Beantwoord

Datakaart werkt niet in het buitenland

  • 14 May 2019
  • 7 reacties
  • 291 keer bekeken

Datakaart zou volgens man in de kpn winkel moeten werken als in je computer de data roaming aanstaat.
Helaas is dat niet het geval.
Bij verbindingen staat dat de kpn provider geen bereik heeft.
Ik kan geen andere provider in mijn computer vinden terwijl in mijn telefoon er 5 actief zijn.
Hij wil echter met geen van deze providers koppelen.

Iemand een idee wat de oplossing kan zijn?
icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 15 May 2019, 21:41

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Hallo @CVALK ,
heb je de simkaart al eens in een smartphone geplaatst en werkt het dan wel?
Reputatie 7
Badge +30
Beste @CVALK, welkom! Ik ben daar ook heel erg benieuwd naar. Als het in een smartphone wel werkt, zou je eens te rade kunnen gaan bij de fabrikant van de PC. Wellicht weten zij of je bijvoorbeeld in de instellingen iets gemist hebt. Als het in een smartphone niet werkt, wil je dan je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en het simkaartnummer vermelden onder 'persoonlijke opmerkingen'? Dit is alleen inzichtelijk voor jou en KPN. Laat even weten wanneer je dat gedaan hebt, dan kijk ik of je misschien geblokkeerd bent o.i.d.
Ik heb zojuist mijn postcode en huisnummer in mijn profiel gezet.
Het probleem is dat ik de datakaart niet uit mijn computer kan halen omdat deze met een metalen beugel zit vastgeschroefd.
Ik zit nu in het buitenland en heb daarom geen gereedschap bij me.
Er is een zeer kleine schroevendraaier nodig om deze eruit te halen.
Waarschijnlijk zal het wel een instelling zijn in windows 10.
Reputatie 7
Badge +30
Het lijkt aan onze kant allemaal in orde! Ik zie ook dat de simkaart wel verbinding lijkt te maken. In welk land ben je op dit moment? En welke pc gebruik je? Wellicht kunnen we daar nog iets uit afleiden.
Reputatie 7
Badge +30
Je hebt niet meer gereageerd, zie ik. Ben je inmiddels weer in Nederland of heb je het aan de praat gekregen? Als ik nog iets voor je kan doen, hoor ik het graag.
Ik ben onderhand weer terug in Nederland.
Zodra ik weer in het buitenland ben probeer ik het opnieuw en laat het dan nog even weten.
Reputatie 7
Badge +30
Goed! Wij lopen niet weg 😉.