Vraag

eindafrekening voor 4gplus mobiel internet router terwijl deze gratis was.

  • 1 December 2020
  • 2 reacties
  • 26 keer bekeken

ik heb een eindafrekening van € 1.42 ontvangen voor het betalen kosten omdat ik mijn  4G module zou hebben opgezegd terwijl deze 1. gratis was en 2 door KPN zelf beëindigd is. Deze unit was voor het trage internet dat ik nog steeds heb (geen glasvezel).

Hier al een keer achteraan gebeld, en het zou op 0 worden gezet. Doch krijg nu een aanmaning en  dreiging incasso. dus laat maar komen.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Ik kom dit dus meer tegen: identiek aan mijn verhaal alleen ander bedrag.

Vandeweek plofte er een brief van KPN op de mat, vreemd want alles van KPN gaat digitaal en er is een automatische incasso. De brief deed ook wat knullig aan, adres was afgekort en duidelijk zelf geprint ipv fatsoenlijk brief papier. Ging ook nog over een eindafrekening van een mobiele contract terwijl ik al decenia geen mobiele telefonie relatie met KPN heb. Zeer korte betalingstermijn (7 dagen met direct de dreiging van incassokosten en wettelijke rentes)
Dacht aan een spookfactuur omdat ik ik een bedrijf aan huis heb, even bellen naar KPN.
De dame kwam de standaard vragen al snel met het bewuste bedrag van E1,42 vreemd na wat gezoek ging het over het stoppen van het (gratis) 4G buitengebied, het product kon/kan namelijk ook los afgenomen van KPN. Anyway lang verhaal kort, de factuur was onterecht verzonden.

Reputatie 7
Badge +17

Om deze vraag het best te kunnen beantwoorden zou ik je willen vragen je profiel in te vullen @bosweg. In de meeste gevallen gaat dit om een bedrag dat is ontstaan doordat de producten niet tegelijkertijd zijn opgezegd en de korting gedeeltelijk niet is gegeven. Dan kan er dus een vergoeding gedaan worden. Om hier zeker van te zijn zou ik de gegevens erbij moeten pakken.

Wel is het zo dat ons betaalsysteem zonder ingrijpen niet weet waarom een bedrag nog niet betaald is en dus de gebruikelijke handelingen daar aan koppelt. In dit geval, hoe klein het bedrag ook, een herinnering en daarna ook een 2e herinnering. De snelste manier om dit te verhelpen is om alsnog het bedrag te betalen en ons daarna de vraag op te laten lossen of een betaalafspraak maken zodat we het eerst uit kunnen zoeken zonder dat het betaalsysteem vervolgstappen neemt. Laat je hier weten zodra het profiel is ingevuld zodat ik voor je aan het werk kan?