dongel kpn is hopeloos

• 14 december 2012
  • 8 reacties
  • 11861 keer bekeken

Vanaf oktober kon ik niet internetten met internet-dongel met mijn laptop.

Zelf apart software en driver geinstalleerd. Lukte het nog niet. Ook kon ik mijnkpn aanmaken.

Intussen in november en ondanks vele klachten bij helpdesk was het niet gelukt. Via Kpn-winkel Venlo is eindelijk gelukt om mijn mijnkpn aan te maken. Mijnkpn werkt niet goed en ik kan geen internetverbruik zien en mijn abonement wijzigen. telefonische helpdesk is hopeloos met verkeerder adviezen. Op verschillende lokaties uitgeprobeerd en het maak niks uit.

Maar dan heb ik zeer lage snelheiden gemiddeld 30Kb per sec en hoogste was 131 Kb per sec , terwijl KPN usbstick 7 Mb maximaal kan doen. Dan happert het KPN-usbstick nog geregeld met 0 Kb.

Weer naar KPN winkel om de dongel te laten testen, kunnen ze het weer niet , geen apparatuur, terwijl ze nu wel tijd hebben. Ik kon de Dongel niet inruilen en heb direct maar mijn abbonement opgezegd. Voor nieuw abbonement moest ik aansluitkosten betalen van 10 euro, terwijl een actie gaande is dat het niet hoeft en dan krijg je nog gratis dongel. Zeer slechte services!

8 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Beste jivdhammen,

Vervelend dat de dongel niet goed heeft gefunctioneerd. Ik begrijp dat je het abonnement inmiddels hebt opgezegd. Is het abonnement ook al opgeheven? Ik zou je kosteloos een andere dongel kunnen sturen zodat je kunt testen of het niet goed functioneren van de aansluiting wellicht aan de dongel ligt.

Met vriendelijke groet,

Menno

ik heb het ingeruild voor een andere dongel. In begin leek hij even sneller 191 kb, maar daarna was 131 Kb, maar daarna stopte hij weer met downloaden. het lijkt wel of hij wordt afgeknepen. toen keek ik naar draadloos netwerken en ik heb Fast kpn netwerk en KPN mobiel software. Misschien hier het probleem, dat ga ik morgen maar uitzoeken, want daar staat het 115 Kb, wat ik vreemd vind, omdat de dongel 7MB per sec kan, volgens specificatie. Waarschijnlijk veroorzaakt dat collisions, is voorlopig mijn conclusie. ook de driver HDAUDIO Soft Data Fax Modem with SmartCP (COM3) vind ik vreemd. dus weer een uitzoekerij. Deze configuratie zijn bij installeren van software via dongel en de nieuwste software en driver van KPN-website geinstalleerd. helaas heb ik geen handleiding hierover gevonden.

Ik ben er achter gekomen wat het probleem is. Alleen de driver installeren en dan op het poppetje selecteren, en dan heb je de volle vermogen van de dongel. Nu gebruikt de dongel KPN Fast Internet met de driver ZTE USB Modem (COM13).  Dus niet KPN-software gebruiken maar KPN_USB-Modem3_ZTE-MF190_Alternatieve(Backup)_Dashboard_Juli2011.exe installeren. Dus handleiding niet lezen, allemaal verkeerde informatie.

Alle moeite met "domme" helpdeskmedewerkers en KPN-winkelmensen om langzame snelheid en hakende verbindingen te verhelpen waren dus helemaal zinloos.

Ik heb nu geen kostenoverzicht van mijn MB-verbruik en mijnkpn laat nog steeds geen abonnement zien. Ook met deze forum had ik meer verwacht want ik zat wel in de goede richting wat er loos was.

Ik vind een zeer grote schande dat mij 3 maanden en vooral grote frustraties heeft gekost om er achter te komen en KPN mag van mij opnieuw hun software herschrijven zodat het werkt zoals men mij heeft beloofd.

Opzeggen  van de abonnement is ook al een probleem. In december bij klantenservices per telefoon opgezegd. Ik word er niet vrolijk van. Nu maar online opgezegd wat mij weer een maand extra kost.

Ik doe nooit meer zaken met KPN.

Reputatie 6
Badge +2
Mag ik je wat vragen??..

Hoe weet je zo zeker dat het niet aan je eigen laptop/pc ligt en wel aa KPN?

Een dongle is een simpel apparaat met een simkaartje en drivers. Kan niet zo veel mis mee zijn.

Je zou hem ff kunnen testen in een andere pc of laptop. Als hij het dan wel doet is er wat met je pc en anders is de dongle wel stuk.

Zoals je lees heb ik zelf opgelost en zelf beschrijving gegeven wat de oplossing is geweest. Dus aan mijn laptop ligt het niet aan. Het is van 4 maanden , maar paar weken profijt gehad om optimaal gebruik van dongel kunnen maken ondanks helpdesk en kpn-winkels. Dus services om te huilen.

Mijn abonnement is opgezegd en ook van de datum wanneer ik heb opgezegd is rechtgetrokken. Dus dat is netjes geregeld. Ik heb nu een andere oplossing het werkt vanaf eerste dag en ik ben er blij mee en dan nog goedkoper. Verademing hoe de andere provider de zaken goed heeft geregeld.

Hallo,

Graag hoor ik van je wat voor provider je nu hebt, ik zit met hetzelfde hopeloze probleem.

Ben nu 14 dagen onderweg in Spanje en het werkt soms voor geen meter.

Gr. Gerrit

Bliep prepaid, maar ik denk niet in buitenland werkt, 50ct per dag en je kan het uitzetten.

Bliep werkt goed.

Zelf prepaid van KPN krijg ik niet aan het werk en kpn heeft wel 1 euro afgeboekt en die heb ik niet gebruikt.

Reageer