Beantwoord

dekking in trein

  • 9 July 2019
  • 2 reacties
  • 140 keer bekeken

Ik reis 4/5 keer per week van Amersfoort naar Den Haag en weer terug. (In de spits)
tijdrns deze rit is de dekking van het internet zo dramatisch.
wanneer wordt dit verbeterd?
andere reizigers die Eem andere provider hebben, hebben wel vaak 4G
gr ilja
icon

Beste antwoord door Marina_ 10 July 2019, 20:49

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Goedenavond @Ilbu, Welkom op het forum. Zo te lezen ben je niet tevreden met de dekking die je hebt tijdens je treinreis van Amersfoort naar Den haag en weer terug. Slecht bereik is helaas iets wat vaker voorkomt en dat is te verklaren. Het heeft niets te maken met je mobiele nummer of met je instellingen. Ik kan je wel een verklaring geven. Je ontvangt het signaal van de dichtstbijzijnde zendmast in de buurt. Die zendmasten staan uiteraard gericht op de gebieden met de meeste inwoners en in de regel dus niet op het gebied waar de treinen doorheen rijden. Dat zal ook op jouw traject het geval zijn.

Ook de afstand van jouw telefoon tot een zendmast is belangrijk. Grof gezegd: hoe dichter je bij een zendmast bent, hoe beter je bereik zal zijn. Jij staat echter niet stil. Je zit in een behoorlijk snel bewegend object, dus je telefoon ‘springt’ voortdurend van de ene zendmast naar de andere. Logischerwijs is dat al een factor die invloed kan hebben op het signaal. Daar komt nog bij dat je in een trein zit: een behoorlijk goed geïsoleerd object. Het mobiele signaal moet dus ook nog door de trein zelf heen om jouw telefoon te bereiken.

Ik kan je gegevens nog eens doorzetten naar onze technische dienst, zodat ze de verbinding nog eens onder de loep kunnen leggen. Baat het niet dan schaadt het niet en wie weet komt er alsnog een passende oplossing. Zou je daarvoor je forumprofiel willen aanvullen met je gegevens? Postcode + huisnummer, klantnummer(s). Graag bij klantnummer mobiel het mobiele nummer aanvullen. Stuur je een berichtje als je de gegevens hebt aangevuld? 🙂 Dan stuur ik je gegevens z.s.m. door voor nader onderzoek
Reputatie 7
Badge +19
@Ilbu, Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen vragen meer hebt. Anders hoor ik het graag!

Reageer