Beantwoord

Hoge kosten gemaakt ondanks buitenlandbundel

  • 22 September 2020
  • 1 reactie
  • 67 keer bekeken

Ik ben deze zomer in Turkije op vakantie geweest, ik heb in turkije wat sms’jes naar mijn vriend gestuurd die €0,30 zouden kosten, in totaal (ik heb geteld) heb ik 18 sms’jes verzonden. Toen heb ik daarna een bundel van 100 mb’s/sms’jes/belminuten gekocht, ik heb hier in totaal 30 minuten mee gebeld en ik heb er 5 smsjes mee gestuurd, dan zou die bundel nog lang niet op zijn zou je denken? 9 uur sochtends kreeg ik de appjes, “75% verbruikt” en in diezelfde minuut “100% verbruikt” ik word hier verschrikkelijk hard genaaid door KPN want dit kan simpel weg niet. 

Eenmaal thuis en toen de factuur er was gebeld met kpn. Zij beweren dus dat ik mega veel sms’jes heb gestuurd naar een niet Nederlands nummer zegt deze jongen, misschien in m’n telefoon wel afgetapt in Turkije en deze jongen die voor KPN werkt zegt dat ik beter het nummer kan blokkeren. Ik toets het nummer in, is het het nummer van mijn vriend, gewoon een Nederlands nummer dus, ik had wel verwacht dat als je bij KPN werkt je op zijn minst wel weet wanneer een nummer Nederlands is. Maar goed. 

Volgens KPN heb ik dus op verschillende tijdstippen zoals bijvoorbeeld om 04.36 (toen ik heeelijk lag te slapen met mijn mobiel aan de oplader op mijn nachtkastje) wel 29 smsjes gestuurd naar mijn vriend binnen één minuut (!!!!!!) Dit is toch onmogelijk? 

Maar KPN vertelt mij dat het er staat dus ik het toch echt heb gedaan en zij zeker niets voor mij gaan oplossen. Bizar. Wat een verschrikkelijk slechte service en wat enorm klantonvriendelijk. Hele slechte zaak van jullie KPN. 
Wij hebben in ons huishouden nu 4 telefoon abonnementen bij jullie afgesloten staan, en ik kan niet wachten op de dag dat we kunnen overstappen, want hoe jullie dit denken te kunnen afhandelen is natuurlijk heel raar!! 

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Bart_ 25 September 2020, 09:29

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Cmargareth Goed dat je het KPN Forum hebt gevonden om je verhaal te doen. Natuurlijk snap ik dat je van zoiets vreemd overkomt en dat je er van baalt. Maar ik denk niet dat het met ‘verschrikkelijk hard naaien’ te maken heeft. 

Zonder je gegevens bij de hand te hebben kan ik een aantal mogelijke verklaringen noemen. Een sms bestaat uit maximaal 160 tekens, inclusief spaties. Als je meer tekens gebruikt in één bericht telt dat logischerwijs als meerdere berichten. Ook de locatie van je vriend is van belang: bellen en sms'en van buitenland naar buitenland gaat buiten de EU niét uit de bundel. Ook belangrijk om te weten is dat je werkelijke verbruik kan hoger zijn dan het getoonde verbruik doordat buitenlandse providers het bel- en sms-verbruik binnen 24 uur (binnen EU) tot 4 dagen (buiten EU) aan ons doorgeven.

Ik wil uiteraard voor je kijken wat ik kan herleiden. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?

 

Reageer