Beantwoord

data sim. Wat zijn de APN instellingen voor 4G?

  • 8 October 2021
  • 3 reacties
  • 5752 keer bekeken

Ik heb een datasim van KPN in een Netgear Lax20, maar heb alleen 3G bereik. Welke APN instellingen moet ik instellen om 4G te krijgen?

icon

Beste antwoord door Anonymous 9 October 2021, 14:42

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

APN=internet

Maar 3G en/of 4G stel je ergens in de webconfiguratie van dat apparaat in. In mijn Netgear b.v. kan ik kiezen 3G World, 4G EU, en nog zo wat. Kan bij de jouwe anders zijn.

En open deur: zorg voor voldoende signaalkwaliteit (ontvangst).

Reputatie 7
Badge +24

Hi @Slique, welkom hier. 

APN=internet

Maar 3G en/of 4G stel je ergens in de webconfiguratie van dat apparaat in. In mijn Netgear b.v. kan ik kiezen 3G World, 4G EU, en nog zo wat. Kan bij de jouwe anders zijn.

En open deur: zorg voor voldoende signaalkwaliteit (ontvangst).

Is het met deze informatie gelukt? 

Reputatie 7
Badge +11

Er zijn overigens nog veel meer APN's te kiezen, afhankelijk van wat je met de Lax20 van plan bent. Ik heb mijn LTE-Dongle die als back-up actief is in de Experiabox ingesteld op ‘advancedinternet’ omdat daar geen firewall op ingesteld zit. Bij bijvoorbeeld ‘internet’ en ‘KPN4G.nl’ is dat wel. Voor wat uitegebreidere informatie verwijs ik je graag door naar deze site (niet van KPN maar de info is wel correct): https://www.vtmgroep.nl/kennisbank/uitleg-over-het-gebruik-van-apns