Beantwoord

Dataverbruik ineens heel hoog

  • 27 oktober 2015
  • 4 reacties
  • 1224 keer bekeken

Ik heb mijn iPhone eergisteren een update gegeven naar de laatste iOS versie. De middag erna kreeg ik ineens in vier uur tijd sms'jes van KPN dat ik 50,75 100 % van mijn databundel had verbruikt en er nu overheen zat. Dit terwijl ik op mijn werk was en niet met mijn telefoon bezig was. Ook heb ik alle automatische updates uitstaan. Gisteravond heb ik gebeld met de klantenservice maar die kunnen niet zien waar het vandaan komt en adviseerde een app om je data verbruik te meten. Ik heb nog geen app gevonden die per app bijhoudt wat je verbruik is. Wel heb ik my data manager gedownload. Vannacht was ik over op WiFi en zie ik dat er om drie uur 2 gb verbruikt is en om 6 uur weer 2 gb. Wat kan de oorzaak zijn?
icon

Beste antwoord door Marcia_ 29 oktober 2015, 13:12

Beste ,

Welkom! Wat bijzonder, dit! Ik weet dat je als je via instellingen naar mobiel netwerk gaat, dat je helemaal onderin kunt zien welke apps hoeveel MB hebben verbruikt. Je dient dan wel elke eerste van de maand even op 'stel gegevens opnieuw in' te drukken, omdat de gegevens van de vorige maanden dan gewist worden. 

Het is inderdaad juist dat de klantenservice niet kan zien wat jij met je toestel doet, ik kan dat helaas ook niet. In verband met privacy wordt dit namelijk niet met ons gedeeld. Ik adviseer je inderdaad ook om de WiFi assistent eens uit te zetten en om de automatische synchronisatie eens uit te zetten. Ook kan je per app instellen of je deze alleen via WiFi of ook via mobiel internet wilt kunnen gebruiken. Heb je zo van mij eerst voldoende informatie?

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Kan je onder Instellingen > Mobiele netwerken, WiFi assistent uitzetten?

Robin
Reputatie 7
Badge +27
Beste ,

Welkom! Wat bijzonder, dit! Ik weet dat je als je via instellingen naar mobiel netwerk gaat, dat je helemaal onderin kunt zien welke apps hoeveel MB hebben verbruikt. Je dient dan wel elke eerste van de maand even op 'stel gegevens opnieuw in' te drukken, omdat de gegevens van de vorige maanden dan gewist worden. 

Het is inderdaad juist dat de klantenservice niet kan zien wat jij met je toestel doet, ik kan dat helaas ook niet. In verband met privacy wordt dit namelijk niet met ons gedeeld. Ik adviseer je inderdaad ook om de WiFi assistent eens uit te zetten en om de automatische synchronisatie eens uit te zetten. Ook kan je per app instellen of je deze alleen via WiFi of ook via mobiel internet wilt kunnen gebruiken. Heb je zo van mij eerst voldoende informatie?

Badge
MarijnRutgersVerboom schreef op 27 okt '15 om 06:39u
Ik heb mijn iPhone eergisteren een update gegeven naar de laatste iOS versie. De middag erna kreeg ik ineens in vier uur tijd sms'jes van KPN dat ik 50,75 100 % van mijn databundel had verbruikt en er nu overheen zat. Dit terwijl ik op mijn werk was en niet met mijn telefoon bezig was. Ook heb ik alle automatische updates uitstaan. Gisteravond heb ik gebeld met de klantenservice maar die kunnen niet zien waar het vandaan komt en adviseerde een app om je data verbruik te meten. Ik heb nog geen app gevonden die per app bijhoudt wat je verbruik is. Wel heb ik my data manager gedownload. Vannacht was ik over op WiFi en zie ik dat er om drie uur 2 gb verbruikt is en om 6 uur weer 2 gb. Wat kan de oorzaak zijn? 
Heb hetzelfde gehad mb verbruik zonder dat 4g aanstond en op wifi een update aan het downloaden was. Was binnen 5 minuten meer dan 500 mb kwijt. Nooit een verklaring voor gehad. Volgens mij klopt er bij KPN iets niet. 

Reputatie 7
Badge +30
Dat laatste kan je heel makkelijk testen. Je zet je telefoon helemaal uit en kijkt of er data verbruikt wordt (via MijnKPN site). Als dat zo is kan je met die kennis naar KPN gaan. Als dat niet zo is ligt het (waarschijnlijk) aan je telefoon

Robin

Reageer