Beantwoord

Buitenlandse simkaart Bali werkt niet

  • 31 August 2019
  • 12 reacties
  • 2516 keer bekeken

Beste,

Ik zit momenteel op Bali en wou hier een lokale simkaart kopen om voordelig te internetten. Nu geeft mijn telefoon aan dat dit niet mogelijk is vanwege de dataprovider. Kan dit opgelost worden?

Met vriendelijke groet,

Guido
icon

Beste antwoord door PeterG 13 September 2019, 17:41

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen @Guido067, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Wat lastig dat je geen gebruik kan maken van de lokale simkaart, dat scheelt namelijk heel wat kosten lijkt me! Ik kan een paar dingen verzinnen waarom hij het niet doet. Allereerst kan het zijn dat je toestel niet simlockvrij is. De meeste toestellen zijn dit tegenwoordig wel, maar ik weet natuurlijk niet welk toestel je hebt en wanneer je deze gekocht hebt. Je kan dit controleren door op onze website je IMEI nummer in te voeren.

Verder ben ik benieuwd wanneer je deze melding krijgt. Meteen als je de simkaart erin stopt, of als je een internetpagina wil openen? Dan kan het namelijk nog zijn dat de instellingen moet aanpassen (bijvoorbeeld 4G uitschakelen, ander netwerk handmatig selecteren).
Reputatie 7
Badge +21
Hallo @Guido067, heb je de Indonesische simkaart geregistreerd?

Ook toeristen moeten Indonesische simkaart registreren
Hallo @Guido067, heb je de Indonesische simkaart geregistreerd?

Ook toeristen moeten Indonesische simkaart registreren

Dat.

En, met een in Europa gekochte iPhone, of Samsung, kan geen gebruik worden gemaakt van Aziatische providers (simkaarten) ivm de regio die Apple inbouwt.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Europe,_Middle_East_%26_Africa
Reputatie 7
Badge +21
… of Samsung .. .. .. ivm de regio die Apple inbouwt.
Ik wist niet dat de "macht" van Apple zover reikte 🤔

Trouwens, nadat mijn Samsung met een "EU" simkaart geactiveerd is, kan ik daarna gewoon een simkaart uit een andere regio gebruiken.
Reputatie 7
Badge +21
@Guido067, ik heb geen reactie meer gehad. Kan je de buitenlandse simkaart inmiddels gebruiken of heb je nog steeds problemen?
@Susan_ Ik krijg de melding nadat ik de iPhone opstart met de nieuwe simkaart, uit de IMEI controle blijkt ook dat hij simlockvrij is. Mijn reisgenoot heeft ook een iPhone die wel werkt met een Indonesische simkaart? Ligt dit puur aan KPN?
Hallo @Guido067, heb je de Indonesische simkaart geregistreerd?

Ook toeristen moeten Indonesische simkaart registreren


Mijn reisgenoot heeft niks geregistreerd en daar werkt het wel, hij heeft Vodafone als provider.
Mogelijk heb je tóch last van de regiobeperking die Apple toepast. Die heeft, voor verkoop, de wereld in 5 regio's verdeeld. Azië en Europa vallen niet onder dezelfde regio. Ook Samsung verdeeld de wereld in regio's.

Gesimlockd zal ie niet zijn. Dat mag al jaaaren niet meer.

Het ligt dus niet aan KPN. De regiolock kan ervan af gehaald in een Apple Store. Die moet je dan wel bij de hand hebben.
Deze heb ik nu niet bij de hand, dan is het hier even niet anders. Maar voor een volgende reis is het zeker handig dat ik dit weet, dank voor de info!
Reputatie 7
Badge +21
Hebben jullie de Indonesische simkaarten al eens omgewisseld tussen de twee toestellen?
Doet jouw simkaart het wel bij je reisgenoot en doet de andere simkaart het bij jou wel/niet?
Ik heb meerdere geprobeerd bij hetzelfde verkooppunt, allen werkte niet. Steeds dezelfde melding. Desbetreffende verkoper had het ook niet eerder gezien.
Reputatie 7
Badge +21
Tsja, dan lijkt het erop dat de regiobeperking van Apple je inderdaad dwars zit.

Reageer