Beantwoord

Blijvend probleem, geen internet in Belgie ook na nieuwe telefoon en simkaart

  • 1 May 2021
  • 9 reacties
  • 332 keer bekeken

Beste lezer   1 mei

vandaag iPhone 12 gekocht ...dacht dat dan mijn probleem wel opgelost zou zijn … helaas ik blijf in België verstoken van internet … steeds de mededeling MOBIEL DATANETWERK ACTIVEREN NIET MOGELIJK  … dataroaming staat aan !!! Dit zelfde had ik dus met mijn IPhone 8 Plus … Heb nu ook vanaf vandaag een nieuwe simkaart laten plaatsen … maar ook dit helpt niet ….!!! Wat nu ????

icon

Beste antwoord door Shyrin van KPN 2 May 2021, 20:48

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Ge1959 verblijf je op dit moment in het buitenland en ben je door dit probleem onbereikbaar voor familie/vrienden?
Ik heb dit probleem eerder gezien op het forum en toen bleek er wat fout te staan in de KPN systemen. Zet jouw persoonlijke gegevens (als contracthouder) in jouw forum profiel, daar alleen zichtbaar voor jou en KPN medewerkers. In het vakje ‘Persoonlijke opmerkingen’ kun je extra informatie kwijt. Dan kan een KPN moderator dit probleem bekijken.

Hoi Ruud bedankt voor je snelle reactie 👍

Een aantal weken geleden heb ik dit probleem nooit gehad ….ik woon hier direct over de grens in België ...maar ik heb altijd een provider gehad in Nederland omdat ik er vandaan kom en er werk.

Dus in Nederland merk ik dat niet omdat ik dan gebruik maak van mijn bundel 

Ben nu al jaren bij KPN ...en thuis zit ik steeds op mijn WIFI omgeving vandaar dat het je dan niet direct opvalt.

Het is gewoon heel erg vervelend ...denk dat als ik naar Duitsland zou gaan ...met hetzelfde probleem kom te zitten.

Reputatie 7
Badge +16

Hi @Ge1959! Dan gaan we verder uitzoeken waar dit eventueel aan kan liggen! 

Nieuw toestel, iPhone 12, en ook al een nieuwe simkaart…. Dataroaming staat aan in het toestel, maar je foutmelding is ‘mobiel datanetwerk activeren is niet mogelijk’.

  • Met welke provider ben je verbonden? Krijg je deze foutmelding ook als je handmatig een andere beschikbaar netwerk selecteert?
  • Als je problemen ervaart met je internetverbinding, kun je deze instellingen terugzetten naar de standaardwaarden via Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen.
  • Als je kijkt onder de instellingen van mobiele data; welke APN staat daar dan ingesteld? Het mooiste is als de APN ingesteld staat op Internet (geen gebruikersnaam en geen wachtwoord)

Als je bovenstaande gecheckt hebt en het werkt nog niet, dan zie ik graag een ingevuld Forum profiel, met in ieder geval jouw 06 nummer, postcode en huisnummer. Op basis hiervan kan ik dan het één en ander controleren. Ik hoor graag van je!

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Ge1959 heb je de gevraagde gegevens al in jouw Forum profiel geplaatst? Dan kan Shyrin voor jou aan de slag.

Reputatie 7
Badge +16

We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt opgelost. Anders weet je ons te vinden!

Ik ben bij de KPN winkel geweest ...alle instellingen staan goed ...het probleem is nog niet verholpen ..het is doorgezet naar  de experts van KPN ...die zouden me gaan terugbellen ...ik hoop dat het gaat lukken want het is uitermate vervelend.

Reputatie 7
Badge +16

Jammer dat het nog niet opgelost is. Terugbellen gaat vast lukken: de doorlooptijd is 5 werkdagen. Laat je het weten als je een terugkoppeling gehad hebt?

Komt goed hoor ...alvast bedankt !!

Ik ben best technisch onderlegd en na echt elke mogelijke oplossing op het internet geprobeerd te hebben, nog steeds geen succes. Toen heb ik toch nog via een website de tip gevonden om mijn APN naar “portalmmm.nl” te zetten in plaats van “internet”, ook zonder gebruikersnaam of wachtwoord. En het werkte weer, zonder herstart of iets! Ik zit nu nog wel bij Simyo maar hetzelfde zou moeten werken bij KPN.