Vraag

Data het buitenland gaat ongemerkt op

Ik heb een half uur geleden 1000 mb's gekocht voor in het buitenland. Alle apps verwijderd waarvan ik dacht dat die internet zouden kunnen gebruiken en de mobiele data uitgezet voor alle apps buiten whatsapp en de KPN app. Ook heb ik de optie "op achtergrond verversen" uitgezet. Net kijk ik op de KPN app en daar zie ik dat er al 507 mb is gebruikt, terwijl ik alleen whatsapp heb gebruikt. En bij instellingen staat dat whatsapp pas 300 kb heeft gebruikt. Mijn vraag is of iemand weet hoe dit kan, want dit is zeer zonde en ik zou de rest van de vakantie wel mijn MB's willen gebruiken.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +17
Goedemiddag Isaa,

Misschien is het een idee om de mobiele data uit te zetten als u geen gebruik maakt van mobielinternet. Als u benieuwd bent of er iemand uw berichten heeft verstuurd via WhatsApp dan zet u de mobiele data even weer aan. Want een GSM doet altijd data heen en weer versturen. Heeft u ook o.a. het automatisch downloaden van Google Playstore of Appstore van Apple wel ingesteld op "Alleen Wi-Fi?" Dan gaat ie de updates alleen downloaden via Wi-Fi en niet meer via de mobiele data. :8
Reputatie 7
Badge +30
Kan je aan de verbruiksmeter die in het besturingssysteem zit niet zien wie of wat data verbruikt?

Reageer