Beantwoord

Buitenland bundel 'VOORDEEL DATA 2000 AAN' werkt niet

  • 20 September 2021
  • 14 reacties
  • 104 keer bekeken

 

Via een SMS naar 1266 probeer ik een buiteland bundel aan te zetten in Canada. Dit lukt niet, want ik krijg de volgende sms terug van KPN: 'Beste klant, helaas kunnen we uw aanvraag voor Data only bundel nu niet verwerken. Probeer het later nog eens.’ Ik heb het op drie verschillende dagen geprobeerd, maar zonder succes. Ook wanneer ik de SMS via  https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland/wereld.htm verstuur lukt het niet. Hoe los ik dit op?

 

 

icon

Beste antwoord door Maja_ 21 September 2021, 16:47

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Welkom op het forum @Marleen I, hoewel de aanleiding minder leuk is, dit schiet niet echt op zo :slight_frown: Ik kijk graag even met je mee!

Zou je daarvoor je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Je mag het naast je persoons- en adresgegevens ook het mobiele nummer waar het om gaat noteren, dit kan in het opmerkingenveld onderaan :slight_smile:

Beste @Maja_ bedankt voor de reactie. Ik heb de gegevens ingevuld en mijn mobiele nummer is***

Reputatie 7
Badge +17

Bedankt @Marleen I, het lijkt er op dat het bestellen van bundel geblokkeerd wordt, omdat er momenteel nog een bestelling loopt. Per 27-09 gaat je abonnement omgezet worden naar een prepaid aansluiting, tot dat voltooid is kan er géén andere bestelling geplaatst worden, hoe flauw dat ook is :slight_frown: Ná de 27e, zal je wel prepaid bundels kunnen bestellen!

Beste @Maja_  bedankt voor de verklaring. Ik probeer mijn prepaid in gebruik te nemen maar heb geen bereik. Telefoon is al uit en aangezet. Om mijn prepaid op te waarderen moet ik een verificatiecode invoeren die via sms verstuurd is. Deze komt nu niet aan. Hoe ben ik nou bereikbaar? en hoe los ik dit op? 

 

Reputatie 7
Badge +17

Hmm,  jammer dat het niet helemaal vlekkeloos loopt nu @Marleen I :slight_frown:

Zou je jouw simkaartnummer willen noteren in je profiel? (mag wel achter je mobiele nummer gezet worden)? Dan kijk ik even met je mee naar de status van de simkaart!

Het Sim nummer is ingevuld @Maja_ 

Reputatie 7
Badge +17

Hmm, ik zie je simkaart gewoon goed actief staan @Marleen I en kom zo op het eerste gezicht ook geen verkeerde instellingen tegen of iets dergelijks. Wel heb je op het moment helemaal geen normaal beltegoed, waardoor je nu helemaal niks kunt met je mobiele nummer. Ik heb een klein bedrag aan je nummer toegevoegd, zou je kunnen kijken of je nu wel kunt bellen en/of sms’en? Dan weten we of we dit issue bij je nummer/simkaart moeten zoeken, of dat er iets ‘stuk’ is aan het opwaarderen!

@Maja_  het probleem van geen bereik hebben is (nog) niet verholpen. Hierdoor lukt het niet om in te loggen bij kpn prepaid vanwege de verificatiecode die niet ontvangen kan worden. Hoe krijg ik weer bereik? Ik kan geen sms ontvangen/versturen of bellen/ gebeld worden. 

Reputatie 7
Badge +17

Zou je eens willen kijken of het wel goed gaat als je een andere provider selecteert via de netwerkinstellingen van je telefoon? Ik vind het vreemd dat je voor de overgang naar prepaid wél bereik had en nu ineens niet meer. Of was je destijds op een andere locatie?

Hoi @Maja_ dat was destijds niet op een andere locatie. Een ander netwerk selecteren is ook geen oplossing. Het bereik blijft 0. Ik heb een ander prepaid kaartje van KPN mee voor in geval van nood. Zou mijn huidige telefoon nummer anders daar op kunnen worden overgezet? Daar heb ik wel bereik mee. Ik wil graag bereikbaar blijven en heb nu al ruim twee weken moeilijkheden met KPN en daardoor extra kosten. 

Reputatie 7
Badge +17

Excuus voor de stilte vanaf mijn kant, ik heb dit inmiddels bij een aantal mensen nagevraagd @Marleen I maar niemand durft met zekerheid te zeggen of het goed gaat als we jouw gewenste nummer en de werkende simkaart aan elkaar proberen te koppelen. Ik ga nog 1 specialist proberen en hoop dat hij me kan vertellen dat we dit op kunnen lossen en zo ja, hoe dan.

Als het omzetten niet lukt, zit er niks anders op dan een helemaal nieuwe simkaart aanvragen voor dit nummer, maar die zal dan verzonden moeten worden naar een adres in Nederland, niet super praktisch dus :slight_frown:

Beste @Maja_ bedankt voor de reactie. Ik vind het erg belangrijk om mijn huidige nummer te behouden. Als het niet anders kan is het prima dat er een nieuwe simkaart naar mijn woonadres in Nederland wordt verstuurd. 

Reputatie 7
Badge +17

Dan is dat het laatste redmiddel @Marleen I , ik hoop echter begin volgende week op een reactie waarmee we je per direct verder kunnen helpen! Je hoort van me zodra ik meer weet!

Bedankt @Maja_ voor de moeite. Ik zie je reactie tegemoet. 

Reageer