Beantwoord

Buitenlandbundel in Nepal werkt niet

  • 11 October 2019
  • 7 reacties
  • 221 keer bekeken

Ik ben in Kathmandu, nepal, en de buitenland bundel werkt niet. Heb ook handmatig gekozen voor providers maar helaas. Vind dit zonde van de investering mocht dit niet werken. Wat kan ik hier aan doen? Ben nu aangewezen van WiFi in de hotels. Hoop dat kpn hierop kan reageren.

Admin: titel van je bericht aangevuld ter verduidelijking
icon

Beste antwoord door Joran 20 October 2019, 13:05

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Ha @Lopes, welkom! Ik zie dat je met de juiste bundel inderdaad wel gebruik moet kunnen maken van mobiel internet in Nepal. Het is natuurlijk wel sterk afhankelijk van het netwerk daar. Zie je wel 3G/H/4G in je scherm? Goed dat je daarnaast ook hebt geprobeerd om een ander netwerk te zoeken. Daarnaast kan je nog proberen om 4G uit te schakelen in je toestel en je toestel eens uit en weer aan doen. Wil je me laten weten of het dan wel werkt?
Hallo Marcia,

Ik heb alles geprobeerd en of ik krijg SOS te zien bij de providers. Ik ben nu in pokhara en hier is het precies het zelfde. Zie geen 3/h/4g. M'n telefoon is 1 jaar oud dus hier ligt het ook niet aan. Wat nu te doen?
Reputatie 7
Badge +30
Vreemd! Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer, 06-nummer en evt. klantnummer(s)? Ik begrijp goed dat je ook niet kunt bellen? In dat geval heeft je simkaart helemaal geen verbinding met het netwerk en dan is er nog iets anders aan de hand.
Ik zie namaste/kpn boven in m'n scherm staan, de rest van de internet providers geven SOS. Ik heb niet gebeld ermee. Dacht het te gebruiken voornamelijk voor internet activiteiten en posten van mijn bevindingen hier. Vanaf morgen ben ik 10 dagen niet te bereiken helaas.
Reputatie 7
Badge +28

Hoi @Lopes, sorry voor de late reactie. Ik zie sinds je laatste bericht weer wat dataverbruik. Als je nog problemen ervaart lijkt het niet te maken te hebben met instellingen van jouw toestel of instellingen aan onze kant. Ik vermoed dat de kwaliteit van de mobiele netwerken in Nepal minder is dan we hier gewend zijn. In steden mag je wel een goed bereik verwachten, Kathmandu zeker. Kun je aangeven of er nog steeds problemen zijn? Dan stuur ik de technische dienst aan. 

Beste Joran, 

Dank je voor je reactie. Ik ben 11 dagen niet in staat geweest om mijn telefoon te gebruiken omdat ik in meditatie wasIk heb sinds deze ochtend lokale tijd pas m'n telefoon sinds 10 dagen weer aangezet. En er was internet, kreeg ineens de melding dat 50 % van de bundel verbruikt was. Vreemd. Daarvoor niet op internet kunnen komen tenzij in de onderkomen waar ik verbleef. 

Reputatie 7
Badge +30

Wat klinkt dat heerlijk @Lopes! Waarschijnlijk heeft je toestel, bij het aanzetten, meteen alle mails, whatsappjes en andere achterliggende apps aan het werk gezet, waardoor deze ineens een klein spurtje trok en dus behoorlijk wat MB's gebruikt heeft. Ik zie inderdaad de 50% en 75% sms vrij snel na elkaar. Voor wat betreft de verbinding: het werkt dus wel, het zal dus echt aan het netwerk daar liggen of je wel of geen verbinding kunt maken. Je kunt nog eens proberen om 4G uit te schakelen, dat levert vaak een iets stabieler bereik op. Succes!