Data verbruik

• 15 juni 2014
  • 8 reacties
  • 1615 keer bekeken

Badge
Hoe kan het dat ik op mijn thuisnetwerk van wifi gebruik maak en apple update uitvoer, telefoon aan de kabel met de pc heb verbonden en tijdens de update een berichtje krijg dat ik 75 % van mijn data verbruikt heb en nog geen minuut later een bericht krijg dat ik 100 % van mijn data verbruikt heb !!!
Bijzonder detail; een paar dagen later wordt ik door KPN gebeld dat ik regelmatig over mijn databundel ga en dat ze me een speciale aanbieding willen doen. Ben echter na eerdergenoemde data overschrijding nog nooit over mijn databundel heen gegaan. Wie weet hoe het zit mag het zeggen.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +12
De verklaring is simpel: tijdens de update was u niet verbonden met het wifi netwerk. Via Instellingen > Itunes & App Store, daar is een knop te vinden om de updates via het mobiele netwerk uit te schakelen. Stond deze niet misschien ingeschakeld?

Badge
750 mb voor een update van apple??
Reputatie 7
Badge +12
Via Instellingen en dan de optie 'mobiel netwerk' kunt u nakijken wat de reden is geweest van het dataverbruik via het mobiele netwerk. Daar zou de reden te vinden moeten zijn waarom er data is opgemaakt.

Afhankelijk van de update kan het wel een update zijn van 700MB+, dit is dan wel afhankelijk dus vanaf welke en naar welke versie er geupdate wordt.

Badge
Heb het nagekeken IOS 7.1.1 is 26,1 mb. Ik heb dus zo mijn bedenkingen
Reputatie 7
Badge +12
Wat geeft het toestel zelf aan wanneer u naar de instellingen gaat en vervolgens mobiel netwerk, daar zal de reden van het dataverbruik te vinden moeten zijn.

Badge
Daar staat geen groot dataverbruik bij, tot nu toe een raadsel dusss
Denk dat het ergens bij KPN fout gaat maar dat zullen ze natuurlijk nooit toegeven.
Reputatie 1
Ook het doen van een speedtest (bijv Ookla) zal veel data gebruiken! 

Badge
Ja ik kan nog 100 dingen opnoemen.

Reageer