Beantwoord

Dataroaming binnen de EU vanaf nu altijd binnen bundel?

• 24 oktober 2016
  • 3 reacties
  • 1859 keer bekeken

Beste KPN,

De laatste tijd zie ik steeds vaker langskomen dat het internetten binnen de EU en buiten Nederland binnen je databundel valt. Daarmee begrijp ik dat ik tegenwoordig geen speciale eu bundel hoef aan te schaffen als ik bijvoorbeeld voor mijn werk naar Duitsland of England ga. Klopt mijn aannamen, of is dit te kort door de bocht?

Daarnaast vraag ik me dan af hoe dat is in Thailand, ik ga namelijk over 7 dagen naar Thailand en vraag me dan af of ik daar ook van mijn MB's kan genieten die in mijn bundel zitten?
icon

Beste antwoord door Cindy_ 26 oktober 2016, 16:33

Hallo Don, de proposities/aanbiedingen zijn veranderd voor de abonnementen. Dat komt dit keer onvoordelig uit voor bestaande klanten. Het is ook wel eens andersom geweest. We bieden de mogelijkheid om EU gebruik alsnog te activeren, dit kost dan 5 euro extra per maand. Aan iedereen voor zichzelf of dit uit kan qua kosten natuurlijk.
Zodra de regelgeving aanpast en wij moeten ons aanpassen, dan zal dat zeker gebeuren. Hoe het dan qua kosten zit, daar durf ik nu nog niks over te zeggen.

Zodra je in Thailand zelf bent, kun je de bundel zelf activeren via MijnKPN of per sms. Meer informatie? Die lees je hier.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hallo @DonVP, wat goed dat je vooraf uitzoekt hoe het allemaal in elkaar steekt. Ik help je daar graag bij 🙂.

Wanneer je een Zorgeloos abonnement na 26 september hebt afgesloten, waarbij EU gebruik binnen je bundel valt, dan ben je absoluut niet te kort door de bocht. Kanttekening is wel de fair use policy van 60 dagen. Wanneer je over die 60 dagen heengaat, dan kun je een bundel aanschaffen voor het gebruik in het buitenland, of betaal je de geldende tarieven voor het bepalende land. De 60 dagen hoeven niet achtereenvolgend te zijn. In dit topic lees je er alles over.

Maak je nog gebruik van een Zorgeloos abonnement van voor 26 september? Dan kun je voor 5 euro extra per maand gebruik maken van het nieuwe Zorgeloos abonnement. Als je dat wilt, dan kan ik dit voor je activeren. Je blijft dan de verdere looptijd van je abonnement gebruik maken van het abonnement met gebruik in de EU voor 5 euro extra per maand.

Voor buiten Europa hebben we nieuwe bundels. Hiermee kun je goedkoper internetten buiten de EU. Thailand valt onder de "Wereld Bundel Voordeel".

Heb je vragen over internetverbinding in het buitenland? Dan kun je tips en tricks lezen in dit topic en ook hoe te besparen op je internetbundel. Altijd handig!

Heb ik zo al je vragen beantwoord?
Hallo @CiDY_,

Bedankt voor je prompte antwoorden! Had nog niet al mijn kruit verschoten:

Wat je schrijft zet me wel even aan het denken zeg. vooralsnog hoef je de €5 extra optie niet aan te zetten voor mij.

Nu ben ik deze informatie even tot me aan het nemen en vraag me gelijk af hoe het komt dat ik 5 euro extra moet betalen terwijl het voor nieuwe leden gewoon binnen de bundel zit. Het is niet alsof het voor nieuwe abonnementen al in de prijs is inbegrepen zeg maar, want nieuwe abonnementen zijn zelfs veel goedkoper dan mijn abonnement.

Ik heb nu: "KPN 2015 zorgeloos standaard" voor €64,77 met een S6 edge (vorig jaar afgesloten voor 2jaar). Hiermee kan ik mijn databundel dus niet in het buitenland gebruiken. Tenzij ik een EXTRA bundel af sluit of permanent een EXTRA €5 ga betalen.
Dit staat niet in verhouding tot een nieuw abonnement. Bijvoorbeeld de S7 edge met "zorgeloos standaard" komt uit op 'maar' €40. Hiermee kan je dus wel zonder een extra €5 in het buitenland data gebruiken.

Wellicht kan jij mij uitleggen wat ik over het hoofd zie, want dit klinkt als een ouderwets stukje, "bestaande klanten hebben pech, zolang we maar nieuwe klanten werven!" #sad

Op bovenstaande door gaande vraag ik me af wat er dan gaat gebeuren met de nieuwe wetgeving rondom dataroaming binnen de EU die juni 2017 van kracht gaat. Dan blijf ik zeker ook alsnog die €5 betalen?

De wereldbundel is een duidelijk verhaal, voor 40 euro 500mb met "wereld bundel voordeel". Kan ik deze optie zelfstandig aan zetten als ik al in Thailand ben? Want voor dit geld ga ik liever eerst even kijken hoe de Wifi dekking is.

Mvg, Don
Reputatie 7
Badge +24
Hallo Don, de proposities/aanbiedingen zijn veranderd voor de abonnementen. Dat komt dit keer onvoordelig uit voor bestaande klanten. Het is ook wel eens andersom geweest. We bieden de mogelijkheid om EU gebruik alsnog te activeren, dit kost dan 5 euro extra per maand. Aan iedereen voor zichzelf of dit uit kan qua kosten natuurlijk.
Zodra de regelgeving aanpast en wij moeten ons aanpassen, dan zal dat zeker gebeuren. Hoe het dan qua kosten zit, daar durf ik nu nog niks over te zeggen.

Zodra je in Thailand zelf bent, kun je de bundel zelf activeren via MijnKPN of per sms. Meer informatie? Die lees je hier.

Reageer