Bundels internet buitenland

• 23 december 2014
  • 5 reacties
  • 904 keer bekeken

Ik heb een Hi 2014 Large 4G abonnement en ga een week naar Duitsland. Kan ik daar gewoon internetten of moet ik een bundel aan zetten? In de MijnKPN app kan ik alleen de Hi Vakantiebundel aan zetten en de Buitenbundelblokkade internet buitenland. Wat moet ik doen om toch gewoon te kunnen internetten daar?

5 reacties

Reputatie 4
Badge +1
Ik doe even een stuk kopieren uit een eerder topic:

Je kunt op twee manieren gebruik maken van het internet, ofwel via WiFi ofwel via het mobiele netwerk.

Via WiFi doe je in het buitenland veelal via hotspots. Bij een McDonalds of Starbucks bijvoorbeeld. Of in het hotel waar je zit, evt. tegen betaling. (Je moet dan een code vragen en hiervoor betaal je een bepaald bedrag, zodat je toegang hebt voor een bepaalde duur.)

Via het mobiele netwerk heb je te maken met roaming. Je maakt gebruik van het netwerk van een provider in het buitenland en deze provider brengt vervolgens via je eigenlijke provider de kosten bij jou in rekening. 

Je kunt dit voorkomen door ofwel 'Roaming' uit te schakelen, via de instellingen van je mobiele telefoon, ofwel door een databundel hiervoor af te sluiten. KPN heeft hier de volgende bundels voor:

- Internet Dagbundel EU - 50MB voor €2,50

- Internet Weekbundel EU - 100MB voor €5,-

- Internet Maandbundel EU - 200MB voor €10,-

Meer informatie vind je hier:

http://www.kpn.com/prive/mobiel/informatie/buitenland.htm

Zorg er wel voor dat, als je wilt internetten in het buitenland via het mobiele netwerk, je dataroaming aan zet in je instellingen!

Bedankt voor je snelle reactie Stadtionalist. Hoe kan ik de dag-week-maand-bundel aan zetten? Kan dat nergens vinden. PS jouw link werkt overigens niet.
Reputatie 4
Badge +1
De link zou nu wel moeten werken. Ik zag dat er een loze spatie was toegevoegd. Deze heb ik nu verwijderd. Mijn excuses.

Op de website zie je ook achter elke bundel een SMS code staan waarmee je 'm aan kunt zetten.

Om 'm weer uit te zetten gebruik je dezelfde SMS code maar vervang je het woord AAN in het woord UIT.

Je kunt het ook aanvragen en uitzetten via MijnKPN.

Nogmaals bedankt. Zal het met de sms opties aan moeten zetten, want via Mijn KPN is het niet mogelijk.
Reputatie 4
Badge +1
Oh? Krijg je het niet gevonden op MijnKPN of krijg je een foutmelding wanneer je het aanvraagt?

(En als het een foutmelding is, wat is dan de foutmelding?)

Reageer