Beantwoord

dataverbruik met 4 g

Ik ben sinds 2 dagen in het bezit van een Samsung Galaxy s4 met een databundel van 2000mb(2500mb met een spotify abo erbij)

Maar wat schetst mijn verbazing...blijkbaar heb ik die hele bundel er in 1 dag erdoorheen gejaagd en ik vraag me af waaraan. Ik heb 2 maal een youtube filmpje bekeken (en dan nog niet eens helemaal...totale speelduur denk ik 4 min) en  op internet gesurft, eigenlijk niet veel meer dan ik met mijn 3g abo deed(welke nog een fair use had van 2700mb) en waar ik dus nooit overheen kwam in een maand tijd. Nu heb ik het mobile verbruik op mijn telefoon bijgehouden en daar staat dus in wat je o.a. verbruikt hebt aan bv internet, youtube spotify en dergelijke en heb ik dus van 12 to en met 14 juli een dataverbruik van 663mb(in het verleden heb ik deze ook altijd gebruikt om het te vergelijken met het verbruik wat KPN aangaf en dit kwam altijd redelijk overeen). Ik twijfel dus een dus aan het gemeten dataverbruik van de KPN aangezien mijn surfgedrag hetzelfde is...alleen krijg ik nu dus de data sneller binnen maar ik verbruik niet meer.Verder ben ik erg tevreden over de snelheid maar als ik er maar 1 dag van kan genieten dan is het plezier ervan ook weer snel weg.

KPN geeft ook op hun site aan dat er een storing is met betrekking tot het verbruik in het mobiele internet( Ik citeer: Door een storing kan het voorkomen dat u een waarschuwings-sms ontvangt over buitenbundel verbruik. Deze kunt u als niet ontvangen beschouwen.

Daarnaast zal de getoonde verbruiksinfo via de MijnKPN app niet in alle gevallen correct zijn.) Ik ben hier dus heel benieuwd naar want nogmaals geloof ik niet dat ik opeens ruim 2,5 gb erdoorheen heb gejaagd in 1 dag.

icon

Beste antwoord door Menno 15 juli 2013, 12:18

Bedankt voor de gegevens! Ik heb het dataverbruik nagekeken. Je hebt inderdaad niet 2,5 GB verbruikt, maar vanaf de start van je nieuwe abonnementen rond de 675 MB. Omdat de bundel halverwege de maand is geactiveerd, ontvang je naar rato het tegoed. De 1e van de maand ontvang je nieuw bundeltegoed.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Hallo nielsjo,

ik kan me goed voorstellen dat je wil weten waar je aan toe bent. Ik zal dit verder voor je nakijken. Zou je in een privé-bericht je mobiele nummer willen sturen? Alvast bedankt!

Reputatie 5
Badge +6
Bedankt voor de gegevens! Ik heb het dataverbruik nagekeken. Je hebt inderdaad niet 2,5 GB verbruikt, maar vanaf de start van je nieuwe abonnementen rond de 675 MB. Omdat de bundel halverwege de maand is geactiveerd, ontvang je naar rato het tegoed. De 1e van de maand ontvang je nieuw bundeltegoed.

Aha....dan kan ik niet wachten tot het weer de begin van een nieuwe maand aangezien 4g snel went, echter was de infovoorziening tot nu toe niet best aangezien er in mijn kpn een verbruik van inmiddels 3gb staat en ik er ook diverse berichten van mijn verbruik kreeg(dus de zgn 3gb).

In elk geval bedankt voor het uitzoeken hiervan!

Met vriendelijke groet

Nielsjo

Reputatie 5
Badge +6
Graag gedaan en veel plezier met 4G!

Reageer