Beantwoord

4G issue bepaalde apps

  • 26 March 2020
  • 13 reacties
  • 683 keer bekeken

Badge

Goedenavond allen, 

 

Apps die ik gebruik, die niet optimaal werken via 4G zijn RING en Discord.
Mijn toestel is een Pocofone F1 met laatste MIUI OS versie 11.0.4
Het probleem is;
Ring: Live beelden en aanbellen werkt niet via 4G.(krijg geen verbinding)
Discord: Voicechat werkt niet, blijft hangen op RTC Connecting via 4G

 

Ik heb een tweede toestel(Samsung Galaxy A8) van de zaak via Vodafone.
Als ik hier een hotspot van maak en mijn pocofone hiermee verbindt werkt alles prima.

Tevens werkt alles prima via elke wifi verbinding.
 

Simkaart van KPN In mijn oude Iphone 6s EN Galaxy A8 gedaan, alles werkt prima via KPN 4G icm. deze apps.

Het lijkt mij een instelling in mijn Pocofone maar na lang zoeken kan ik niemand met een vergelijkbaar probleem vinden.

icon

Beste antwoord door Anonymous 26 May 2020, 21:50

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Beste @GenDo, welkom! Het is mogelijk dat deze apps niet compatible zijn met de MIUI waar de Pocofone op draait. Het is goed mogelijk dat deze vooral gebouwd zijn voor Apple en Android en niet voor MIUI. Je zou eens navraag kunnen doen bij de makers van de betreffende app. Wellicht hebben zij meer duidelijkheid voor je! Succes! :-)

Badge

Hoi @Marcia_ , 

Bedankt voor je reactie.

Ik twijfel of het aan MIUI ligt en dit is waarom.

  • Vodafone simkaart in Pocofone F1 - Geen issues via 4G
  • KPN simkaart in Galaxy A8 - Geen issues via 4G

 

  • KPN simkaart in Pocofone F1 - Issues via 4G.

Zou het aan de simkaart kunnen liggen ?

Reputatie 7
Badge +30

Wie weet?! Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer, 06-nummer en evt. klantnummer(s)? Dan kijk ik of je wellicht een verouderde simkaart hebt. Je kunt gemakkelijk (gratis) via MijnKPN een nieuwe simkaart aanvragen. 

Reputatie 7
Badge +30

Heb je nog de kans gehad een nieuwe simkaart aan te vragen, @GenDo? Laat je het me weten als ik nog iets voor je kan doen?

Badge

Heb je nog de kans gehad een nieuwe simkaart aan te vragen, @GenDo? Laat je het me weten als ik nog iets voor je kan doen?

Hey @Marcia_ ,

 

Mijn excuses dat ik niet meer heb gereageerd.

Ik heb mijn gegevens ingevuld en heb inderdaad nog geen kans gehad er eentje te bestellen. 

Vandaag is het echt heel erg met 4G problemen en wederom met de simkaart van Vodafone geen enkel probleem meer.

Reputatie 7
Badge +30

Geen probleem, bedankt voor het aanvullen van je gegevens! Ik zie dat je geen verouderde simkaart hebt. Ik neig er dus naar dat het niet aan de simkaart ligt. Ik zie dat je twee mobiele nummers hebt bij KPN, als je jouw andere KPN simkaart ook in de Pocofone plaatst, ervaar je dan dezelfde problemen?

Badge

Yes, net de sim overgezet en inderdaad hetzelfde probleem. :frowning2: Ik heb overigens de telefoon vandaag volledig gereset en heb nu wel wat meer mogelijkheden maar ben bang dat ik een miskoop heb gedaan met deze pocophone f1. 

Maar dat verklaart nog niet waarom wel alles met een Vodafone sim werkt.

Als het deze https://www.gsmarena.com/xiaomi_pocophone_f1-9293.php is, kwa hardware een prima ding zo te zien.

Het enige wat ik zo kan bedenken is dat de betreffende apps i.c.m. met de firmware zich verslikken in IPv6, want dat kan een verschil zijn met de andere situaties. Of dit, zo is: Je kan even kijken of er een IPv6 adres is toegekend, moet wel ergens bij status van network staan.

Badge

Hallo @tmoesel

Bedankt voor je reactie.

Ik heb inderdaad een IPv6 adres via 4G.

Badge

@tmoesel

 

JIJ BENT GENIAAL! Ik heb alle twee de netwerkinstellingen op IPv4 gezet en alles werkt weer !! :O

Badge

Ik wil jullie nog hartelijk danken voor jullie hulp!! Top gedaan :thumbsup_tone2:

Reputatie 7
Badge +30

Wat ontzettend fijn dit! @tmoesel dank voor je hulp!

Ik wil hier ook graag nog even op reageren: sinds de MIUI 12.0.2. (eind oktober 2020 geïnstalleerd op de F1) kreeg ik hetzelfde probleem. De helft van de websites en de helft van de apps deden het niet meer. Na lang zoeken is zoals hierboven omschreven precies mijn probleem. Even voor de minder technische mensen onder ons (zoals ik):

Hoe pas je ipv6 naar ipv4 aan op Pocophone F1:

Ga naar Instellingen, SIM-kaarten en mobiele netwerken, Selecteer je simkaart, Namen toegangspunten (APN), Selecteer je huidige APN (KPN mobiel Internet), scroll naar beneden, verander APN-protocol van IPv4/IPv6 naar alleen IPv4, en doe dit ook bij Roamingprotocol voor APN. 

Herstart je telefoon of wacht een tijdje. 

Zeer opgelucht toen dit bleek te werken, ik dacht echt even dat dit het einde van Xiaomi voor mij was terwijl ik super tevreden ben over de telefoon.