Beantwoord

APN instellingen voor Frankrijk.

• 22 augustus 2016
  • 8 reacties
  • 2617 keer bekeken

Sinds een paar dagen heb ik speciaal voor Frankrijk een KPN SIM aangeschaft met EU internet. Kaart werkt prima in mijn Mifi-apparaat binnen NL, maar in Frankrijk krijg ik geen internetverbinding. De leverancier van mijn Mifi heeft van alles geprobeerd en adviseert mijn bij KPN de APN instellingen voor Frankrijk op te vragen. Na wat zoeken vond ik portalmmm.nl. Maar volgens mijn leverancier is dat niet correct.

Dus: wat zijn de APN instelgegevens voor Frankrijk (Provider=orange)?
Waarom zijn die overigens niet "gewoon" ergens te vinden op jullie site?

Bij voorbaat dank
Arie11148
icon

Beste antwoord door RobinFlikkema 22 augustus 2016, 18:01

Portalmmm.nl is correct.

Maar, zijn prepaid simkaarten daar niet goedkoper? Orange Lets Go ofzo, 8€ voor 2GB

Edit: portalmmm.com gewijzigd in portalmmm.nl
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Portalmmm.nl is correct.

Maar, zijn prepaid simkaarten daar niet goedkoper? Orange Lets Go ofzo, 8€ voor 2GB

Edit: portalmmm.com gewijzigd in portalmmm.nl
Echter portalmmm.com werkt niet, portalmmm.nl (met KPN en PW) wel.
Ga morgen op die Orange kaart uit als er geen betere info komt. (Niet in de buurt verkrijgbaar overigens)

Bedankt
Reputatie 7
Badge +30
Echter portalmmm.com werkt niet, portalmmm.nl (met KPN en PW) wel.
Ga morgen op die Orange kaart uit als er geen betere info komt. (Niet in de buurt verkrijgbaar overigens)

Bedankt

Ja enkele sites geven com aan, en die heb ik zelf ook in m'n telefoon. KPN geeft nl aan zie ik nu en die werkt inderdaad.

Maar hoef je niet iets van roaming aan te zetten
Reputatie 7
Badge +27
Welkom @Arie11148, goed dat je je vraag op ons forum stelt!

Portalmmm.nl is inderdaad de juiste APN. Begrijp ik goed dat je daar inderdaad mee kunt verbinden in Frankrijk? Als ik nog iets voor je kan doen, laat het me vooral weten.
Marcia_ dat klopt. Wel UsernameKPN en password gprs invullen. Alleen krijg ik geen 3G verbinding.
Reputatie 7
Badge +30
Zet er eens geen gebruikersnaam in? Of neem deze instellingen (bijlage) eens over (als test)?
De invoermogelijkheden zijn maar beperkt (geen spaties toegestaan):

Een blanco Username en Password wordt automatisch overschreven door "orange".
Met bovenstaande gegevens werkt het ook. De APN schijnt het belangrijkste te zijn.
Reputatie 7
Badge +27
Dat is inderdaad het geval! Als het nu werkt, zou ik verder niets meer aan de instellingen wijzigen 😉. Mochten we verder nog iets voor je kunnen doen, laat het vooral weten!

Reageer