Beantwoord

Data roaming : sommige landen wel, andere niet

  • 31 March 2019
  • 4 reacties
  • 211 keer bekeken

Sinds een 6-tal weken heb ik uit het niets last dat ik in sommige landen geen data roaming heb (Verenigde Arabische Emiraten en Duitsland) en in andere landen wel (Engeland, Egypte, Israel). Heb om data roaming probleem op te lossen een eSIM van Truephone en GigSky gekocht en deze werkte wel gewoon.
Heb op advies van de helpdesk mijn iphone netwerk instellingen gereset en mijn telefoon opnieuw ingesteld. Vandaag was ik in Duitsland en kon ik helemaal niet op een duits netwerk komen.

Wie heeft er advies? De raad van KPN is het is een toestelinstelling geloof ik niet meer? Nieuwe SIM aanvragen?
icon

Beste antwoord door Marina_ 2 April 2019, 09:56

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hallo @HaikoW, Wat bijzonder dat je geen bereik hebt in o.a. Duitsland en de Verenigde Arabische Emiraten, maar wel in Engeland, Egypte en Israël. Welke iPhone versie heb je in gebruik? Het is niet gezegd dat het probleem is opgelost met een nieuwe simkaart. Het is verstandig om eerste te kijken of het aan je simkaart ligt of aan het toestel. Dit kun je doen door je simkaart te testen in het toestel van iemand anders en de de simkaart van iemand anders te testen in jouw toestel. Daarna kun je de conclusie trekken of het aan je simkaart ligt of aan het toestel. Je geeft aan dat je de instellingen hebt doorlopen van je iPhone. Bedoel je de APN instellingen via onze toestelhulp? Op deze pagina kun je jouw toestel selecteren en de optie 'internet handmatig' instellen kiezen. Hiermee controleer je de APN instellingen. Ik verwacht dat het goed staat, aangezien je wel verbinding hebt in andere landen, maar baat het niet dan schaad het niet. Heb je in Duitsland ook andere netwerken getest? Ik lees je bevindingen graag tegemoet. Zou je ook je 06-nummer, postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf) dan check ik ook even of alles aan onze kant goed staat.
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @HaikoW, Ik heb geen reactie meer van je gehad. Hopelijk heb je nog iets aan de tips uit mijn eerste bericht. Als je weer in Duitsland bent en het werkt nog niet, kun je mij altijd nog een berichtje sturen en dan kijken we verder naar een oplossing.
Hi @Marina_ Was vorige week in UK waar alles, zoals verwacht, goed werkte. Ben de rest van de week in Italie waar het in het verleden goed werkte maar waar ik nog niet geweest ben nadat mijn problemen begonnen. Ik laat het je weten hoe het verder gaat.
Reputatie 7
Badge +19
Goed HaikoW. Als het wel werkt in deze landen, dan staan de instellingen in je toestel goed. Als je ergens komt waar het niet werkt, dan zou je nog een ander netwerk kunnen testen. Als ook dit niet werkt, laat je het dan weten? Dan is het ook goed om te weten of je wel kunt bellen via een netwerk. Dan neem ik contact op met onze technische dienst om te achterhalen wat er nou precies aan de hand is.

Reageer