Amber Update voor Lumia 920 beschikbaar

• 16 augustus 2013
  • 9 reacties
  • 6124 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +3
Dames en heren die gebruikmaken van een Nokia Lumia 920 kunnen sinds vandaag hun toestel updaten met de zogeheten Amber update van Windows Phone. De update brengt ondermeer verbeteringen op het gebied van de camera.

Mocht je je update nog niet hebben binnengehaald, dit kan via je toestel door middel van Over The Air updates of via de software op je pc.

9 reacties

Reputatie 7
Naast alle verbeteringen die al op veel plaatsen via internet gemeld staan is er één die nergens genoemd wordt: automatische tijdinstelling. In de originele uitvoering van de Lumia 920 (iig. die van KPN) was de automatische tijdinstelling niet mogelijk (ik heb een paar toestellen gezien waar dat niet kon, een Lumia 820 van Vodafoon kon 't wel). Na de GDR2/Amber-update kan het ook op de 920 (van KPN) ingesteld worden.

Reputatie 4
Badge +3
Bedankt voor de toevoeging Henk! Ben jij tevreden over de nieuwe update?

Daan

Reputatie 7
Graag gedaan.

Ja, ik ben wel tevreden. Naast drie functies die al in WP7 beschikbaar waren (FM-radio en Flip-to-Silence en de genoemde automatische tijdaanpassing) is de nieuwe optie Data Sence en welkome aanvulling omdat KPN tot nu toe verzuimd heeft een app te maken die het verbruik weergeeft. Data Sence doet dat alleen maar voor internetgebruik, dus een verbruiksapp van KPN is nog steeds dringend gewenst (is dat niet MijnKPN, zoals voor Androïd en iOS al langer beschikbaar is?).

Ook twee keer tappen om het scherm te deblokkeren, Glimp en kleurenprofielen zijn aardig. Wat er verder nog onderhuids verbeterd is weet ik nog niet precies.

Ik werk bij KPN en heb ook zo'n Lumia 920 gekregen. Heb deze wat eerder gekregen dan mijn collega's die in een grote uitrol zaten. Inmiddels heeft iedereen de Amber-update gehad, behalve ik.

Ik zie wel bij instelllingen - Info, dat mijn provider "KPN NL RCSe Test Variant" heet, terwijl hier bij mijn collega's allemaal "KPN NL" staat. Omdat ik mijn toestel eerder had denk ik dat het nog uit een pool van testers komt en dat daardoor deze instelling anders staat. Ik verwacht ook dat ik dus daardoor de Amber update niet krijg. Zou dat kunnen? En zoja, wat kan ik eraan doen om die update wel te krijgen?

Gr,

Pieter

Reputatie 4
Badge +3
Ha Pieter,

Het heeft inderdaad te maken met het feit dat je en versie hebt die niet standaard de update gepushed krijgt. Heb je hem al eens proberen te updaten via je pc? Een eventuele toestelreset zou ook nog een oplossing kunnen zijn. Uiteindelijk zou je ook nog even contact kunnen opnemen met de partij via waar je het toestel hebt gekregen.

Eventueel kan ik op basis van die informatie even contact opnemen met de achterliggende partij. Ik hoor graag van je wat je prefereert!

Daan

Daan,

Alvast bedankt voor je reactie. Ik ben intern na aan het vragen waar de toestellen vandaan zijn gekomen.

Updaten via de PC heeft geen zin want in de Windows 8 Phone applicatie zit dezelfde update-mogelijkheid als op mijn telefoon zelf. Hij geeft gewoon aan dat ik de meeste recente software heb, terwijl dat niet zo is.

Een toestel-reset wil ik even als last resort inzetten. Ik heb inmiddels ook een contract af laten sluiten door mijn manager, dus dan zou ik er ook mee naar het business-center toe kunnen. Ik vrees alleen dat zij ook beginnen met de toestel-reset...

Reputatie 4
Badge +3
Goedemorgen Pieter,

Geen enkel probleem. Je kunt er gerust van uit gaan dat ze daar inderdaad ook beginnen met een soft of eventueel hard reset. Ik hoor graag je bevindingen met betrekking tot je lumia en mocht ik je op een andere manier kunnen helpen dan hoor ik het graag!

Met vriendelijke groet,

Daan

Ik heb inmiddels mijn telefoon naar de KPN XL winkel gebrach. Zij hebben hem opgestuurd naar Nokia. Daar is een firmware-update uitgevoerd.

Reputatie 4
Badge +3
Goed om te horen. Mocht je toch nog ergens tegen aan lopen, laat het me gerust weten!

Met vriendelijke groet,

Daan

Reageer