Vraag

4G werkt niet meer

  • 19 April 2019
  • 2 reacties
  • 1423 keer bekeken

Ik heb een 4G abonnement maar op het moment dat ik me huis verlaat gaat hij automatisch over naar 3G, in m’n instellingen staat alles gewoon op 4g. Hoe kan dit?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 2
Hier dezelfde problemen. Zelfs in de buurt van Utrecht afgelopen week meer 3G en H verbinding , dan de snellere 4G. Heb ook nog een sim van XS4ALL in de ander toestel en werkt ook via het KPN netwerk en ook daar dezelfde problemen.

Waar 4G eerst geen probleem was, nu geregeld problemen.

KPN gaat hier niet lekker de laatste weken. Ook al aanpassingen van profiel in het SIB4G en nu ook met gewoon mobiel abonnement ook al problemen.
Reputatie 7
Badge +30
Hoi Boerejongen, welkom! In de basis is het antwoord heel simpel. Je telefoon zal overspringen op 3G als er niet voldoende 4G bereik is. De achterliggende vraag is dan: waarom is er niet voldoende 4G. Kan zijn dat er te veel mensen tegelijk verbinding maken met de mast. Of dat er iets tussenzit wat voor verstoring zorgt (bomen, gebouwen, etc...). Het kan ook nog zijn dat het een probleem is met je toestel of simkaart.

Kun je uitgebreider aangeven waar en wanneer je dit precies ervaart? Zijn het specifieke plekken, specifieke tijden? Wat voor telefoon heb je? En, kun je jouw simkaart eens testen in een andere telefoon?

NL1, jammer te horen dat jij ook issues hebt. Voor jou dan ook dezelfde vragen 🙂