Beantwoord

5g voor Oneplus toestellen

  • 26 October 2020
  • 60 reacties
  • 5898 keer bekeken

Reputatie 1

Ik heb een Oneplus 8 pro die geschikt is voor een 5g aansluiting. Met mijn KPN abo heb ik echter geen 5g. Volgens info van KPN hebben alle abonnementen 5g. Geldt dit niet voor een Oneplus 8 pro toestel? Moet ik nu een abonnement bij Vodafone afsluiten, want die hebben inmiddels wel 5g voor mijn toestel?

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 2 November 2020, 12:57

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

60 reacties

Reputatie 7

Wat is het voordeel van 5G?

Reputatie 1

Zoek maar op met Google.

Reputatie 7

Zoek maar op met Google.

Mijn vraag is heel serieus.

Mijns inziens biedt 5G het komende één à twee jaar nog geen enkel voordeel dus waarom zou je zo'n haast willen maken. De snelheid zal er vrijwel niets hoger door worden en je accu gaat weer een stukje korter mee.

Reputatie 1

Het irriteert mij als bedrijven diensten/spullen verkopen met bepaalde services en dan blijk achteraf dat ze niet voldoen aan het geen ze hebben toegezegd. KPN verkoopt, dat al hun abonnementen klaar zijn voor 5g. Datzelfde doet Oneplus met de 8 pro, ook klaar voor 5 g. Bij Onplus blijkt dat pas te werken na de update naar Android 11. Op zich geen probleem, maar vermeld dat dan bij de verkoopgegevens. Inmiddels doe ik mee aan het beta programma van Onplus voor Android 11, maar geen 5g met mijn KPN abonnement, terwijl Vodafone wel 5g heeft voor de Oneplus 8 pro.

Idem dito voor KPN. Alle abonnementen KPN zijn geschikt voor 5g, maar geen vermelding van de beperking van toestelmerken. Kortom wees duidelijker/transparanter en eerlijker met de verkoop van je spullen. 

Reputatie 2
Badge

Wat is het voordeel van 5G?

Dat is niet zijn vraag

Reputatie 2
Badge

Het irriteert mij als bedrijven diensten/spullen verkopen met bepaalde services en dan blijk achteraf dat ze niet voldoen aan het geen ze hebben toegezegd. KPN verkoopt, dat al hun abonnementen klaar zijn voor 5g. Datzelfde doet Oneplus met de 8 pro, ook klaar voor 5 g. Bij Onplus blijkt dat pas te werken na de update naar Android 11. Op zich geen probleem, maar vermeld dat dan bij de verkoopgegevens. Inmiddels doe ik mee aan het beta programma van Onplus voor Android 11, maar geen 5g met mijn KPN abonnement, terwijl Vodafone wel 5g heeft voor de Oneplus 8 pro.

Idem dito voor KPN. Alle abonnementen KPN zijn geschikt voor 5g, maar geen vermelding van de beperking van toestelmerken. Kortom wees duidelijker/transparanter en eerlijker met de verkoop van je spullen. 

Ik heb het zelfde probleem 

Oneplus 8T (android 11) en Hussel 5g abonnement, maar geen 5G in Hoofddorp, kan het ook niet selecteren.

Daarbij werkt VOLTE en VOWIFI ook niet, wat wel ondersteund wordt door het toestel.

Het is een nieuw toestel, weet dus niet of het aan toestel ligt (lees soms dat het later geactiveerd wordt?) of aan KPN.

Mijn vraag aan KPN is of er vanuit hun een blokkade op het abonnement zit i.v.m. mijn Oneplus en zo ja om welke reden en komt daar verandering in?

Of

Moet ik het echt bij mijn toestel zoeken en zorgen/wachten dat ik het kan activeren?

 

 

Reputatie 1

Het irriteert mij als bedrijven diensten/spullen verkopen met bepaalde services en dan blijk achteraf dat ze niet voldoen aan het geen ze hebben toegezegd. KPN verkoopt, dat al hun abonnementen klaar zijn voor 5g. Datzelfde doet Oneplus met de 8 pro, ook klaar voor 5 g. Bij Onplus blijkt dat pas te werken na de update naar Android 11. Op zich geen probleem, maar vermeld dat dan bij de verkoopgegevens. Inmiddels doe ik mee aan het beta programma van Onplus voor Android 11, maar geen 5g met mijn KPN abonnement, terwijl Vodafone wel 5g heeft voor de Oneplus 8 pro.

Idem dito voor KPN. Alle abonnementen KPN zijn geschikt voor 5g, maar geen vermelding van de beperking van toestelmerken. Kortom wees duidelijker/transparanter en eerlijker met de verkoop van je spullen. 

Ik heb het zelfde probleem 

Oneplus 8T (android 11) en Hussel 5g abonnement, maar geen 5G in Hoofddorp, kan het ook niet selecteren.

Daarbij werkt VOLTE en VOWIFI ook niet, wat wel ondersteund wordt door het toestel.

Het is een nieuw toestel, weet dus niet of het aan toestel ligt (lees soms dat het later geactiveerd wordt?) of aan KPN.

Mijn vraag aan KPN is of er vanuit hun een blokkade op het abonnement zit i.v.m. mijn Oneplus en zo ja om welke reden en komt daar verandering in?

Of

Moet ik het echt bij mijn toestel zoeken en zorgen/wachten dat ik het kan activeren?

 

 

Jammer dat KPN niet reageert. Op de website van KPN is geen mogelijkheid om rechtstreeks je vraag aan de klantenservice te stellen. Het vertrouwen in deze provider slinkt hierdoor wel. Wellicht hebben ze genoeg klanten en is 1 of 2 meer of minder niet interessant voor KPN.

Ik heb hier al eerder gereageerd i.v.m. het inperken van de mogelijkheden van een smart tv door hun tv ontvanger. Ook daar heb ik toen van KPN geen reactie op gehad inhoudelijk. Alleen werd mij door KPN gevraagd wat ik het beste antwoord vond.

Misschien wordt het tijd om mijn alles in 1 abonnement met 2 mobiele abonnementen in te gaan ruilen bij T-mobile, die wel 5g voor een Onplus 8 pro ondersteund. Mijn abonnementen voor mobiele telefonie lopen tot medio april. Tegen die tijd overweeg ik echt over te stappen naar T-mobile met alles.

Reputatie 1

Alles valt terug te voeren naar telefoon software die niet correct is. Heb zelf een OnePlus Nord en deze heeft ook met processor 5G ondersteuning Ik ben er zelf  achter gekomen dat in de telefoon software Policy files veranderd moeten worden Mijn toestel werkt nu op 5G.De snelheidswinst is wel wat meer dan 4G batterijduur valt ook mee en veranderd niet Zodra je 5G zone uit bent schakelt hij over op 4G ++Op het OnePlus Forum lees je ook dat de OnePlus 8 Pro met Bèta versie OS 11 niet op 5G werkt. Het netwerk van KPN is dus niet de boosdoener En ja inderdaad wachten op 2022 als de volgende belangrijkste frequentie wordt geveild.

 

Reputatie 1

@Skippy12 ,

Als het aan de instellingen ligt van de Oneplus 8 pro, waarom hebben de klanten met een 8 pro bij Vodafone en T-mobile dan wel 5g? 

Hoe heb jij jouw Nord dan wel aan de praat gekregen op 5g? Als dat te vinden is op het forum van Oneplus, kun je dan een link plaatsen?

Ik ben ook wel benieuwd, ik heb een Oneplus 8T met 5G mogelijkheden maar helaas geen 5G.

Reputatie 1

Geef in het OnePlus Forum zoeken 5G in en ga naar deze thread5G is not working.Hierin staat precies omgeven wat te doen. Laat me weten of het gelukt is.

 

Reputatie 1

Ik heb de thread gevonden. Ik ga er een rustig voor zitten, aangezien het best complexe (tenminste voor mij) handelingen zijn. 

Voor de liefhebbers onderstaand de link naar de thread:

https://forums.oneplus.com/threads/5g-is-not-working.1232441/

Doet me denken aan de handelingen die ik heb uitgevoerd om de interne call recorder te unlocken. Voor de liefhebbers:

https://www.youtube.com/watch?v=ZnYkqDU2uB0

 

dit komt helaas door de frequentie waarop de oneplus word bedient heb ik gelezen dit heet bands ik wil zelf ook de oneplus 8 pro en ik heb gezocht of en hoe dat werkt bij kpn maar omdat kpn op 800 bands en hoger werkt ofzoiets heb je geen 5g omdat de oneplus de 700 bands gebruikt en die ondersteunen tmobile en Vodafone wel maar als het goed is kan je inderdaad instellingen veranderen dit zag ik iemand zeggen

Reputatie 2
Badge

dit komt helaas door de frequentie waarop de oneplus word bedient heb ik gelezen dit heet bands ik wil zelf ook de oneplus 8 pro en ik heb gezocht of en hoe dat werkt bij kpn maar omdat kpn op 800 bands en hoger werkt ofzoiets heb je geen 5g omdat de oneplus de 700 bands gebruikt en die ondersteunen tmobile en Vodafone wel maar als het goed is kan je inderdaad instellingen veranderen dit zag ik iemand zeggen

Of zoiets...tja

Reputatie 1

dit komt helaas door de frequentie waarop de oneplus word bedient heb ik gelezen dit heet bands ik wil zelf ook de oneplus 8 pro en ik heb gezocht of en hoe dat werkt bij kpn maar omdat kpn op 800 bands en hoger werkt ofzoiets heb je geen 5g omdat de oneplus de 700 bands gebruikt en die ondersteunen tmobile en Vodafone wel maar als het goed is kan je inderdaad instellingen veranderen dit zag ik iemand zeggen

Met dat "of zoiets” geeft mij niet het vertrouwen om aan mijn toestel te gaan sleutelen. Dan wacht ik wel tot april , want dan loopt mijn huidige contract af en dan stap ik in april wel over naar T-Mobile. Helaas het is niet anders of KPN en Oneplus moeten het probleem samen oplossen.

Reputatie 1

Ik was nog even aan het zoeken op internet, kom ik dit artikel tegen:

https://tweakers.net/nieuws/168546/diverse-telefoons-tonen-5g-icoon-bij-4g-verbinding-in-nederland.html

Hoe kun je controleren of de vermelding van 5g op je telefoon klopt?

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Charles Bakkeren en de rest, hier even iets meer info over hoe de vork hier in de steel steekt :slight_smile:

OnePlus is een bedrijf dat zich wereldwijd tot nu toe voornamelijk heeft gericht op retail (verkoop online en via onafhankelijke winkels) en niet zo zeer op verkoop in combinatie met abonnementen. De toestellen die ze uitbrengen zijn theoretisch vaak wel geschikt voor de meest moderne technieken zoals VoLTE, VoWiFi en ook 5G, maar om die techniek werkend te krijgen is pér provider een wijziging van de instellingen nodig, en aansluitend een test-proces om te verifiëren of alles ook goed werkt. En juist hierin loopt OnePlus een beetje achter, waardoor (wereldwijd) lang niet alle providers/operators/netwerken optimaal samen kunnen werken met OnePlus toestellen.

Wij willen OnePlus zelf ook in de toekomst in ons assortiment opnemen, maar zullen dat niet doen zolang er via deze toestellen niet volledig van onze diensten gebruik gemaakt kan worden. We zijn hierover al geruime tijd in gesprek met OnePlus en hopen dat we hier op korte termijn samen uit gaan komen zodat OnePlus gebruikers ook daadwerkelijk de modernste technieken kunnen gebruiken bij een KPN abonnement. Een van de eerste en belangrijkste daarin is 4G Bellen (VoLTE), dat betrouwbaar moet werken voordat straks begin 2022 ons 3G netwerk gesloten wordt. Maar OnePlus gebruikers willen natuurlijk ook dat hun telefoon de volledige snelheden van ons netwerk kan benutten (zowel op 4G als 5G), ook daar heeft OnePlus nog wat werk te verzetten.

Reputatie 1

Ha Maja,dank voor de info.Het klopt zoals ik al dacht .Met die 2 gewijzigde xml.files werkt het prima,maar dat moet OnePlus regelen .Op hun eigen site staat ook letterlijk dat in de toekomst via OTA een update zal komen .

Reputatie 1

Hi @Charles Bakkeren en de rest, hier even iets meer info over hoe de vork hier in de steel steekt :slight_smile:

OnePlus is een bedrijf dat zich wereldwijd tot nu toe voornamelijk heeft gericht op retail (verkoop online en via onafhankelijke winkels) en niet zo zeer op verkoop in combinatie met abonnementen. De toestellen die ze uitbrengen zijn theoretisch vaak wel geschikt voor de meest moderne technieken zoals VoLTE, VoWiFi en ook 5G, maar om die techniek werkend te krijgen is pér provider een wijziging van de instellingen nodig, en aansluitend een test-proces om te verifiëren of alles ook goed werkt. En juist hierin loopt OnePlus een beetje achter, waardoor (wereldwijd) lang niet alle providers/operators/netwerken optimaal samen kunnen werken met OnePlus toestellen.

Wij willen OnePlus zelf ook in de toekomst in ons assortiment opnemen, maar zullen dat niet doen zolang er via deze toestellen niet volledig van onze diensten gebruik gemaakt kan worden. We zijn hierover al geruime tijd in gesprek met OnePlus en hopen dat we hier op korte termijn samen uit gaan komen zodat OnePlus gebruikers ook daadwerkelijk de modernste technieken kunnen gebruiken bij een KPN abonnement. Een van de eerste en belangrijkste daarin is 4G Bellen (VoLTE), dat betrouwbaar moet werken voordat straks begin 2022 ons 3G netwerk gesloten wordt. Maar OnePlus gebruikers willen natuurlijk ook dat hun telefoon de volledige snelheden van ons netwerk kan benutten (zowel op 4G als 5G), ook daar heeft OnePlus nog wat werk te verzetten.

Hartelijk dank voor de uitgebreide reactie. Fijn om te horen, dat jullie in gesprek zijn met Oneplus. De reden dat ik een Oneplus heb gekocht bij Belsimpel, is omdat Belsimpel ze verkoopt met een KPN abonnement. Ik had echter al een Abo bij KPN. Daardoor ging ik er vanuit, dat ook de 5g ondersteunt zou worden. Ik zou het nl. jammer vinden, om voor die 5g met mijn abo te moeten overstappen naar T-mobile.

 

KPN doet 5G vooralsnog alleen via 700 Mhz. Vodafone en T-mobile hebben een deel van hun 2G (GSM) capaciteit opgegeven en gebruiken dat voor 5G via 800 Mhz. KPN heeft vooralsnog kennelijk te veel 2G / GSM gebruikers om daarvan capaciteit op te offeren.

Ik vermoed dan ook dat die Oneplus de 700 Mhz niet ondersteund. En dus de 5G van KPN niet kan gebruiken. Maar via 4G++ heb je dezelfde snelheid t.e.m. 2021: 500 Mb/s.
5G via 700/800 ook wel 500 Mb/s.

5G gaat écht van start in 2022 als de band 3,5 Ghz beschikbaar komt. Dan zijn duizelingwekkende snelheden tot 1000 Mb/s en bv zelfs KPN's interactieve tv (technisch) mogelijk via 5G.

Ik zie nog steeds het probleem en het nut niet. T.e.m. 2021 zit bij alle providers 5G op de lage frequentiebanden 700 en 800 Mhz. Hierbij zijn lagere snelheden mogelijk dan via 4G+. Ook andere voordelen (o.a. voor streaming video) zijn voor 2022 nog niet beschikbaar.

Volgens de specs: 5G banden:n1, n3, n7, n28, n78

Dat ziet er uit alsof de laagste 700 MHz band niet ondersteund wordt.

Reputatie 7
Badge +20

Hartelijk dank voor de uitgebreide reactie. Fijn om te horen, dat jullie in gesprek zijn met Oneplus. De reden dat ik een Oneplus heb gekocht bij Belsimpel, is omdat Belsimpel ze verkoopt met een KPN abonnement. Ik had echter al een Abo bij KPN. Daardoor ging ik er vanuit, dat ook de 5g ondersteunt zou worden.

Snap ik helemaal, ik hoop voor jou en de andere OnePlus gebruikers dat we er snel uit gaan komen met OnePlus :slight_smile:

Reputatie 7

Volgens de specs: 5G banden:n1, n3, n7, n28, n78

Dat ziet er uit alsof de laagste 700 MHz band niet ondersteund wordt.

Maar de specs zeggen toch n28 ofwel de 700 MHz band?

Volgens de specs: 5G banden:n1, n3, n7, n28, n78

Dat ziet er uit alsof de laagste 700 MHz band niet ondersteund wordt.

Maar de specs zeggen toch n28 ofwel de 700 MHz band?

Er zit nog een n12 onder: https://en.wikipedia.org/wiki/5G_NR_frequency_bands

Maar ik zie (te laat) dat er nogal overlap is … n28 zou moeten werken inderdaad.

Reputatie 2
Badge

KPN doet 5G vooralsnog alleen via 700 Mhz. Vodafone en T-mobile hebben een deel van hun 2G (GSM) capaciteit opgegeven en gebruiken dat voor 5G via 800 Mhz. KPN heeft vooralsnog kennelijk te veel 2G / GSM gebruikers om daarvan capaciteit op te offeren.

Ik vermoed dan ook dat die Oneplus de 700 Mhz niet ondersteund. En dus de 5G van KPN niet kan gebruiken. Maar via 4G++ heb je dezelfde snelheid t.e.m. 2021: 500 Mb/s.
5G via 700/800 ook wel 500 Mb/s.

5G gaat écht van start in 2022 als de band 3,5 Ghz beschikbaar komt. Dan zijn duizelingwekkende snelheden tot 1000 Mb/s en bv zelfs KPN's interactieve tv (technisch) mogelijk via 5G.

Ik zie nog steeds het probleem en het nut niet. T.e.m. 2021 zit bij alle providers 5G op de lage frequentiebanden 700 en 800 Mhz. Hierbij zijn lagere snelheden mogelijk dan via 4G+. Ook andere voordelen (o.a. voor streaming video) zijn voor 2022 nog niet beschikbaar.

Als je er geen verstand van hebt, kan je beter niets melden... Je brengt alleen maar verwarring.