Beantwoord

Bundel Egypte werkt niet (uberhaupt geen internet)

  • 18 September 2019
  • 6 reacties
  • 679 keer bekeken

Speciaal voor Egypte een dure bundel aangeschaft. Alleen roaming aangezet bij kort gebruik. Na een dag geen internet meer. Nu zie ik dat de bundel is opgebruikt wat ik bijzonder vind. Maar blijkbaar ook buiten de bundel geen internet.

Teleurstellend en vervelend aangewezen te zijn op dubieuze WiFi bij koffietentjes en restaurants. Wat gaat er mis KPN?
icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 20 September 2019, 18:49

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Ha @Lindada, welkom! Is het mogelijk dat je je bundel daadwerkelijk opgebruikt hebt? Ik kijk graag even met je mee. Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer, 06-nummer en evt. klantnummer(s)?
Beste Marcia,

ik heb mijn gegevens aangevuld. Als de bundel is opgebruikt,wat zou kunnen, is dat wel heeeeeel snel. Daarnaast zou ik dan toch ook buiten de bundel om gebruik moeten kunnen maken van internet? (Mits roaming aan staat)
Reputatie 7
Badge +30
Top! Ik zie dat de bundel heel snel verbruikt is. Waarschijnlijk is er, op het moment dat je roaming aanzet, zoveel binnengehaald/evt. geüpdatet o.i.d., dat de 25 MB, wat al niet heel veel is, er zo doorheen was. De dag erna zie ik dat er nog wel een verbinding wordt gemaakt, maar dat er inderdaad weinig MB's worden verbruikt. Ben je op de tiende verplaatst qua locatie? Wellicht dat het netwerk daar minder goed was? Ik kan niet meteen verklaren waarom het op dat moment niet meer werkte, ben ik bang..
Hoi Marcia,

nee ik ben niet verplaatst. Nergens in de plaats waar ik verbleef was het nog mogelijk een internet vebinding tot stand te brengen. Het is niet veel maar er hangt een behoorlijk prijskaartje aan. Het baart me zorgen want over een paar welen ben ik in India. Zou me een stuk veiliger voelen wetende dat ik bereikbaar ben en kan zijn.
Reputatie 7
Badge +30
Ik krijg er niet zo vaak mee te maken, dus ik moest het even opzoeken. Op de website lees ik volgende:

Ben jij door je bundel heen? Dan geldt Bescherming Internet Buitenland. Je kunt dan niet meer internetten en maakt geen onverwachte internetkosten. Wil je verder internetten, dan kun je een nieuwe bundel aanzetten. Bescherming Internet Buitenland geldt niet voor bellen en sms'en. Je betaalt na verbruik van je bundel hogere, lokale tarieven.

Dit betekent dat als je een bundel aangezet hebt, je het beste nog een nieuwe bundel aan kunt zetten. Wil je dat niet, zul je BESCHERMING UIT naar 1266 moeten sms'en als je verder wilt internetten en wilt betalen per MB. Je wordt dan bij 60,50 euro nog eens geblokkeerd. Wil je daarna nog meer kosten maken, sms dan JA naar 1330. Je betaalt nu weer per MB. Let op: je zult nu voor 2,50 euro per MB gaan internetten. Dat levert snel hoge kosten op en is dus niet aan te raden.

Als je nog meer informatie wilt, laat je het me dan weten?
Oke, Helder. Dank je voor het uitzoeken. Dat is goed on te weten.