Beantwoord

APN instellingen voor 2G kpn prepaid

  • 21 August 2019
  • 23 reacties
  • 3449 keer bekeken

Ik heb een alarm installatie waar een GPRS netwerk op zit.
Nu heb ik een prepaid kaartje in de KPN winkel gekocht maar weet niet wat de APN instelling moet zijn.
En moet het kaartje eerst in een telefoon stoppen en een keer gebruiken?
Ik kan op de alarm centrale de APN, gebr naam en wachtwoord invullen.
Wie helpt mij verder?
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 23 August 2019, 21:42

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

23 reacties

Hoi @Florieke . Welkom op het forum.
Heb je misschien iets aan dit topic: https://forum.kpn.com/mobiel-internet-17/apn-instellingen-voor-4g-kpn-424981 ?

 

Let op: In december 2025 stopt het 2G netwerk bij KPN

Meer informatie hierover kun je vinden in het onderstaande topic:

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust!

Hmm.. Ik heb precies dezelfde vraag maar de link in het antwoord doet het niet. Kortom: wat is de oplossing ?

 

Dat is vreemd, @peanut203 .

Werkt hij zo wel: 

 

Beste moderator,

 

Heb hetzelfde probleem, met een prepaid kaartje krijg ik in mijn nieuwe gps tracker geen verbinding.

m.vr.gr. Bart

Beste moderator,

 

Heb hetzelfde probleem, met een prepaid kaartje krijg ik in mijn nieuwe gps tracker geen verbinding.

m.vr.gr. Bart

Wat zegt de handleiding van de GPS tracker wat je zou moeten doen?

Beste moderator,

 

Heb hetzelfde probleem, met een prepaid kaartje krijg ik in mijn nieuwe gps tracker geen verbinding.

m.vr.gr. Bart

Wat zegt de handleiding van de GPS tracker wat je zou moeten doen?


Dat ik de apn naam en de MCC en MNC moet SMS-en naar het apparaat, dat heb ik ook gedaan maar krijg geen reply sms terug. Heb het idee dat er misschien iets niet goed staat in de instellingen van de Prepaid kaart.

Beste moderator,

 

Heb hetzelfde probleem, met een prepaid kaartje krijg ik in mijn nieuwe gps tracker geen verbinding.

m.vr.gr. Bart

Wat zegt de handleiding van de GPS tracker wat je zou moeten doen?


Dat ik de apn naam en de MCC en MNC moet SMS-en naar het apparaat, dat heb ik ook gedaan maar krijg geen reply sms terug. Heb het idee dat er misschien iets niet goed staat in de instellingen van de Prepaid kaart.

De vraag is waar het fout gaat. De meer eenvoudige mobile apparaten hebben vaak niet de methode aan boord om de APN enz van de SIMkaart te lezen, dus moet het handmatig via SMS meestal. Kan op zich wel goed gaan, maar dan moeten zo ook nog een internet / IP connectie opzetten met die APN, daar kan het ook mis gaan. En het apparaat moet sowieso met het KPN mobile netwerk verbonden zijn natuurlijk (‘registered’), dat kan ook nog mis gaan. Welke APN heb je gebruikt?

APN: internet (maar ook portal.mmm.com, KPN Internet, prepaidinternet geprobeerd...)

MCC:  204

MNC: 08 (maar ook 09 en 16 geprobeerd...)

De andere velden als user name en password leeg gelaten (maar op bij beide wap geprobeerd...)

 

Heb dan dus codes verstuurd als: pw, 123456, apn, internet,,,20408#  maar krijg geen response.

Als ik de simkaart in een oude mobiel stop dan werkt het internet wel, maar op Edge (E) en krijg 'm niet op GPRS.

Gr. Bart

APN: internet (maar ook portal.mmm.com, KPN Internet, prepaidinternet geprobeerd...)

MCC:  204

MNC: 08 (maar ook 09 en 16 geprobeerd...)

De andere velden als user name en password leeg gelaten (maar op bij beide wap geprobeerd...)

Voor de APN pogingen zijn er meerdere fouten in bovenstaande, een oudere APN die wellicht/hopelijk werkt is :  portalmmm.nl

 

Heb dan dus codes verstuurd als: pw, 123456, apn, internet,,,20408#  maar krijg geen response.

Als ik de simkaart in een oude mobiel stop dan werkt het internet wel, maar op Edge (E) en krijg 'm niet op GPRS.

Dit kan inderdaad ook nog een probleem zijn, dat het apparaat geen EGDE kan terwijl het netwerk dat wel als voorkeur heeft of zelfs vereist. Is ook vaker gezien in verleden. KPN doet upgrades aan masten overal in het land, wat eerder met Ericsson’s altijd wel werkte, nu wellicht niet zo maar meer. Het is moeilijk te zeggen als SMS het enige is wat kan.

 

Heb nu ongeveer alles geprobeerd, niks werkt….

Heb nu ongeveer alles geprobeerd, niks werkt….

Heb je een URL naar een online handleiding of datasheet? Misschien dat iemand daardoor een hint of tip heeft.

Dat is deze:

https://usermanual.wiki/i365-Tech/A10

https://forum.kpn.com/members/susan-307980 zie in andere topics dat @Susan_ vaak de oplossing heeft kunnen vinden. Zou je ook naar mijn casus willen kijken?

Wekt niet heel veel vertrouwen, het bekende tenenkrommende/vermakelijke chinees engels. Misschien dat je met een USB kabel een seriele poort krijgt waarover je het 1 en ander kan bewerkstelligen (i.c.m. drukken op knoppen o.i.d.). Anders is het inderdaad nog een optie dat dit apparaat van de van de netwerkkant uit tot iets geforceerd wordt, er van uitgaande dat er verder geen onregelmatigheden zijn. Maar in feite is dat een tekortkoming van het product afwentelen op een mobiele netwerkoperator, ik gok dat het apparaat minder kost dan de grens voor invoerheffing/belasting, verwacht er geen wonderen van.

@Bacarry Dat nummer wat in je profiel staat. Is dat het nummer waar het over gaat?

@Bacarry Dat nummer wat in je profiel staat. Is dat het nummer waar het over gaat?


Ja dat klopt!

Hij doet het!!! Allen dank voor de hulp!

Wat was bij de oplossing?? Ik zit nog steeds met het probleem. Ik heb een simyo abonnement (kpn). Kam ernaar bellen, kam gebeld worden.  Ik zie 2 pijltjes op het scherm (2g aan). Als ik een sms ernaar stuur, geen antwoord terug...

Hoi @Aklesh . In sommige gevallen kunnen we iets aanpassen aan onze kant. Dat zorgt soms voor de oplossing.  Voor Simyo kan ik dat niet, helaas.

Dank voor het antwoord. Ik ben er inmiddels uit. Ik had een alternatieve applicatie geïnstalleerd,  findmykids. Dat werkte direct. Echter is dat een betaalde app.  Dat zegt mij dat setracker2 (app voor horloge) gewoon niet correct werkt.  Ik heb begrepen dat ik contact met hun moet opnemen,  zodat ze "iets" achter de schermen kunnen doen... wordt vervolgd...

Hoi @Aklesh . In sommige gevallen kunnen we iets aanpassen aan onze kant. Dat zorgt soms voor de oplossing.  Voor Simyo kan ik dat niet, helaas.

Zou je deze aanpassing ook kunnen maken voor mijn prepaid nummer (06 staat in privé bericht)

@N_forum  Ik zag het en heb de wijziging zojuist doorgevoerd.

Even apparaat/toestel herstarten en kijken of het werkt. (geen garanties)