Beantwoord

4g modem loopt vast, moet steeds herstarten

• 8 november 2018
  • 9 reacties
  • 254 keer bekeken

Reputatie 1
Ik ben kpn dankbaar dat ik al een tijdje gebruik mag maken van 4g buitengebied, alleen loopt de data steeds vast? ik moet steeds inloggen in de modem om het te herstarten of ik haal de stroom eraf.
Daarna doet hij het prima, maar ik moet dit toch wel om de dag een keer doen.
Ik heb bij de instellingen {profielbeheer} hem op advanced gezet maar dan heb ik maar 15 download en op standaard kpn krijg ik 80 download.
Wat kan ik hieraan doen?

Ik heb een super verbinding met een buitenantenne en nooit een storing o.i.d maar dat steeds moeten herstarten van de modem word ik een beetje moe van.

Kan iemand mij aub hier mee helpen?
icon

Beste antwoord door Erik_ 13 november 2018, 12:27

Het kan verband houden, maar de mate van fluctuatie is wel heel groot. Ik heb hier gekeken en ik kan zelf op afstand niet veel doen. Dus ik vermoed dat hier op locatie naar gekeken moet worden door een monteur. Dat kan ik helaas niet inplannen. Ik wil je dan ook vragen om telefonisch contact op te nemen met 0800-0402. Je kunt dan doorverbonden worden met de collega's van de Buitengebied desk. Zij regelen dat dan met je.
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +27
Hoi Michel, welkom terug. Vervelend dat je een probleem ervaart met 4G Buitengebied. Wat bedoel je precies met data die vast loopt?
Reputatie 1
erik, nou ik zal het proberen uit te leggen.
als ik merk dat het laden van een pagina langzaam gaat, dan doe ik een speedtest en kom ik op 1 tot 4, en dan beslis ik weer om te modem opnieuw op te starten of een harde reset.
daarna is de download weer 60-90 ....
dit is om de dag !!
volgens het forum werd mij verteld om het profiel dan ook naar advanced te zetten, maar daar gaat hij bij mij langzamer van(14-18 download). dus hij staat nu op kpn standaard en volgens de test perfect.
Ik kan ook niet echt vertellen waarom de snelheid wegvalt. want als hij zo sloom word, dan gaat hij ook echt naar 0. en moet je hem wel herstarten.
Ik wil wel helpen maar is er een log te bekijken??

gr, michel
Reputatie 7
Badge +27
Dank voor je uitleg, Michel. Het is duidelijk daar klopt iets niet. Wil je je gegevens invullen op je profiel, en hier laten weten als je dit gedaan hebt. Dan gaan we hier eens naar kijken.
Reputatie 1
ik heb het profiel aangepast.
het lijkt er wel op dat als ik stream dingen gebruik, de data soms direct afzakt naar 0.
popcorn(ondanks niet toegestaan) geeft dit probleem heel snel, maar oook netflix.
het kan toevallig zijn, maar ik heb erg veel fluctuatie in de data stroom, download is soms heel hoog en dan weer laag.
gr, michel

nu reageert hij gisten iets beter op advanced dan op standaard, maar overall heb ik het beste resultaat op standaard.
Reputatie 7
Badge +27
Het kan verband houden, maar de mate van fluctuatie is wel heel groot. Ik heb hier gekeken en ik kan zelf op afstand niet veel doen. Dus ik vermoed dat hier op locatie naar gekeken moet worden door een monteur. Dat kan ik helaas niet inplannen. Ik wil je dan ook vragen om telefonisch contact op te nemen met 0800-0402. Je kunt dan doorverbonden worden met de collega's van de Buitengebied desk. Zij regelen dat dan met je.
Reputatie 1
erik, dank je voor je hulp, maar als ik bel dan krijg ik uiteindelijk een link om online hulp te zoeken, .
dus ik ben niet te woord gestaan?????
gr, michel
Reputatie 7
Badge +27
Heb je helemaal geen collega aan de lijn gehad, Michel? Het telefoonsysteem is erop gericht om klanten waar mogelijk door te verwijzen naar een online oplossing. Dat is in veel gevallen sneller en makkelijker, maar in dit geval heb je echt een collega nodig. Het werkt in principe zo: je spreekt je vraag in, en het systeem geeft je de daarbij passende tekst en opties. Daarna is het dan even stil, en krijg je een mededeling om aan de lijn te blijven als je een medewerker wilt spreken. Heb je dat ook nog gehoord, of heb je opgehangen na de online opties?

Sowieso zou je, als je nu weer belt en dezelfde vraag stelt, direct doorverbonden moeten worden. Ik wil je dan ook vragen het nog eens te proberen. Herhaal je vraag, en als je wel eerst weer de online opties krijgt, blijf aan de lijn.
Reputatie 1
erik,

ik heb weer gebeld, maar je moet je vraag inspreken: dan zeg ik: 4g modem/buitengebied.
en je krijgt een link via de sms en de verbinding word verbroken.
dus hoe krijg ik een medewerker aan de lijn?

gr, michel
erik,

ik heb weer gebeld, maar je moet je vraag inspreken: dan zeg ik: 4g modem/buitengebied.
en je krijgt een link via de sms en de verbinding word verbroken.
dus hoe krijg ik een medewerker aan de lijn?

gr, michel

Aan de lijn blijven, niet ophangen wanneer dat van die sms gezegd word.

Reageer