Beantwoord

Bescherming Internetkosten staat automatisch aan

  • 26 November 2019
  • 6 reacties
  • 482 keer bekeken

Ik ben enige tijd buiten europa en behoudt mijn mobiele abonnement. Ik heb een abonnement met databundel. Hoe kan ik ervoor zorgen dat deze bundel niet gebruikt wordt? Ik lees iets over ‘Bescherming Internetkosten staat automatisch aan’, maar dat lijkt pas in te gaan als je extra buitenland bundel hebt opgebruikt. Ik wil geen extra buitenlandbundel. Kortom hoe voorkom ik hoge kosten buiten europa als het gaat om internetten?

icon

Beste antwoord door Anonymous 26 November 2019, 17:12

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Hallo @Joanna 63 , het simpelste is ‘mobiele data’ en ‘roaming' uitzetten op je mobiele telefoon en daarna de telefoon een keer uit- en aanzetten en even controleren of het echt uit staat.

 

Oke, dank @Jan-D. Meteen vervolgvraag. Ik heb dualsim mobiel en wil in tweede slot lokaal simkaartje plaatsen. Geldt bovenstaand dan ook?

Oke, dank @Jan-D. Meteen vervolgvraag. Ik heb dualsim mobiel en wil in tweede slot lokaal simkaartje plaatsen. Geldt bovenstaand dan ook?


Hallo @Joanna 63 als dat lokale simkaartje internet toelaat en je wilt dat niet, dan geldt dat ook voor die simkaart.

 

Hoi @Joanna 63 . Welkom op het forum.

Zo te lezen ben je al heel goed geïnformeerd door @Jan-D .  Weet je op dit moment voldoende?

 

Reputatie 7

Bij een dual-sim telefoon kan je aangeven welke sim gebruikt moet worden voor data.

Als je dus instelt dat data via de sim van de lokale provider loopt dan zal de KPN sim dus niet voor data gebruikt worden, ook niet als "mobiele data" aan staat.

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog andere vragen hebben, stel ze gerust.