Betalingen via pinautomaat ontvangen

Om betalingen via een pinautomaat te ontvangen dient de ADSL verbinding geschikt te zijn voor Pin. De netwerkleverancier moet de optie Pin aan hebben staan. Is het mobiel internet van KPN met de KPN dongel 4G, of wel de Huawei E392 LTE / HSPA+ Dongel als verbinding naar het internet geschikt om een pinautomaat aan te sluiten om betalingen te verwerken?

Op onze locatie is er geen kabel of glasvezel aanwezig en ADSL is tergend langzaam.

3 reacties

10 dagen later en nog steeds geen antwoord... Goed bezig met dit medium KPN.

Reputatie 7
Badge +12
Er is een mobiel pin abonnement voor nodig: http://www.kpn.com/zakelijk/zakelijk-internet/zakelijk-pinnen/pinnen-op-uw-zaak.htm

De standaard mobiel internet abonnement met een dongel of sim-only zijn hier niet geschikt voor.

Na 10 dagen dan toch een reactie.

Gezien jullie niet reageerden via het forum heb ik telefonische contact gezocht met de helpdesk via tel 0800 0105. De helpdesk beweert dat pin betaligen wel via mobiel internet mogelijk zijn. Mij is verteld dat het mobiel internet (corrigeer mij als ik het verkeerd heb begrepen) een open internet is dat het pin betaling kan verwerken en een gecertificeerde internet verbinding niet meer vereist is. Hoe ik dit antwoord opvat is dat er een pinautomaat aangesloten kan worden op het mobiel internet om betalingen te verwerken. Een apart mobiel pin abonnement is extra betalen voor een extra dataverbinding die niet nodig is.

Mocht de info die de helpdesk telefonisch heeft verstrekt niet correct zijn dan hoor ik het graag want dat zou betekenen dat de onderstaande bestelling onbruikbaar is en is aangeschaft met verkeerde informatie.

Mobiel Internet 2012 3 GB 4G, juli 4G50%, 1 jaar

KPN Combi SIM 64kB Zakelijk

Huawei E392 LTE / HSPA+ Dongel, Black

Reageer