Beantwoord

APN Profielen: 4G Internet Buitengebied - Helpdesk moeten meer weten en vragen


Reputatie 2
Badge
Twee dagen geleden begon mijn internet verbinding traag en stotterende (web pagina's krijgen vaak 404) te zijn. Naar een web chat en bellen met technische dienst was niks opgelost (de enige advies was mijn externe antenna te verplaatsen!).

Vandaag merk ik dat mijn APN profiel in de Huawei modem naar fastinternet veranderde was. Dat had ik niet zelf gedaan. Ik heb het nu terug naar advancedinternet en internet werkt nog een keer...

Misschien is het een idee dat de helpdesk mensen vragen over APN profielen, als dit kan de oorzaak van internet problemen zijn...
icon

Beste antwoord door Erik_ 13 maart 2018, 15:17

Beetje vreemd dat de APN ineens veranderde, dat hoort hij niet te doen. Bij een volledige reset zal hij teruggaan naar fabrieksinstellingen, maar zoiets kan niet door ons getriggerd worden. En als jij dat ook niet gedaan hebt kan ik niet plaatsen waar het vandaan komt.

De klantenservice weet, waar het om de losse 4G Buitengebied gaat, op technisch vlak inderdaad niet heel veel. Dit omdat we daarvoor een aparte desk hebben. Die zijn bereikbaar op 0800-0201165. Van maandag t/m vrijdag van 8:00 uur tot 22:00 uur en op zaterdag van 9:00 uur tot 17:00 uur gratis bereikbaar.

De nieuwere versie, die verbindt met de Experia Box wordt wel ondersteund door de reguliere klantenservice. Maar in dat geval blijft alles lopen via de Experia Box, waardoor dergelijke vragen over APN niet direct relevant zijn.

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Misschien is het een idee dat de helpdesk in het algemeen verbeterd wordt...
Reputatie 7
Badge +27
Beetje vreemd dat de APN ineens veranderde, dat hoort hij niet te doen. Bij een volledige reset zal hij teruggaan naar fabrieksinstellingen, maar zoiets kan niet door ons getriggerd worden. En als jij dat ook niet gedaan hebt kan ik niet plaatsen waar het vandaan komt.

De klantenservice weet, waar het om de losse 4G Buitengebied gaat, op technisch vlak inderdaad niet heel veel. Dit omdat we daarvoor een aparte desk hebben. Die zijn bereikbaar op 0800-0201165. Van maandag t/m vrijdag van 8:00 uur tot 22:00 uur en op zaterdag van 9:00 uur tot 17:00 uur gratis bereikbaar.

De nieuwere versie, die verbindt met de Experia Box wordt wel ondersteund door de reguliere klantenservice. Maar in dat geval blijft alles lopen via de Experia Box, waardoor dergelijke vragen over APN niet direct relevant zijn.
Reputatie 2
Badge
En nogmaals, vanmorgen merkte ik dat mijn modemprofiel opnieuw was veranderd van advancedinternet naar fastinternet. Ik ontdekt mijn internet verbinding traag en stotterende (web pagina's krijgen vaak 404) was, en ja, mijn APN was nog een keer "fastinternet"... Ik heb het nu terug naar advancedinternet en internet werkt nog een keer...
Reputatie 3
Badge +2
Ik had ook gisteren precies hetzelfde probleem. Dat is toch wel toevallig (of niet).

Wel jammer dat dit probleem al heel lang bekend is en het vrij simpel opgelost zou moeten kunnen worden. Maar blijkbaar gebeurt er niets.

@Gcoupe: Zou je eens kunnen posten wat er in de log file staat, hier:
http://192.168.8.1/html/systemlog.html

Bij mij ging het op 19/6 om 3:00 UTC (5:00 Nederlandse tijd) fout.


2018-06-19 03:46:21 System Notice SNTP sync success.server ip:132.163.97.3,date:Tue Jun 19 03:46:21 2018,time zone:GMT+00:00
2018-06-19 03:46:21 System Notice WAN connection INTERNET_TR069_R_UMTS1:IPv4 connected
2018-06-19 03:46:18 System Notice WAN connection INTERNET_TR069_R_UMTS1:IPv4 disconnected
2018-06-19 03:21:32 System Notice SNTP sync success.server ip:129.6.15.30,date:Tue Jun 19 03:21:32 2018,time zone:GMT+00:00
2018-06-19 03:21:31 System Notice WAN connection INTERNET_TR069_R_UMTS1:IPv4 connected
2018-06-19 03:21:29 System Notice WAN connection INTERNET_TR069_R_UMTS1:IPv4 failed
2018-06-19 03:21:27 System Notice WAN connection INTERNET_TR069_R_UMTS1:IPv4 disconnected
2018-06-19 03:14:44 System Info CWMP inform message: failed
2018-06-19 03:14:43 System Info CWMP inform message: event: 1 BOOT
2018-06-19 03:14:43 System Info CWMP inform message: parameter change
2018-06-19 03:14:43 System Info CWMP inform message: event: 4 VALUE CHANGE
2018-06-19 03:11:26 System Info CWMP inform message: failed
2018-06-19 03:11:26 System Info CWMP inform message: event: 1 BOOT
2018-06-19 03:11:26 System Info CWMP inform message: parameter change
2018-06-19 03:11:26 System Info CWMP inform message: event: 4 VALUE CHANGE
2018-06-19 03:08:47 System Info CWMP inform message: failed
2018-06-19 03:08:46 System Info CWMP inform message: event: 1 BOOT
2018-06-19 03:06:37 System Notice SNTP sync success.server ip:132.163.97.2,date:Tue Jun 19 03:06:37 2018,time zone:GMT+00:00
2018-06-19 03:06:36 System Notice WAN connection INTERNET_TR069_R_UMTS1:IPv4 connected
2018-06-19 03:06:33 System Notice WAN connection INTERNET_TR069_R_UMTS1:IPv4 disconnected
2018-06-19 03:01:21 System Notice SNTP sync success.server ip:129.6.15.28,date:Tue Jun 19 03:01:21 2018,time zone:GMT+00:00
2018-06-19 03:01:20 System Notice WAN connection INTERNET_TR069_R_UMTS1:IPv4 connected
2018-06-19 03:01:17 System Notice WAN connection INTERNET_TR069_R_UMTS1:IPv4 disconnected
Reputatie 2
Badge

@Gcoupe: Zou je eens kunnen posten wat er in de log file staat, hier:
http://192.168.8.1/html/systemlog.html


Dat URL werkt niet bij mijn Huawei? Ik ben ingelogd, maar ik kreeg alleen het homepagina... Mijn apparaat info is:

Apparaatnaam: E5186s-22a
Hardwareversie: CL1E5175HM
Softwareversie: 21.313.01.01.16
Web UI versie: 16.100.02.00.03
Reputatie 3
Badge +2
Ik heb een andere Huawei, een B525.

Die logfile kan ik zien via Instellingen / Systeem / Systeemlogboeken
Reputatie 2
Badge
Heb ik dit functie niet op mijn Huawei. Jammer.

Reageer