Beantwoord

Aansluiting blu ray speler

  • 5 August 2020
  • 5 reacties
  • 396 keer bekeken

Ik heb een audio mini set verbonden met de tv en het Arris kastje.

Geluid van tv gaat via optical 1 over de boxen. Hier zit er optische kabel tussen arris en de Denon set.

Nu wil ik een blu ray speler aansluiten. Ik heb de HDMI kabel verbonden tussen tv en blu ray speler. Nu wel beeld maar geen geluid.

Moet ik ook nog een 2e optische kabel aansluiten tussen de tv en de blu ray speler.

icon

Beste antwoord door Golden 23 August 2020, 21:33

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Er zal nu alleen geluid van de bluray uit de luidsprekers van de tv zelf komen. (via HDMI).

Om ook BRD geluid uit de Denon te krijgen de BRD speler (optisch) aansluiten op de Denon als die tenminste 2 optische ingangen heeft ivm ook de Arris.

Zo lijkt mij het handigst:
TV met optisch uit naar versterker. Zo komt op één ingang van de versterker binnen waar de tv op afgestemd staat. Of de KPN decoder of de BRD speler.

Voor radio luisteren ook een analoge audiokabel van Arris 2952 naar versterker. Met een Arris 5202 kan dat helaas niet.

Reputatie 7
Badge +24

Hi Golden, welkom hier. 

Goede tips van Peter. Je kunt ook je miniset rechtstreeks op je tv aansluiten, dan wordt het geluid als het ware door je televisie gelust. 1 nadeel: je moet de tv aanhebben als je radio luistert via de ontvanger bijvoorbeeld. 

Reputatie 7
Badge +24

Golden, ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen. 

Ik heb het al opgelost inmiddels. Er is een 2e optische kabel aangesloten.

Alles draait nu perfect

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb het al opgelost inmiddels. Er is een 2e optische kabel aangesloten.

Alles draait nu perfect

Top, fijn om te lezen.Â