Beantwoord

Contract mobiel. Ik krijg SMS met vraag om toestemming overnemen. Wat nu?

  • 9 October 2021
  • 2 reacties
  • 92 keer bekeken

Ik krijg een vraag om toestemming voor de overdracht tel.nummer te bevestigen door ja. Naar een sms nummer te sturen.

ik heb al telefonisch toestemming gegeven en via mail en denk dus dat dit fake is.

bovendien stuur ik niet zomaar ja naar een sms nummer.

 

groeten,

joop Derks

icon

Beste antwoord door Hanna_ 10 October 2021, 21:32

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Pieterzoon ,

Wie is de afzender ? 
Het lijkt mij sterk dat dit fake is. Want het zou wel heel toevallig zijn dat je dit met slechte bedoelingen ontvangt terwijl de procedure nog bezig is. 
Maar bij twijfel kun je natuurlijk altijd contact opnemen met de klantenservice. Maandag weer open vanaf 8.00 via 0800-0402. 

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @Pieterzoon, welkom. 

Als jij van een andere provider overstapt naar KPN (of eigenlijk bij elke mobiele overstap) ontvang je altijd een bevestigings-sms waarop je met "ja” moet antwoorden. Telefonisch ‘toestemming’ geven is niet voldoende, we kunnen telefonisch namelijk niet controleren of jij wel echt de gebruiker bent van het telefoon nummer wat je wilt overzetten. Je stuurt hiermee een bevestiging naar jouw huidige provider, zo weet deze dat KPN het telefoon nummer over wil nemen en zullen zij met ons meewerken de portering gereed te maken. Als je niet op deze SMS reageert, dan kan jouw 06-nummer ook niet door ons worden overgenomen. Twijfel je nog steeds aan de afzender, neem dan, zoals @Noordzee suggereert, contact op met onze klantenservice 

Hallo @Pieterzoon ,

Wie is de afzender ? 
Het lijkt mij sterk dat dit fake is. Want het zou wel heel toevallig zijn dat je dit met slechte bedoelingen ontvangt terwijl de procedure nog bezig is. 
Maar bij twijfel kun je natuurlijk altijd contact opnemen met de klantenservice. Maandag weer open vanaf 8.00 via 0800-0402.