Bijna geen bereik/mobiel internet

• 6 augustus 2013
  • 2 reacties
  • 5706 keer bekeken

Beste medewerkers,

Sinds ongeveer 5 maanden is het bereik, en met name het bereik van mobiel internet, op mijn telefoon dramatisch te noemen. Voor wat betreft het GSM-netwerk heb ik standaard 1 streepje bereik, het mobiel internet schakelt bijna standaard over naar GPRS i.p.v. 3G. Sinds maart voer ik daarom dagelijks (op verschillende plekken) een speedtest uit en gemiddeld is mijn internetsnelheid zo'n 1,4 Mbps. Dit terwijl ik in mijn abonnement een (max) 14 Mbps internetbundel heb en ik hier natuurlijk ook fors meer voor betaal dan ik zou doen voor de bundels met de snelheid waar ik al maanden gebruik van maak.

Ik snap dat de maximale snelheid niet altijd gehaald kan worden en ook dat er simpelweg weleens wat minder bereik is in bepaalde periodes maar dit lijkt mij geen normaal probleem. Ik heb mijn toestel (iPhone 5) al laten nakijken maar daar zijn geen afwijkingen te vinden, daarnaast heb ik hetzelfde probleem bij gebruik van een ander toestel met dit abonnement. Ook op Wifi ondervind ik verder geen problemen. Kunnen jullie mij aub helpen?

Alvast bedankt!

Groet,

Angela

2 reacties

Reputatie 4
Badge +2
Beste Angela,

Graag ontvang ik je telefoonnummer en postcode+huisnummer via een privébericht zodat ik uit kan zoeken waar het aan kan liggen.

Groeten,

Le Yuan

Reputatie 4
Badge +2
Beste Angela,

Volgens de gegevens die ik nu tot mijn beschikking heb, moet het bereik goed zijn op jouw adres en op het adres van je werk. Heb je alleen op deze plekken minder 3G bereik of overal? Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Groeten,

Le Yuan

Reageer