Beantwoord

Datalimiet in het buitenland met Onbeperkt data?

  • 23 July 2020
  • 10 reacties
  • 1160 keer bekeken

Ik heb het hele jaar door onbeperkt internet, en daar betaal ik ook voor. Ik kan de hele dag op internet zitten, streamen, films kijken enz. Maar op het moment dat ik een maand in Italië op vakantie ben is mijn data in één keer begrensd tot 22 Gb!!! Mijn maand kosten zijn dan hetzelfde als de rest van het jaar maar ik.krijg er minder voor.

Leg mij dat eens uit KPN.…

Na mijn vakantie ga ik  daar mee aan de slag met wat maar mogelijk is. TV programma kassa, proberen het Europese hof te benaderen en wat maar meer tot de mogelijkheden behoort. Ik ga me er in vast bijten. Ik vind het gewoon diefstal!!!!

Admin: titel aangepast i.v.m. de vindbaarheid van het topic

icon

Beste antwoord door wjb 23 July 2020, 22:59

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Staat gewoon op de site hoor…

 

Reputatie 7

Maar op het moment dat ik een maand in Italië op vakantie ben is mijn data in één keer begrensd tot 22 Gb!!! Mijn maand kosten zijn dan hetzelfde als de rest van het jaar maar ik.krijg er minder voor.

Zo zijn de regeltjes nu eenmaal.

Bron.

 

Nick83, dat het op de site staat wil niet zeggen dat het legaal is. Stond ook jaren lang op de site dat bellen in Europa duurder was. Uiteindelijk heeft het Europesche hof er een stokje voor gestoken.

Nick83,

Is dat toevoegen van 1Gb gratis dan?

En als ik op 1 dag 4,5 Gb gebruik net zolang tot de limiet van 22Gb bereikt is? Kan ik dan ook gratis toevoegen?

Reputatie 7

Buiten Nederland en binnen de EU zijn unlimited abonnementen van KPN beperkt tot 22GB per maand en dat is meer dan wettelijk gezien geleverd moet worden.

Jouw unlimited abonnement kost per maand €37,50 incl. BTW.

Dat is dan dus €31,- excl. BTW en dus moet KPN je minimaal (€31,- / €3,50) * 2 = 17,7 GB per maand leveren. Je krijgt dus al ruim 4GB meer dan het wettelijk minimum.

 

Bij T-Mobile "krijg" je in het buitenland zelfs maar 18GB bij een unlimited abonnement.

 

Ik bedoel dat ik het "moreel" illegaal vind. Indertijd was het extra geld vragen voor bellen vanuit het buitenland ook legaal maar was wel immoreel. Vandaar dat het ook is gewijzigd na inmenging vanuit Brussel.

Reputatie 7

Vandaar dat het ook is gewijzigd na inmenging vanuit Brussel.

En nu is het "Brussel" die de door mij aangehaalde rekenregel in het leven geroepen heeft.

Bedankt voor je reactie.

Neemt niet weg dat het een slinkse manier is van geld verdienen. En dat ik er dus toch mee aan de slag ga om het gewijzigd te krijgen.

Reputatie 7

Neemt niet weg dat het een slinkse manier is van geld verdienen. En dat ik er dus toch mee aan de slag ga om het gewijzigd te krijgen.

Succes, ik ben alleen bang dat dat allemaal vergeefse moeite zal blijken.

En als je wel succesvol zou zijn dan ben ik bang dat de prijs van unlimited abonnementen zal moeten stijgen immers buitenlands dataverbruik moet links of rechtsom natuurlijk wel betaald worden.

Denk het niet.

Is met telefoonkosten ook niet gebeurt.

Stay safe, stay happy, stay healthy

Reageer