Vraag

APN instellingen Razar phone

  • 10 May 2019
  • 7 reacties
  • 177 keer bekeken

Goedemorgen KPN,

Wat te doen als mijn toestel niet tussen de toestellen op de "Internet - Handmatig instellen"-pagina staat?

Ik heb sinds eergister een nieuwe Razer Phone 2, die mij is toegestuurd nadat mijn Razer Phone 1 niet meer repareerbaar bleek te zijn.
Alles werkt naar behoren, behalve dat hij geen optimale connectie met het netwerk lijkt te maken.

Het merendeel van de dag kom ik niet verder dan een H+ connectie, en vrij regelmatig valt het netwerk in z'n geheel uit voor enkele minuten. Ik heb een 25GB, 4G+ abonnement en met mijn vorige 2 toestellen (Samsung Galaxy S6 Edge, Razer Phone 1) geen problemen gehad.
Ik heb zelf getracht de telefoon opnieuw het netwerk te laten zoeken in de instellingen, zowel manual als automatisch, zonder enige baat.
Ook heb ik de simkaart geprobeerd schoon te maken, zonder verbetering.
De OS is up to date (Android 9, Nova Launcher 6.1.6), zowel als alle apps.

Ik heb mijn winkel (Belsimpel.nl) ook gemailed om advies maar nog zonder antwoord, dus probeer ik het nu uit te zoeken via KPN.nl.

Bij voorbaat dank,

Yannick Hopman.

*Admin: reacties afgesplitst, eigen topic aangemaakt.

7 reacties

@YannickHopman Ik weet zo niet uit m'n hoofd hoe Android9 er m.b.t. APN instelling uitziet, maar je kan ergens bij Wireless & networks > Mobile network settings > Access point names kijken.
Soms kan je ook een Network settings reset doen, of e.v.t even naar een ander locatie gaan. 3G was onlangs bij mij zeer sterk i.t.t. 4G, dat zou bij jouw ook nog parten kunnen spelen.
Ja, ik heb inmiddels ook geprobeerd een nieuwe APN aan te maken met de volgende instellingen:

  • Naam: KPN Mobiel Internet
  • APN: internet
  • Proxy: Niet ingesteld
  • Poort: Niet ingesteld
  • Gebruikersnaam: Niet ingesteld
  • Wachtwoord: Niet ingesteld
  • Server: Niet ingesteld
  • MMSC: Niet ingesteld
  • MMS-poort: Niet ingesteld
  • MCC: 204
  • MNC: 08
  • Verificatietype: PAP
  • APN-Type: internet / default
  • APN-Protocol: IPv4
  • Roamingprotocol voor APN: IPv4

Dit heeft ook geen baat gehad.
Belsimpel heeft mij inmiddels geadviseerd de telefoon terug te sturen.
Waarom kies je niet gewoon de/een standaard APN van de SIMkaart?
Dus ik zou zeggen KPN4G.nl

Het kan natuurlijk zijn dat er echt iets 'kapot' is m.b.t. 4G LTE, maar heb ik nog nooit gezien.
Het is altijd wel iets ergens met een (software) instelling. Die kan echter wel zo 'hardnekkig' zijn dat de snelste manier is een toestelruil.
Reputatie 7
Badge +21
@YannickHopman, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

De Razar phone, ik heb er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord maar het toestel ziet er mooi uit! Als ik even zoek, op internet, kom ik bovenstaande instellingen ook tegen. Alleen heb ik gevonden, bij verificatietype: geen. Zou je het ook kunnen proberen met APN: internet (i.p.v. KPN mobiel internet)?

En het toestel is ook al een keer opnieuw opgestart na het instellen van de APN gegevens?

Ik hoor graag of bovenstaande 2 opties hebben geholpen (misschien los van elkaar, misschien samen). Zo niet, dan gaan we verder zoeken!
Reputatie 7
Badge +21
@YannickHopman, ik heb helaas geen reactie meer gehad. Heb je het inmiddels kunnen oplossen?
Heb al die opties geprobeerd, en zelfs de telefoon terug naar fabrieksinstellingen gebracht.

Inmiddels heb ik de telefoon terug gestuurd naar Belsimpel en wacht ik op bericht van de reparatie.
Reputatie 7
Badge +21
Oke, ik ben benieuwd! Hopelijk heb je hem snel terug en werkt hij weer zoals hij zou moeten werken! 😉

Reageer