Vraag

APN voor remote access point

  • 20 December 2019
  • 7 reacties
  • 574 keer bekeken

Ik ben bezig om met een 4g kaart van kpn verbinding te maken met een IIoT router. Om deze te configureren heb ik een APN nodig. Ik heb gelezen dat dit “portalmmm.nl” moet zijn maar de verbinding komt niet tot stand. Ik heb het idee dat om verbinding te maken met dit kaartje er meer nodig is dan alleen APN: portalmmm.nl en de pincode. 

 

Moet er misschien nog iets achter the portalmmm.nl of is het een ander probleem. Als iemand het weet laat het weten.


7 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Wat voor kaartje heeft u? Toch wel een data kaartje?

Het is een normale simkaart met een abonnement voor alleen data

Reputatie 7
Badge +24

Met een 097 nummer? Lijkt me dat de informatie voor configuratie er gewoon bij zit als je die aanschaft. Krijg je helemaal geen internet?

ja het is een 097 nummer. hij maakt wel verbinding met het internet maar krijg hem verders niet te zien en nam aan dat dit komt omdat het apn niet correct is. zou ook kunnen dat het iets anders is.

Reputatie 7
Badge +24

Ok. Hij doet het gewoon, maar u kunt hem vanaf een andere locatie niet benaderen? Welk ip krijgt uw router toegewezen? Als dit ip er zo uit ziet: 10.***.***.***, dan is het heel normaal dat je die router niet extern kan benaderen.

de router maakt verbinding met een server en wanneer ik verbinding maak met de server zou ik aan de server moeten kunnen vragen of ik verbinding kan krijgen met de router via deze 4g verbinding. 

 

ik denk dat het probleem misschie niet bij het kaartje maar bij de router ligt. voor de zekerheid. een apn kan dus zijn portalmmm.nl of interner maar dan hoef je niet aan te geven wat het telefoon nummer is? enig idee hoe het kan dat je met dat alleen specifiek je eigen kaartje aanroept en niet gewoon iemand anders?

de router maakt verbinding met een server en wanneer ik verbinding maak met de server zou ik aan de server moeten kunnen vragen of ik verbinding kan krijgen met de router via deze 4g verbinding.

Wat voor connectie maakt die router dan (dus wel protocol enz)?

Als je direct op IP niveau een connectie wilt naar de router over 4G zal je ervoor moeten zorgen dat die router een publiek routeerbaar IPv4 adres krijgt. Voor een SIMkaart bij een data abonnement moet je daartoe als APN advancedinternet instellen en misschien ook nog aanpassingen aan de firewall van de router doen.

 

Reageer