Dekking overijssel

Hoi,

Ik zit te twijfelen of ik 4G van KPN wil nemen. Ik lees dat de dekkingskaart en postcode check nog niet helemaal klopt met de werkelijk of planning. Graag zou ik willen weten wanneer er 4G dekking is voor;
-Zwolle
-Wijhe
-Deventer
-Ommen
-Hardenberg

Als het bekend is begin of einde van een maand of meer details dan alleen eind dit jaar bijv. dan hoor ik dat graag.

22 reacties

Reputatie 7
Badge +12
Zwolle - December 2013

Wijhe - December 2013

Deventer - December 2013

Ommen - December 2013

Hardenberg - December 2013

Even alles gecontroleerd via kpn.com/4g en de dekking zou er moeten zijn in December :)

Reputatie 4
Badge +3
Goedemorgen Niels,

Leuk dat je interesse hebt in 4G! Ik heb even aan de hand van de correcte planning eea opgezocht en vanaf december gaat onder andere Deventer uitgerold worden. Richting Zwolle staat vooralsnog voor januari. Kun je iets met deze informatie? :-)

Daan

Reputatie 4
Badge +3
Hoi,

De dekkingskaart via KPN coveragechecker is inderdaad niet compleet, wat mij verbaast.

Elke twee weken werd deze mooi bijgewerkt maar afgelopen week zou dat dus weer moeten maar nee. Echt jammer dat we zo niet bij kunnen houden hoe het verder uitrollen van 4g verloopt.

Reputatie 4
Badge +3
Ha marijoke,

Ik heb het probleem inmiddels aangekaart (woordgrapje :-)) en er wordt hard aan gewerkt. De kaart zal zo spoedig mogelijk opnieuw geupdatet worden zodat deze weer kloppend is. Mijn excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Daan

Bedankt Daan.

Hoe zit het met de andere plaatsen (Wijhe,Ommen,Hardenberg) die ik noemde, ook allemaal in januari 2014? Ik vind het jammer dat het oosten weer eens als een van de laatste aan de beurt is. Ook hier wonen mensen die hier behoefte aan hebben en bedrijven die graag aangesloten willen worden. Dat er minder prioriteit wordt gegeven aan een provincie als Limburg snap ik maar Overijssel heeft best wel wat grote steden zoals Enschede.

In Zwolle is nu al een klein 4G netwerk actief, misschien een idee om alleen een mast bij het station alvast te activeren? Geeft gelijk al heel wat blijheid ;-)

Heb ik daarnaast bij een Samsung Galaxy S4 eerst een update nodig voordat ik van 4G gebruik kan maken?

Reputatie 4
Badge +3
Ha Niels,

Het lastige aan onder andere Overijssel is dat de steden relatief ver uit elkaar liggen. Dit zorgt ervoor dat, omdat KPN landelijk de boel wil dekking en niet kiest voor kleine vlekjes op dekaart, het meer tijd kost de grote gebieden dekkend te krijgen. Ik heb even gekeken voor je en ik heb op dit moment alleen directe inzage in de data van Zwolle (januari) en Deventer (december).

Je hebt overigens voor de S4 geen specifieke update nodig. Tegen die tijd moet je wel even controleren of je instellingen correct staan. Hiervoor kun je (vanzelfsprekend) gewoon hier terecht.

Met vriendelijke groet,

Daan

Bedankt voor de info!

Is het eigenlijk ook mogelijk op de hoogte te worden gehouden via een alert mailtje met postcodes waar je graag dekking wilt?

Ik ga waarschijnlijk een 4G abonnement via Hi nemen maar goed, dat is onder dezelfde paraplu in weze ;-)

Reputatie 4
Badge +3
Ha Niels,

Geen enkel probleem. Volgens mij zit dat nog nergens ingebouwd (mede omdat het natuurlijk allemaal indicatie is). Het is wel een goed idee om daar eens over te brainstormen. Ik ga dit meenemen naar het kernteam :-)

Bedankt voor de tip!

Met vriendelijke groet,

Daan

Waneer komt 4g in ens noordoostpolder kun je mij dat zeggen welke datum gr peter
Reputatie 4
Badge +3
Ha Moza73,

Kun je iets specifieker zijn? Welke plaats wil je graag weten? Eventueel een postcode kan ook. De Noordoostpolder is ongeveer 600 vierkante kilometer groot ;-)

Met vriendelijke groet,

Daan

Postcode 8307AT woonplaats ens
Reputatie 4
Badge +3
Ha moza73,

Vooralsnog staat voor deze postcode de datum op januari. Let wel dat dit altijd een indicatie is :-)

Met vriendelijke groet,

Daan

in het dorp vroomshoop dan?

iedereen zegt december/januari. maar de website kpn.com/4g zegt november.

klopt dit?

Reputatie 4
Badge +3
Goedemorgen borgqueenx,

De afgelopen week heeft de coverage checker op kpn.com/4g incorrecte data weergegeven. Deze is inmiddels bijgewerkt. Voor vroomshoop (postcode 7681GN als voorbeeld) wordt februari 2014 aangegeven. Kun je wat met deze informatie?

Met vriendelijke groet,

Daan

Daan, is daar al nieuws over? Een 4G dekking update mailtje bij een bepaalde postcode die je hebt opgegeven?

Trouwens, de postcode check zou nu weer moeten kloppen. Nu staat er voor zwolle opeens december en voor ommen hardenberg etc opeens maart 2014 ipv december 2013. Is er nu vertraging opgelopen? Het is onduidelijk
Reputatie 4
Badge +3
Ha Niels,

Alle data die op dit moment in de coverage checker staat zou up to date moeten zijn. Ik ga voor de zekerheid nog even achter een stedenlijst aan om deze ernaast te kunnen leggen. Wat betreft een update omtrent een opgegeven postcode, dit idee ligt er wel echter is er nog geen concreet plan voor ontwikkeld.

Met vriendelijke groet,

Daan

Dank je wel, ik hoor het graag van je.

Fijne avond

Hoi daan, heb je die stedenlijst nog kunnen vinden?
Ik wil wel zeker weten dat er minstens 1 plaats is waar ik regelmatig kom dat daar vanaf december 4G is. Maart 2014 duurt me te lang
Reputatie 4
Badge +3
Ha Niels,

Ik heb komende dinsdag een meeting staan rondom deze lijst echter hoop ik deze eerder te verkrijgen voor je. Hou je het tot die tijd vol? ;-)

Met vriendelijke groet,

Daan

Ja hoor, thanks!

Reputatie 4
Badge +3
Ha Niels,

Ik heb een update voor je omtrent de 5 genoemde steden. De data kwam overeen met de lijst zoals die in de coverage checker staat:

-Zwolle (december)

-Wijhe  (maart)
-Deventer (december)
-Ommen (maart)
-Hardenberg (maart)

Helaas dus nog even wachten voor 4G :-(

Kun je hier wat mee?

Met vriendelijke groet,

Daan

Reageer