Beantwoord

4G werkte niet in Marokko

  • 2 November 2019
  • 7 reacties
  • 546 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 3 reacties

Kon hele week in Marokko niet appen etc terwijl ik wel 4G rechtsboven in iphone zag. Zag melding “verbinden” maar dat lukte hele week niet. Iphone uitgezet en weer aan werkte ook niet. Wat is oplossing?

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 5 November 2019, 15:19

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Beste @PP1, welkom! Heb je in Marokko ook gebruik gemaakt van een voordeelbundel? Je kunt in ieder geval eens proberen om een volgende keer 4G uit te zetten. In veel landen is dit minder stabiel dan in Nederland, dus ik vraag altijd om eens te testen hoe het werkt als je dat uitschakelt. Ook kan je proberen om handmatig een ander netwerk te selecteren, dat wil ook nog wel eens de oplossing zijn. Heeft het eerder in Marokko (of een ander land binnen of buiten Europa) wel gewerkt? Kon je bijvoorbeeld wel bellen?

Ik had EU-NL 1000 aan.

4G heb ik wel uitgezet op 3G paar keer, bedoel je dat?

Ik kon wel bellen maar  daarvoor is toch geen 4G nodig?

Het gekke is dat rechtsboven wel 4G stond maar als ik ging appen de hele tijd signaal “verbinden” doorkreeg.

Reputatie 7
Badge +30

Ik bedoel inderdaad 4G uitzetten op je telefoon, zodat deze alleen verbinding maakt met het 3G netwerk. Daarnaast: de EU-NL 1000 is alleen voor de EU en Nederland. Voor Marokko heb je de Overige landen buiten de EU bundel nodig. Wellicht dat daar toch het probleem zat. 

Wat voor tekst moet ik daarvoor sms’en?

Reputatie 7
Badge +30

Sms OVERIG 25 AAN naar 1266 voor 25 min/mb/sms voor 14,99 euro of

Sms OVERIG 100 AAN naar 1266 voor 100 min/mb/sms voor 54,99 euro.

 

Zit nu in Dubai en heb nog steeds geen verbinding ondanks Overig 100 aan!

Wordt hier wel moe van, wat kan ik verder nog doen, zakelijk is het voor mij essentieel verbinding te krijgen

Reputatie 7
Badge +30

Als het goed is, heb je een sms gekregen met de bundels die je aan kunt vragen. Dubai is een van de voordeellanden van KPN en hiervoor heb je dus andere bundels nodig:

 

Sms VOORDEEL 100 AAN naar 1266 voor 100 MB/min/sms voor 9,99 eu

Sms VOORDEEL 500 AAN naar 1266 voor 500 MB/min/sms voor 39,99 eu