4g probleem iphone5s

• 2 november 2013
  • 11 reacties
  • 4861 keer bekeken

Hallo,

Gisteren hebben mijn zoon en ik onze nieuwe iphones 5s ontvangen met 4 g abbo.

nu blijkt dat we beiden het 4g netwerk niet opkunnen.

alles gecheckt apn instellingen..itunes koppelingen..postcode check...maar niks werkt.

Na contact met de technische dienst die mijn instellingen hadden gecheckt,weten zij het ook niet meer..en zou ik binnen een week teruggebeld worden,kan eventueel de toestellen ruilen...moet ik dus weer een tijdje wachten ..iemand misschien een andere oplossing?

11 reacties

Reputatie 6
Badge +1
Wat is de woonplaats?

Schijndel 5481lg...volgens de postcodecheck zou het moeten werken

Reputatie 6
Badge +1
Klopt, er zijn in Brabant nog wel veel witte plekken zonder dekking, vandaar dat ik het even vroeg, het beste is om coveragechecker.nl te kijken, die laat de masten zien die zeker geactiveerd zijn. De postcode checker is nl. niet altijd even betrouwbaar.

Wel vreemd dat het niet werkt. Is het echt een iPhone 5S en niet toevallig een oude 5?

En is er iemand in de buurt met een galaxy S4 of een HTC One? Die ondersteunen ook 4G, dan kan het simkaart uitgesloten worden. En heb je de optie 4G inschakelen in het menu wel?
Hallo mfaken,

Bedankt voor je antwoord,volgens coveragechecker zou het moeten werken,de 4g staat ingeschakeld.

Het is echt een iphone5s(home button als bewijs)helaas nog niemand in mijn vriendenkring met 4g..het rare is dat de iphone5s van mijn zoon precies hetzelfde probleem heeft...volgens de klantenservice was dit probleem ook nieuw voor hun..ze raden me nu aan om naar de kpn store te gaan en het toestel om te ruilen...maar dat lijkt me de oplossing niet,omdat ik hier 2 iphones heb die niet op het 4g netwerk willen

Reputatie 6
Badge +1
Het lijkt me ook stug dat het aan het toestel ligt, helemaal met 2 dezelfde toestellen. Jammer dat er niemand anders is met een 4G toestel om het uit te testen.

De vaste medewerkers hier op het forum zijn er pas maandag weer, misschien dat zij jou verder kunnen helpen.

Mocht je een oplossing hebben, graag hier ook plaatsen zodat anderen er ook wat aan kunnen hebben als ze het zelfde probleem hebben.

Had je trouwens nog gekeken of de 4G schakelaar aanwezig is?
Ja,de 4g schakelaar staat aan,ga maandag naar de kpn om te kijken wat het probleem kan zijn.

Ik houd jullie op de hoogte van de oplossing

Bedankt voor het meedenken!

Je moet misschien je carrier update nog uitvoeren instellingen--> algemeen --> info de versie moet zijn KPN 15.6 anders krijg je een melding dat je moet bijwerken. Doe dit en grote kans dat het misschien dat het dan wel werkt.

Overige moet is het ook aan te raden om ios 7.03 te draaien als je er nog niet op zat even updaten
De carrierupdate had ik gecheckt..die was goed..de versie is 15.6,ik draai op ios 7.03.

Vanmorgen had ik ong 5 min 4g...nu de hele dag al weer op 3g.

Heb al van alles gedaan...vliegtuigmodus..sim opnieuw geplaatst..maar niks helpt

Reputatie 4
Badge +3
Ha Sylvia,

Dit klinkt inderdaad niet als een toestelissue. Het toestel is namelijk geschikt en het gaat om twee exemplaren (wat de klans bijzonder klein maakt). Als ik het goed begrijp staan alle instellingen wel goed. 

Heb je op andere locaties wel gewoon 4G/LTE?

Samen komen we er wel uit, het moet immers gewoon werken ;-)

Met vriendelijke groet,

Daan

Hallo Daan,

Nee,de telefoon werkt nergens op 4g...gistermorgen thuis even 5 min op het 4g netwerkgezeten:D

Mijn zoon heeft inmiddels 4g...in een dorpje hier 5 km verderop..maar valt ook iedere keer terug op 3g.

Volgens de postcode zou het moeten werken...anders had ik mijn abbo nog niet afgesloten.

hoop dat je me verder kan helpen,ga vanmiddag sowieso even naar de store.

Groetjes,Sylvia

Reputatie 4
Badge +3
Ha Sylvia,

Bedankt voor je snelle reactie.

Alles lijkt je in omgeving goed te staan en ook technisch gezien zou er volop bereik moeten zijn. Zou je mij per priv├ębericht beide mobiele telefoonnummers i.c.m. contractant kunnen toesturen? Dan ga ik op basis van die gegevens bij onze technische dienst je aansluiting laten controleren.

Met vriendelijke groet,

Daan

Reageer