Beantwoord

4G Zutphen

• 16 september 2013
  • 10 reacties
  • 5687 keer bekeken

Reputatie 1
Hallo,

Kan iemand mij mededelen wanneer 4G in Zutphen beschikbaar is. Ben net verhuisd vanuit het westen van het land en zie het toch wel als een groot gemis.

Dank voor  het antwoord

icon

Beste antwoord door Daan__ 18 september 2013, 15:45

Ha Tobo,

Bedankt voor je berichten. Ik heb voor het gemak even de stukjes uitgelicht om het wat duidelijker leesbaar te maken.

"Wel vreemd dan dat bij telefonisch vragen om inlichtingen over de uitrol, 17 september 2013, door een medewerker van KPN doodleuk wordt medegedeeld dat een en ander in november 2013 tot stand zal komen."

Dit komt waarschijnlijk doordat de klantenservice, zeker sales, gebruik maakt van de coverage checker. De update van deze checker laat helaas iets langer op zich wachten omdat men een bug tegenkwam.

"Beetje erge misleiding voor toekomstige klanten en mensen zoals ik die op basis van deze informatie zijn overgestapt naar 4G en daardoor nu al een hoofdprijs betalen.  Denk dat het tijd wordt om richting KASSA en RADAR eens iets op te gooien. Niet de eerste keer dat KPN (niet) (on) eerlijk is naar klanten."

In eerste instantie wordt bij alle data rondom de uitrol van 4G gezegd dat het gaat om een indicatie. Er kunnen nu eenmaal zaken langskomen waar in geen mogelijkheid rekening mee te houden is. Je bent natuurlijk vrij om melding te maken bij Radar en Kassa.

"Het is geen aanval op jou maar de zoveelste belofte die KPN aan ondergetekende heeft gedaan de laatste jaren die niet wordt nagekomen en dat maakt mij nijdig."

Daar kan ik me iets bij voorstellen. Zijn dit zaken die nog steeds lopen en waar mijn aandacht wellicht invloed op heeft? Zo ja, dan hoor ik dat natuurlijk graag.

"Als ik ter verificatie op 17 september nog bel met KPN en daar weer de belofte krijg dat november 2013 de uitrol voor Zutphen e.o. is en jij verteld een andere datum dan ga ik ervan uit dat jij de juiste informatie geeft. De coveragechecker, die volgens jou vandaag is aangepast , geeft voor Zutphen ook nog steeds november 2013 aan."

Zie hierboven.

Zoals reeds eerder aangegeven woon ik sinds kort in Zutphen en kom uit het westen. Ik ben op mijn oude adres al overgegaan op 4G en dat beviel goed. Dus dat is ook het probleem niet. Het is steeds weer met de helpdesk van KPN en hun coveragecheckers dat je info krijgt die niet blijkt te kloppen en daarom vind ik het tijd worden voor andere stappen.

Door een verhuizing kan het zo zijn dat bepaalde zaken niet meer werken zoals ze voorheen werkten. Dit is met vaste diensten ook wel eens het geval. In die situaties kun je normaliter overstappen naar een pakket of abonnement dat op die locatie het meest geschikt is. Je zou bijvoorbeeld je 4G bundel tot de tijd dat het beschikbaar is uitzetten. Wil je dat ik hier samen met je naar kijk?

Nogmaals, ik kan me je frustratie goed voorstellen, echter zijn er soms dingen waar zelfs wij weinig invloed op hebben. Toch kijk ik graag met je mee om tot de voor jou best mogelijke oplossing te komen.

Met (vanzelfsprekend altijd) vriendelijke groet,

Daan

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +12
http://www.kpn.com/prive/4g.htm

Zal vanaf November 2013 beschikbaar moeten zijn.

Reputatie 4
Badge +3
Ha Tobo,

De postcodechecker is op dit moment incorrect. Hiervoor zal morgen een fix worden uitgerold. Op dit moment staat Zutphen in de planning voor februari. Ik hoop dat je wat met deze informatie kunt en mocht je verdere vragen hebben dan hoor ik dat graag!

Met vriendelijke groet,

Daan

Reputatie 1
Hallo Daan,

Wel vreemd. De checker geeft al tijden aan dat dit in november 2013 zou zijn...alles loopt voorspoedig in heel NL maar waarom schuift Zutphen dan enige maanden door?

Reputatie 4
Badge +3
Goedemiddag Tobo,

Er heeft een verandering plaatsgevonden in de manier waarop 4G wordt uitgerold. Om die reden hebben sommige steden nu eerder en andere steden nu later 4G. Waarom de coverage checker niet geupdatet is, durf ik niet te zeggen. Dit probleem heb ik afgelopen week, toen dit aan het licht kwam, dan ook gemeld en dit wordt morgen rechtgezet. 

Met vriendelijke groet,

Daan

Reputatie 1
Hallo Daan,

Wel vreemd dan dat bij telefonisch vragen om inlichtingen over de uitrol, 17 september 2013, door een medewerker van KPN doodleuk wordt medegedeeld dat een en ander in november 2013 tot stand zal komen.

Beetje erge misleiding voor toekomstige klanten en mensen zoals ik die op basis van deze informatie zijn overgestapt naar 4G en daardoor nu al een hoofdprijs betalen.  Denk dat het tijd wordt om richting KASSA en RADAR eens iets op te gooien.

Niet de eerste keer dat KPN (niet) (on) eerlijk is naar klanten.

Reputatie 6
Badge +1
Beetje vreemd om gelijk te dreigen met Kassa/Radar. De gehele uitrol is onder voorbehoud van vele zaken, je snapt zelf ook wel dat het aanpassen van 3500 locaties met heel wat planning en organisatie samen gaat, zoals materieel, vergunningen, logistieke problemen, etc.

Vergeet niet dat het niet alleen aanpassen van de masten is, maar ook evt. het aanleggen van glasvezel. Als daar een probleem mee is (vergunning, aanleg) dan kan het zo zijn dat een hele regio verlaat wordt.

Hoofdprijs betalen is ook een beetje overdreven, waarom zou je trouwens al iets aanschaffen waar je nog geen gebruik van kunt maken? Je kunt altijd even wachten met verlengen of afsluiten totdat het daadwerkelijk beschikbaar is.

Het is altijd zo gemakkelijk om je gal te spuwen in een forum, als je alles gewoon relativeert en een mega operatie zijn gang laat gaan komt het vanzelf goed, 3G voldoet toch nog? Het is niet zo dat je zonder mobiel internet zit.

PS Ik heb niks te maken met KPN, heb ook wel eens meerdere malen problemen gehad met KPN, maar door beleefd te blijven (wederzijds uiteraard) is alles gewoon opgelost.

Probeer eerst eens fatsoenlijk te vragen naar de planningsverandering, waarom/waardoor, en als er een mogelijkheid is om je abonnement weer (tijdelijk) te verlagen naar het oude abonnement.

Op die manier blijft het allemaal menselijk en kunnen we op een normale manier met elkaar communiceren zonder te dreigen met al die zogenaamde consumentenprogramma's.

Reputatie 1
Hallo Daan,

Het is geen aanval op jou maar de zoveelste belofte die KPN aan ondergetekende heeft gedaan de laatste jaren die niet wordt nagekomen en dat maakt mij nijdig.

Als ik ter verificatie op 17 september nog bel met KPN en daar weer de belofte krijg dat november 2013 de uitrol voor Zutphen e.o. is en jij verteld een andere datum dan ga ik ervan uit dat jij de juiste informatie geeft. De coveragechecker, die volgens jou vandaag is aangepast , geeft voor Zutphen ook nog steeds november 2013 aan.

Zoals reeds eerder aangegeven woon ik sinds kort in Zutphen en kom uit het westen. Ik ben op mijn oude adres al overgegaan op 4G en dat beviel goed. Dus dat is ook het probleem niet. Het is steeds weer met de helpdesk van KPN en hun coveragecheckers dat je info krijgt die niet blijkt te kloppen en daarom vind ik het tijd worden voor andere stappen.

Dus nogmaals het is geen aanval op jou.

Reputatie 4
Badge +3
Ha Tobo,

Bedankt voor je berichten. Ik heb voor het gemak even de stukjes uitgelicht om het wat duidelijker leesbaar te maken.

"Wel vreemd dan dat bij telefonisch vragen om inlichtingen over de uitrol, 17 september 2013, door een medewerker van KPN doodleuk wordt medegedeeld dat een en ander in november 2013 tot stand zal komen."

Dit komt waarschijnlijk doordat de klantenservice, zeker sales, gebruik maakt van de coverage checker. De update van deze checker laat helaas iets langer op zich wachten omdat men een bug tegenkwam.

"Beetje erge misleiding voor toekomstige klanten en mensen zoals ik die op basis van deze informatie zijn overgestapt naar 4G en daardoor nu al een hoofdprijs betalen.  Denk dat het tijd wordt om richting KASSA en RADAR eens iets op te gooien. Niet de eerste keer dat KPN (niet) (on) eerlijk is naar klanten."

In eerste instantie wordt bij alle data rondom de uitrol van 4G gezegd dat het gaat om een indicatie. Er kunnen nu eenmaal zaken langskomen waar in geen mogelijkheid rekening mee te houden is. Je bent natuurlijk vrij om melding te maken bij Radar en Kassa.

"Het is geen aanval op jou maar de zoveelste belofte die KPN aan ondergetekende heeft gedaan de laatste jaren die niet wordt nagekomen en dat maakt mij nijdig."

Daar kan ik me iets bij voorstellen. Zijn dit zaken die nog steeds lopen en waar mijn aandacht wellicht invloed op heeft? Zo ja, dan hoor ik dat natuurlijk graag.

"Als ik ter verificatie op 17 september nog bel met KPN en daar weer de belofte krijg dat november 2013 de uitrol voor Zutphen e.o. is en jij verteld een andere datum dan ga ik ervan uit dat jij de juiste informatie geeft. De coveragechecker, die volgens jou vandaag is aangepast , geeft voor Zutphen ook nog steeds november 2013 aan."

Zie hierboven.

Door een verhuizing kan het zo zijn dat bepaalde zaken niet meer werken zoals ze voorheen werkten. Dit is met vaste diensten ook wel eens het geval. In die situaties kun je normaliter overstappen naar een pakket of abonnement dat op die locatie het meest geschikt is. Je zou bijvoorbeeld je 4G bundel tot de tijd dat het beschikbaar is uitzetten. Wil je dat ik hier samen met je naar kijk?

Nogmaals, ik kan me je frustratie goed voorstellen, echter zijn er soms dingen waar zelfs wij weinig invloed op hebben. Toch kijk ik graag met je mee om tot de voor jou best mogelijke oplossing te komen.

Met (vanzelfsprekend altijd) vriendelijke groet,

Daan

Reputatie 1
Hallo Daan,

Dank voor je antwoorden. UItschakelen 4G is geen optie omdat op mijn werk al wel 4G mogelijk is.

Ik wacht dus maar geduldig af,

Mvg

Tonny

Inmiddels staat Zutphen ook in de planning van de uitrol. zie hier

Reageer