Beantwoord

4G Router instellen Teltonika

  • 6 December 2019
  • 9 reacties
  • 2864 keer bekeken

Voor een klant van ons moeten wij een 4G router instellen (Teltonika RUT240).
De simkaart is van KPN, geschikt voor 4G, Hussel abonnement met 2GB aan data.

Normaliter geen problemen met KPN i.c.m. deze routers, echter in dit geval geen mogelijkheid tot het maken van een verbinding. De router geeft de melding dat het dial nr. niet klopt.

 

Geprobeerd met APN ‘internet’en ‘portalmmm.nl’ , dial nr. op *99#.
Geen verificatie aan staan en netwerk selectie op automatisch.

 

Kan iemand mij vertellen welke APN instellingen er gebruikt moeten worden?

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 9 December 2019, 14:20

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Hoi @Menze . Welkom op het forum.

Vervelend dat het niet lukt. Tegenwoordig zou dat automatisch moeten gaan.

Ik heb dit topic gevonden: https://forum.kpn.com/mobiel-internet-17/apn-instellingen-voor-4g-kpn-424981

dit topic geeft nog wel wat settings voor portalmmm: https://zakelijkforum.kpn.com/internet-bellen-9/wat-zijn-de-juiste-apn-instellingen-9750

Maar zoals gezegd, zou dat niet nodig moeten zijn. Ik hoop dat het hiermee lukt. 

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je andere vragen hebben, stel ze gerust!

Hoi Erik,

Excuses voor de late reactie. De vermelde topics had ik ook al gevonden en de tips toegepast. Helaas hielp het niets.

Ik zoek verder, bedankt voor het meedenken.

Succes @Menze ! Mocht je toch een oplossing vinden, zijn wij ook benieuwd! 

Had hetzelfde probleem met de configuratie van een Teltonika RUT240. Firmware-versie RUT2XX_R_00.01.11.3. Uiteindelijk de Auto APN functie uitgeschakeld en ‘KPN Internet’ ingevuld. Loste het probleem op. Ik zag trouwens dat met de laatste versie van de firmware (00.01.12.3) het probleem ook structureel is opgelost; Auto APN werkt nu naar behoren.

Goed nieuws. Dank voor de update, @rgeus .

@rgeus Bedankt voor de reactie, weten we dat voor een volgende keer.

Ik heb het in dit geval opgelost met een andere router.

Ik heb ook wen probleem met teltonika rut 240 

met telfort kaart  auto apn  werkt niet geen conectie 

Geupdate na nieuwste versie geen resultaat

handmatig  apn internet nat geprobeerd ppp ook 

pin nr is 0000. Werkt niet  hopeloos volgens teltonila plug and play.  Tja

Ik vrees dat ik geen oplossing voor je heb (behalve wat al gedeeld is in dit topic). Ik hoop dat iemand nog een suggestie heeft.