APN instellingen voor 4G KPN

  • 12 August 2016
  • 28 reacties
  • 289768 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +24
APN staat voor de afkorting Acces Point Name. Een APN geeft jouw toestel toegang tot het mobiele internet netwerk. Het is belangrijk dat je APN goed ingesteld staat. Heb je het toestel gekocht in combinatie met een abonnement van ons dan is de telefoon al goed ingesteld.

Wil je het handmatig instellen? Daarvoor hebben we een handig online stappenplan dat je hier doorheen wandelt. Kies hier je toestel, dan ben je in een paar minuten klaar.

Het stappenplan gebruikt de APN internet. De APN portalmmm.nl kan ook nog gebruikt worden, maar de voorkeur gaat uit naar internet.

Staat je toestel er niet bij? Probeer dan een toestel dat er op lijkt. In de meeste gevallen zijn de instellingen op eenzelfde manier te benaderen.

Laatste update: 30-11-2017

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

28 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen John, welkom op het Forum!
Nee in principe is dat in elk land hetzelfde. Maar er worden twee opties genoemd, om zo ook mensen te kunnen helpen in dit topic waarbij één van die twee niet werkt. Zo kan je in een ander land proberen om portalmmm.nl te gebruiken wanneer de portal Internet niet werkt. KPN4G.nl is voornamelijk voor in Nederland zelf. En het wordt inderdaad bij de meeste toestellen standaard ingesteld, wil je het wijzigen dien je dit handmatig te doen! Wat betreft dekking het het buitenland, dat ligt helaas helemaal in de handen van het land dat je gaat bezoeken. De meeste landen hebben nog niet de 4G dekking die wij in Nederland hebben, maar vaak kan je je weg er wel in vinden door verschillenden netwerken te testen 😉
Beste mensen, alle mogelijkheden geprobeerd en diversen werken maar niet optimaal.
momenteel in het buitenland, Duitsland, België, Frankrijk, Slowakije, UK, Kroatie etc werkt het met "internet" zeer tevreden en het werkt uitstekend.
Reputatie 1
Badge

Ik heb ontdekt dat de dataverbinding van mijn FairPhone3+ naar mijn TomTom wel werkt als ik APN protocol IPv4 kies, maar niet bij het IPv4/IPv6. Dat heeft me heel wat uitzoekwerk gekost - als leek op dit gebied kan ik dat niet verzinnen. Bij mijn zoektocht naar het probleem kwam ik tegen dat ook andere verbindingsproblemen hier mee samen kunnen hangen. Wellicht een tip?