4G maar geen internet!

• 17 juni 2013
  • 15 reacties
  • 6384 keer bekeken

Vandaag overgestapt van TMobile naar KPN vanwege snel internet en betere ontvangst. Zeiden ze.  Ontvangst net zo slecht en Internet doet het niet vanwegen instellingsfoutje. Correctie duurt 5 dagen... lekker verhaal!

Bij klantenservice kan ik geen klacht indienen. Dit kan alleen per getekende post! Echt waar, niet per telefoon, niet per mail, alleen per post. Klantenservice ?? Gesproken over ontmoedigingsbeleid..

Voor iedereen die nog over moet starten... trek je eigen conclusie.

15 reacties

Reputatie 4
Badge +3
Beste Alexander,

Dat klinkt niet al te best. Ik neem aan dat als je het hebt over een instellingsfoutje dat het gaat om de APN? Ik ben wel nieuwsgierig naar de reden achter de 5 dagen verwerkingstijd. Zou je me per privébericht je mobiele nummer in combinatie met postcode en huisnummer kunnen toesturen? Dan ga ik de boel voor je uitzoeken :-)

Met vriendelijke groet,

Daan

De verbinding is direct door Daan opgelost, dit is dus snel verholpen. Dank daarvoor. Het nieuwe probleem is dat mijn 4G abonnement slechts een 2G verbinding levert met een snelheid van 12kbps (netwerkradar).. Wat nu? 

Reputatie 6
Badge +2
Hoi,

Weet je zeker dat alle instellingen nu goed zijn? 12 kbps is wel heeeeel traag natuurlijk.

Ja alle instellingen zijn goed. Net werd bevestigd dat op mijn adres er alleen GPRS aangeboden wordt, terwijl de dekkingsmap aangeeft dat er 3G 14 Mbps zou zijn.... O ja, en de signaalsterkte is ook rampzalig, al verschillende gesprekken weggevallen. 

Lekker verhaal weer! Nu de belofte dat er vanaf oktober 4G zou zijn. Zal wel maar wat tot die tijd??

Beste Daan,

Wellicht kun je ons ook helpen, mijn man en ik zijn deze week overgestapt naar 4 G van KPN, beide een Iphone4. Mobiel netwerk werk niet, alleen wifi.

Bij KPN langsgeweest en  zeiden ze dat we het APN moesten veranderen in KPN4G.nl. Dit gedaan, maar nog steeds geen internet. Hoe dit op te lossen?

Mvrgr

Marry Wijnschenk

Reputatie 4
Badge +3
Beste Marry, 

Je moet inderdaad op beide toestellen de APN aanpassen. Heb je dit correct gedaan?

Bekijken voor de zekerheid even de volgende stappen: http://bit.ly/Y8vtA6" target=_blank>bit.ly/Y8vtA6[/url beide telefoonnummers om de aansluiting te controleren.

Met vriendelijke groet,

Daan

Dank je wel, ik check dat straks even, heb zo afspraak staan, dus ben even verhinderd, ga dit straks bestuderen. Dank vast voor je snelle antwoord.

Gr Marry

Reputatie 6
Badge +1
Dan ben je verkeerd voorgelicht. De iPhone 4 ondersteunt niet eens 4G, de iPhone 5 alleen maar in de 1800 MHz band en dat heeft KPN nog niet uitgerold, als ze dat uberhaupt wel gaan doen.

Ik zou proberen het abonnement op te zeggen of voor een nieuwe telefoon gaan die het wel ondersteunt.

Reputatie 4
Badge +3
Beste mfaken,

Apple ondersteunt inderdaad de 4G frequentie van KPN niet. Dat betekent echter niet dat je geen internetverbinding kunt krijgen, maar dat gewoonweg gebruik wordt gemaakt van de 3G verbinding.

Met vriendelijke groet,

Daan

Reputatie 6
Badge +1
Dat is waar, maar de abonnementprijzen zijn over het algemeen wel hoger dan een niet-4G. 

Reputatie 4
Badge +3
Daar heb je een punt. Je betaalt echter eigenlijk een hogere prijs voor de grotere databundel (1500MB meer). 4G is een extra bij de hogere databundels, al is dat niet voor iedereen beschikbaar :-)

Heb je 4G zelf al eens geprobeerd?

Met vriendelijke groet,

Daan

Reputatie 6
Badge +1
Daar heb jij weer een punt 🙂

Ik heb zelf ook 4G, via Hi. 25/10 abbo, ik haal over het algemeen 30/15.  Ben helemaal tevreden, zoveel sneller en reactiever dan UMTS. Er is geen verschil meer met een WiFi verbinding.

Rijdend in een auto (100 km/u).

Reputatie 4
Badge +3
Dat zijn snelheden waar we blij van worden! Het hoogste dat ik tot op heden gehaald heb is 61.34, ergens vlakbij Rotterdam. Zelfs thuis zit ik 10 Mbit hoger dan mijn vaste verbinding. Heb Wifi dan ook standaard uit staan :-)

Met vriendelijke groet,

Daan

Reputatie 6
Badge +1
Weet je ook of er bewust nog geen harde snelheidslimieten op zitten? Bij 3G zijn de limieten hard ingesteld.

61 Mbit? Netjes 🙂...

Beste Daan, alles werkt weer. We hadden hetzelfde gedaan, maar bij het businesscenter had men niet gemeld dat je na dit traject het tst moet uitschakelen om het te activeren:D Bedankt voor je hulp.

Mvrgr

Marry

Reageer