dongel herkent sim kaart soms niet

• 25 december 2014
  • 6 reacties
  • 826 keer bekeken

Ik probeer een dongel aan de praat te krijgen voor mijn schoonouders.

Installatie uitgevoerd op de pc zoals in de instructies staat. Maar als ik de pincode invoer komt er steeds de melding 'simkaart niet gevonden of ongeldig'.

Daarna getest door op een laptop de installatie uit te voeren. Op de laptop is het 1 keer gelukt om verbinding te maken, maar daarna krijg ik ook steeds de foutmeding 'simkaart niet gevonden of ongeldig' nadat ik de pincode heb ingevoerd.

Behoorlijk frustrerend dat het niet gewoon werkt, vooral omdat het 1 keer wel gelukt is en het dus in principe wel zou moeten werken... Wat kan ik hier aan doen?

6 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Beste Noho, 

wat vervelend dat het niet lukt om de dongel werkend te krijgen, de frustratie kan ik goed begrijpen! Is de simkaart al wel geactiveerd? Het lijkt mij het meest voor de hand liggende dat dit het geval is. Dit kun je doen via: http://bit.ly/1pRvicQ 
Mocht dit niet het geval zijn, wil je dan het bijbehorende 06-nummer van de dongel, de postcode, het huisnummer en het simkaartnummer toesturen in een privébericht? Dan ga ik voor je kijken. 

Met hartelijke groet, 

Cindy
beste Cindy_,

Aangezien het me 1 keer gelukt is om met een laptop verbinding te maken, lijkt het me dat de sim wel geactiveerd is. Kan het aan de software liggen?

Reputatie 7
Badge +24
Beste Noho,

ik zie je bericht nu pas, vandaag mijn latere reactie.

Dat kan meerdere oorzaken hebben. Wat is de status van het verbinden met de dongel nu? Mocht het nog steeds niet goed zijn, dan hoor ik dat graag en dan ga ik erachteraan voor je hoe dit kan.

Met hartelijke groet,

Cindy
Inmiddels hebben mijn schoonouders weer vast internet, dus we late de dongel verder voor wat het is. Wel jammer dat het gewoon niet goed gewerkt heeft voor die 20 euro die zo'n ding kost.

Groet, Noho

Reputatie 7
Badge +24
Beste Noho,

Helaas is onze Technische Dienst op dit moment niet bereikbaar. Ik neem maandag contact met hen op hierover en kom er dan bij je op terug.
Voor nu wens ik je een goed weekend toe.

Met hartelijke groet,

Cindy
Reputatie 7
Badge +24
Beste Noho,

Ik heb je zojuist een privébericht gestuurd.

Met hartelijke groet,

Cindy

Reageer