Vraag

Dataroaming kan niet aan in duitsland

  • 3 August 2020
  • 15 reacties
  • 329 keer bekeken

Hoi,

Ik kan wel verbinding maken met wifi maar het lukt helaas niet om internet te krijgen zonder wifi. Ik krijg een melding dat mijn roaming uitstaat maar als ik dit probeer aan te zetten staat die op grijs en kan ik hem dus niet aanzetten.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Hoi @Quintenheijn 

Vervelend dat je roaming niet kunt aanzetten. Vul even je naam, postcode + huisnummer, klantnummer en 06-nummer in je Forumprofiel. (Privé) Een medewerker, moderator kan je dan sneller helpen.

Succes en een fijn weekend.

hallo @Quintenheijn , heb je wel wifi uit staan en mobiele data aan?

Als je mobiele data niet aan hebt staan kun je roaming ook niet aanzetten.

 

Goed opgemerkt @JanD .

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Quintenheijn, welkom! Is het inmiddels gelukt? Je toestel lijkt wel verbinding te maken, maar er komt inderdaad niet echt een verbinding tot stand.. Heb je gekeken of mobiel internet aan staat? Kan je daarnaast eens proberen om handmatig een ander netwerk te selecteren?

Het is nog niet gelukt, het gaat om dat mijn mobiele gegevens aan staan en mijn wifi uit want ik ben buiten gebied van wifi. Dan krijg ik de melding dat mijn roaming uitstaat maar die kan ik niet aan doen. Is er misschien een roaming blokkade

Reputatie 7
Badge +30

Nee, er staat geen blokkade op jouw 06-nummer. Met welk netwerk ben je verbonden? Heb je handmatig al eens een ander netwerk gekozen? Heb jij de mogelijkheid om je simkaart kort in een andere telefoon te plaatsen? Lukt het daar dan wel?

Ik heb internet van kpn en ik heb denk ik niet eerder voor een ander netwerk gekozen, hoe doe je dit?

En even voor de duidelijkheid het gaat om internet buiten huis en dus met mobiele gegevens.

Simkaart verwisselen is niet mogelijk

 

Hallo @Quintenheijn er wordt bedoeld in Duitsland voor een ander netwerk kiezen en kijken of het dan lukt. Er zijn verschillende providers in Duitsland waarmee KPN samenwerkt en met de ene provider gaat het beter dan met de ander. Kies dan op je toestel voor handmatig zoeken i.p.v. automatisch.

Hallo @Quintenheijn er wordt bedoeld in Duitsland voor een ander netwerk kiezen en kijken of het dan lukt. Er zijn verschillende providers in Duitsland waarmee KPN samenwerkt en met de ene provider gaat het beter dan met de ander. Kies dan op je toestel voor handmatig zoeken i.p.v. automatisch.

Waar kan ik dit vinden, bij instellingen of iets anders of de mijnkpn app zoiets?

Ik heb geprobeerd om mijn netwerk te veranderen maar deze optie bij instellingen staat ook op grijs en kan dus ook niet, ik weet niet wat er aan de hand is maar wat zou het kunnen zijn?

hallo @Quintenheijn , ga in je mobiel naar instellingen, dan naar mobiele gegevens en vink dat uit, dan naar verbindingen, dan naar mobiele netwerken, dan naar netwerkoperators, klik dan op handmatig selecterenen kies een provider.

Dan weer terug naar mobiele gegevens en dat weer aanvinken. Het toestel daarna een keer opnieuw opstarten.

 

hallo @Quintenheijn , ga in je mobiel naar instellingen, dan naar mobiele gegevens en vink dat uit, dan naar verbindingen, dan naar mobiele netwerken, dan naar netwerkoperators, klik dan op handmatig selecterenen kies een provider.

Dan weer terug naar mobiele gegevens en dat weer aanvinken. Het toestel daarna een keer opnieuw opstarten.

 

Ik heb dit geprobeerd maar netwerkoperators staat op grijs, er is iets in mijn telefoon wat internet niet wil ofzo

Hallo @Quintenheijn , dan is het verder aan KPN om dit op te lossen en kan ik je helaas niet verder helpen.

Succes.

 

Reputatie 7
Badge +30

Ik heb je even een internetbundel gegeven. Je hebt waarschijnlijk een sms gekregen dat deze 2,99 kost, maar dat heb ik ook meteen vergoed. Jij betaalt dus niets. Wil jij je telefoon eens volledig uitzetten en daarna weer aandoen? Controleer daarna even of ‘mobiel internet’ aangevinkt staat en of ‘roaming’ aangevinkt staat. Wil je ook eens 4G uitvinken?  Als dat niet zo is, moet ik toch onze technische dienst inschakelen. Tot hoe lang ben jij nog in Duitsland? En welke telefoon heb je precies?

Reputatie 7
Badge +30

Hoe staat het er nu voor, @Quintenheijn?