen mogen niet. Alle gewoon xxx adressen mogen wel.

064 mag niet vanwege "geen bereik" en alle huizen(?) er omheen mogen dat wel.

Robin
Reputatie 1
Ook ik heb onlangs Sneller Internet Buitengebied besteld, ik heb al reeds een 4-6mb KPN adsl lijn.
Het enige wat ik niet kan vinden is hoe het gaat werken in combinatie.
Krijg ik twee fysieke modems? Kan ik zelf kiezen over welke verbinding het internet gaat?
Hoi Robin,

Dus als ik het goed begrijp, is 4G Buitengebied volgens jou af te sluiten op 1693HP, huisnummer 5, toevoeging xxx (niet 064)?
Ik krijg het afsluiten van het abonnement niet voor elkaar bij de dames achter 0800-0201165 en zou hierover teruggebeld worden.
Kan jij intern dit abonnement voor ons afsluiten, of iets in deze situatie betekenen?
Ik verstrek je graag mijn adresgegevens in een PB als dit voor jou het controleren makkelijker maakt.
Reputatie 7
Badge +30
Ook ik heb onlangs Sneller Internet Buitengebied besteld, ik heb al reeds een 4-6mb KPN adsl lijn.
Het enige wat ik niet kan vinden is hoe het gaat werken in combinatie.
Krijg ik twee fysieke modems? Kan ik zelf kiezen over welke verbinding het internet gaat?
Je krijgt inderdaad 2 en kan fysiek schakelen tussen de netwerken.
Hoi Robin,

Dus als ik het goed begrijp, is 4G Buitengebied volgens jou af te sluiten op 1693HP, huisnummer 5, toevoeging xxx (niet 064)?
Ik krijg het afsluiten van het abonnement niet voor elkaar bij de dames achter 0800-0201165 en zou hierover teruggebeld worden.
Kan jij intern dit abonnement voor ons afsluiten, of iets in deze situatie betekenen?
Ik verstrek je graag mijn adresgegevens in een PB als dit voor jou het controleren makkelijker maakt.
064, 109, 110, 279, 280, 281 en 284 kunnen geen 4G Buitengebied afsluiten (vanwege "Geen dekking", wat te betwijfelen is). Bij alle andere toevoegingen (de rest van 001 tot en met 301) krijg ik geen probleem.

De check op https://www.kpn.com/thuis/internet-buitengebied.htm geeft echter aan dat hij het adres niet kent. Het verschil is dat de eerste toevoegingen als 1693HP 5 /064 in het systeem staan terwijl de rest er zonder slash in staan: 1693HP 5 063.

@Justin_, of iemand anders, kan jij hier iets in betekenen voor @Kris1979?

Wat zei de medewerker v/d helpdesk?

Robin

Reageer