Beantwoord

Databundel opeens op

  • 14 January 2019
  • 1 reactie
  • 105 keer bekeken

Mijn databundel raakt opeens op. Terwijl ik niets mee heb gedaan, hoe kan dit? Ik gebruik de Samsumg Galaxy A7.
icon

Beste antwoord door Bart_ 14 January 2019, 21:11

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +20
Hallo Jantje88. Dat is natuurlijk niet prettig. Ik kan je niet direct een verklaring geven: ik heb ten eerste je gegevens niet en als ik ze wel heb kan ik enkel zien dát je data verbruikt, maar niet waaraan.

Wel heb ik enkele algemene verklaringen, die mogelijk ook jouw situatie verklaren. Vaak draait er op de achtergrond nog een app, zodat er ongemerkt toch nog data wordt verbruikt. Soms worden er updates uitgevoerd, terwijl je op je reguliere verbinding zit en niet op wifi: je zou dit even kunnen controleren in de appstore. Je kun ook in je toestel zoeken welke app de meeste data verbruikt. Daar zou je ook het één en ander uit moeten kunnen opmaken.

Het kan ook zijn dat je Slimme Netwerkwissel de boosdoener is. Deze optie op je toestel zorgt ervoor dat je toestel automatisch omschakelt naar het reguliere datanetwerk, als een wifi-signaal niet sterk genoeg is. Zo kun je denken dat je met wifi bent verbonden, terwijl dit niet zo is.

Reageer