Beantwoord

buitenlandbundel

• 15 september 2015
  • 4 reacties
  • 428 keer bekeken

Er zijn bij het prepaid abonnement diverse internetbundels, zowel voor binnen- als buitenland beschikbaar. Na activeren ervan zal ik, neem ik aan, op mijn smartphone bij de instellingen "Dataverbinding" deze moeten inschakelen. Wat gebeurt er als de bijbehorende datalimiet bereikt is en er nog door actieve apps (bijv. buienradar) gegevens opgehaald worden. Gaan die dan, ongemerkt, van het prepaid tarief (met €0,25 per MB!) af?
icon

Beste antwoord door Koen_1 18 september 2015, 15:50

Goedemiddag bedeklein,

Het klopt inderdaad dat je om gebruik te kunnen maken van internet via je prepaid internetbundel je je dataverbinding aan moet zetten op je smartphone. Om te voorkomen dat als de bundel op is de verbruikte data van je prepaidbundel af gaat, adviseer ik je als je de waarschuwings-sms met de mededeling dat je internetbundel bijna op is je dataverbinding uit te zetten. Hiernaast kun je ook tussentijds in de MijnKPN app bekijken hoeveel van je bundeltegoed nog over is.

Met vriendelijke groet,

Koen

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag bedeklein,

Het klopt inderdaad dat je om gebruik te kunnen maken van internet via je prepaid internetbundel je je dataverbinding aan moet zetten op je smartphone. Om te voorkomen dat als de bundel op is de verbruikte data van je prepaidbundel af gaat, adviseer ik je als je de waarschuwings-sms met de mededeling dat je internetbundel bijna op is je dataverbinding uit te zetten. Hiernaast kun je ook tussentijds in de MijnKPN app bekijken hoeveel van je bundeltegoed nog over is.

Met vriendelijke groet,

Koen

bedeklein schreef op 15 sep '15 22:00 u

Er zijn bij het prepaid abonnement diverse internetbundels, zowel voor binnen- als buitenland beschikbaar. Na activeren ervan zal ik, neem ik aan, op mijn smartphone bij de instellingen "Dataverbinding" deze moeten inschakelen. Wat gebeurt er als de bijbehorende datalimiet bereikt is en er nog door actieve apps (bijv. buienradar) gegevens opgehaald worden. Gaan die dan, ongemerkt, van het prepaid tarief (met €0,25 per MB!) af?

[/quote]
[/quote]

Koen schreef op 18 sep '15 15:50 u

Goedemiddag bedeklein,

Met vriendelijke groet,

Koen

[/quote]
[/quote]

Koen schreef op 18 sep '15 15:50 u

Goedemiddag bedeklein,

Met vriendelijke groet,

Koen

[/quote]
[/quote]
Dank voor de bevestiging van mijn vermoeden, hoewel ik niet wist (waar had ik dat moeten lezen?) dat er een waarschuwings-sms komt als de limiet bijna verstreken is.

Komt deze sms ook als de geldigheidsduur van een internet bundel bijna verstreken is, zodat ik ook dan de dataverbinding weer tijdig uit kan zetten?

Jammer dat de "Onbeperkt Online" (€7,50 per maand, binnenland, voor 31 dagen) er niet voor het buitenland is.

Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen bedeklein,

Bedankt voor je reactie.

Informatie over de waarschuwings-sms als je bundel bijna op is, is bijvoorbeeld hier op de website te vinden.

Je krijgt 2 dagen voordat je bundel verloopt een sms die je daar op attendeert!

Wat betreft "Onbeperkt Online" voor het buitenland: ik zal je suggestie intern doorgeven!

Als je nog vragen hebt hoor ik dat graag.

Met vriendelijke groet,

Koen

Koen schreef op 19 sep '15 11:23 u

Goedemorgen bedeklein,

Bedankt voor je reactie.

Informatie over de waarschuwings-sms als je bundel bijna op is, is bijvoorbeeld hier op de website te vinden.

Je krijgt 2 dagen voordat je bundel verloopt een sms die je daar op attendeert!

Wat betreft "Onbeperkt Online" voor het buitenland: ik zal je suggestie intern doorgeven!

Als je nog vragen hebt hoor ik dat graag.

Met vriendelijke groet,

Koen

[/quote]
[/quote]
Dank voor het intern doorgeven, dat zou voor (mij een) goede aanvulling op de buitenlandbundel zijn.

De sms waarschuwing van '2 dagen ...' snap ik niet, staat ook niet bij de aangegegeven link:

Wanneer je 50%, 80% en 100% van je Internetbundeltegoed hebt verbruikt, ontvang je vanuit ons per sms een berichtje.

Ik moet het maar eens gaan proberen ...

Reageer