Beantwoord

Even serieus, onbeperkt internet met de snelheid van 128 kbps? Triest KPN

  • 30 November 2018
  • 20 reacties
  • 15987 keer bekeken

128 kbps internet? Even serieus, Dat bestaat niet eens meer in 3de wereld landen, laat staan NL en/of europa.
Doe gewoon 2.5 mbps of zo, maar 128 kbps is echt super super super triest KPN. Geen wonder dat echt iedereen raad me af van KPN. En geen wonder dat ik ook KPN ga verlaten.

mijn vraag is: vinden jullie dat ook niet SUPPPER triest??
icon

Beste antwoord door Paul van KPN 3 December 2018, 11:28

Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 7
Badge +25
Welkom op het forum @Monti2018. De prepaid 'Onbeperkt/Zorgeloos Online' bundels zijn inderdaad heel traag. Er zijn overigens wel een hoop mensen die bereikbaar willen zijn (via Whatsapp bijvoorbeeld) als ze geen WiFi hebben maar de mobiel verder nauwelijks gebruiken als ze niet thuis zijn. Daarvoor is het wel handig. Dus triest? Nee, vind ik niet. Als ik jouw bericht lees dan denk ik niet dat die bundel echt goed bij jou aansluit. Je kan natuurlijk ook een andere bundel kiezen die sneller internet biedt... Ik hoop in ieder geval dat je een provider/bundel vindt die precies heeft wat jij wil.

Beste Paul,

bedankt voor uw reactie, maar eerlijk (ook als het voor basis internet is) is het super laag, en zeker in 2018, zo’n snelheid kom ik echt nergens te wereld tegen. 128kbps is het niet eens te vinden in 3de wereld landen. Maar ja, Het doet er niet meer toe, ik heb toch aan het overstappen naar een andere provider, het was/is meer een advies aan het adres van KPN om hier echt wat aan te doen want zo gaat niemand KPN adviezeren aan anderen.

nogmaals bedankt voor uw reactie.

MVG.
Reputatie 7
Badge +25
Ik snap je hoor. Ik moet er persoonlijk ook niet aan denken om met die snelheid te internetten. Maar daarom zijn er juist ook bundels met een hogere snelheid.
Reputatie 7
Maar ja, Het doet er niet meer toe, ik heb toch aan het overstappen naar een andere provider,
Ik ben wel benieuwd op welke provider je jouw oog hebt laten vallen, want eerlijk gezegd ken ik geen enkele provider die bij prepaid onbeperkt Internet aanbiedt met hogere snelheden. Wel zijn er twee providers die een onbeperkt internet abonnement bieden met hogere snelheden, maar daar hangt dan uiteraard een prijskaartje aan.
Het smerige hiervan is de benaming je betaald voor 128 kb/s en krijgt 128kbps of te wel 16kb/s of te wel 128 Kbit/s zet het duidelijk neer en niet heel onduidelijk zodat mensen iets krijgen wat ze niet willen.

zie gewoon dit antwoord voorbij komen:
De onbeperkt Online bundel is 128kb/s oftewel ~15kB/s

en dan word met kb/s of kbit/s of kbps bedoeld wat gelijk staat aan
  • 1,000 bits per second
  • 125 bytes per second
en met kB/s word
  • 8,000 bits per second
  • 1,000 bytes per second
  • 8 kilobits per second
het verschil in hoofdletter B van de kb/s ie dus het verschil
nu we dat op orde hebben gaan we kpn.com erbij pakken

https://mobielshop.kpn.com/mobiel/prepaid/simkaart/onbeperkt-online
hier staat onbeperkt internet (128 Kb/s) de hoofdletter K is hier groot
een afkorting die niet bestaat kbit word hiermee bedoeld zet dat dan ook neer!!! want ik lees dat als kb
kb zal veel aaneemlijker zijn voor elke rechter dan kbit

na nog even verder zoeken heb ik dit gevonden
Bij de KPN Maand en Dag Onbeperkt Online en de KPN Zorgeloos Online bundel is de internet snelheid 128 kb/s. nou hier staat duidelijk kb/s
dit is te vinden in de pdf van KPN Prepaid Bundels onder bundel tarieven op https://www.kpn.com/prepaid/tarieven.htm

uiteraard zullen zal hieronder een anderwoord komen ja sorry was een drukfoutje

super verwarrend geeft fustratie....
Reputatie 7
Het smerige hiervan is de benaming je betaald voor 128 kb/s en krijgt 128kbps of te wel 16kb/s of te wel 128 Kbit/s zet het duidelijk neer en niet heel onduidelijk zodat mensen iets krijgen wat ze niet willen.
De eenheid kbps is precies hetzelfde als kb/s, beide staan voor kilobits per seconde.
De eenheid K (hoofdletter) bestaat niet in de "computerwereld", K staat voor Kelvin.
De k (kleine letter) staat voor kilo en dat is in de "computerwereld" 1024.
De kleine letter m staat voor meter en wordt in de "computerwereld" dus niet gebruikt.
De hoofdletter M staat voor Mega ofwel 1024k.
De b (kleine letter) staat voor bit en de B (hoofdletter) staat voor Byte.
1B = 8b

Slecht en slechter nog is de afwimpelende
en passief-agressieve houding/toon van KPN…

(“ Ik hoop in ieder geval dat je een provider/bundel vindt die precies heeft wat jij wil”...:rolling_eyes::face_palm_tone1: )

 

Er wordt ook niet geluisterd kennelijk, maar een standaard riedel afgedaan..
(Bijvoorbeeld t Whatsapp/Email verhaal dat op 128kbps te doen is,
maar dan genegeerd wordt dat er duidelijk mensen zijn die normaal volledig
internet willen gebruiken en er geen keuze gegeven wordt voor ongelimiteerd
of zelfs maar iets in de buurt..aangezien 1GB of paar 100 MB niet in de buurt komt)

En ja, er zijn andere aanbieders die veel beter hebben op t gebied
van tijdelijk even snel extra data kopen, soms zelfs ongelimiteerd op..komt ie.. t
snelle KPN netwerk (:joy::grinning: ), zoals T-mobile, voor bijna dezelfde dag-prijs
als KPN t summiere 128kbps dag bundeltje aanbiedt:
https://www.t-mobile.nl/mobiel/prepaid/bundels (scroll naar beneden, of volgende link)
https://www.t-mobile.nl/unlimited-data-for-a-day

 

En anderen bieden i.i.g. een stuk beter 2-4GB maand bundel voor rond t zelfde
bedrag dat KPN 1GB aanbiedt, zoals Vodafone of Lebara bijv.:

https://www.vodafone.nl/abonnement/buitenland/blox/extra-europese-data.shtml


Daarbij staat t gewoon (misleidend) onduidelijk dat t maar om 128kbps internet gaat.
De lettertjes van t hele informatie blokje zijn al niet erg groot, maar er staat
helemaal niks dat opvalt, helemaal geen LET OP! o.i.d. of tekst dat t om
bundels gaat die eigenlijk alleen voor (tekst) emails en Whatsapp gebruik gaat…

Dus ja, erg slecht wat er aangeboden wordt,
erg slecht hoe t aangeboden/vermeld staan en
er slecht hoe KPN op feedback reageert

Reputatie 7
Badge +24

Als je ergens anders wat beters kan krijgen, wat doe je hier dan nog bij KPN? 

Als je ergens anders wat beters kan krijgen, wat doe je hier dan nog bij KPN? 


Als je niet op feedback van klanten wilt reageren,
wat doe je dan hier? :thinking:

Maar dit soort dingen worden vooral (tijdelijk) gebruikt buiten t hoofd pakket
Iets wat je zelf had kunnen bedenken, als je niet zo kortzichtig en obstinaat was..
probeer t eens :kissing_closed_eyes::thumbsup:

Ik denk als KPN 2.5 mbit levert aan iedereen, het aantal verkochte bundels nog minder gaat worden en de goedkoopste abbonementsvorm veel zal stijgen in prijs. Verder ben ik het met @Nick83 eens. Als u hamert op andere providers die het beter voor elkaar hebben,  heeft u de mogelijkheid om over te stappen. Natuurlijk zou ik ook graag een provider willen hebben die alles aanbied zoals ik het wil. Alleen dan weet ik zeker dat mijn buurman andere wensen heeft.

“hamert”

“alles aanbied zoals ik het wil”

 

Ja, leuk geprobeerd.
Waarom reageer je niet op de specifieke punten IPV
generalisaties die je uit je duim zuigt
(waar wordt er ‘gehamerd’, waar wordt gepraat over ‘alles t precies willen’..?)

Er wordt simpele feedback gegeven
(en KPN reacties gecorrigeerd, nl dat andere providers zogenaamd
niet beter zouden hebben..),
waar niks anders mee gedaan wordt dan op passief agressieve toon
zeggen dat je op kunt krassen naar een andere provider.

Goed bezig joh!:face_palm_tone1:

Reputatie 6
Badge +6

Gelukkig kun je zelf je provider kiezen @Mr Big League ....

@Mr Big League , je zit te ranten op een topic van meer dan een jaar oud. Dat je het effe weet hè 🤔

@Mr Big League  Ook T-Mobile heeft dat 128kbps ook, net als KPN een maand lang. Nadeel van T-Mobile is dat het niet onbeperkt online is maar onderbroken online (elke 24 uur). Ik heb het van beide providers wel gebruikt, het is een prima bundel voor unattended use-cases. Dat zal een helpdesk je niet vertellen, het is eerder een ‘filler’ optie, bedoeld om jezelf de conclusie te laten trekken dat je er niks aan hebt en dus iets duurders moet/gaat kiezen.

Ik generaliseer niet. Ik geef alleen aan dat ik graag als klant een abbonementsvorm op maat wil hebben zoals ik dat wil en tegen een leuke prijs. Stel dat KPN of een andere aanbieder dat gaat aanbieden. Dan zijn er altijd anderen die het abbonement graag in een andere opmaak zouden willen hebben. KPN kiest eenmaal voor dit huidige aanbod en als dat niet toereikend is, kan je een keuze maken om over te stappen. Het geven van een tip mag altijd, daar zeg ik niets over.

 

Het is niet mijn bedoeling om een passief agressiefe toon te voeren. Sorry daarvoor.

 

Hoe zou het met Robin Mobile zijn dacht ik laast, maar zag dat ze gefuseerd zijn. Die hadden alles onbeperkt, maar dan met diverse snelheidslimiten en bijhorende maandprijs. Nu als nieuwe klant krijg je voor 20 euro/maand een snelheid van max 5/1 (Mbps). Wel ook nog met een duidelijke FUP /disclaimer.

 Hoiii ik heb voor mijn dochter de zorgeloos online  bundel aangeschaft . Hoe kom ik hier weer vanaf . Want ze kan er niets mee zo traag als dat het is . . In de prepaid app kan ik niets vinden over het beëindigen  van deze bundel . . 

@Danielle 2 , welkom

Het was ook voor mij even zoeken maar het 't volgende gevonden (n.b. een antwoord van mijzelf...)

Je kunt de bundel uitzetten via de MijnKPN app. Maar je kunt ook de code *142*009# beltoets gebruiken.

Overigens loopt de bundel sowieso een maand, dus aan die tijd zit je wel vast.

Van de internetsnelheid van de bundels Onbeperkt Online en Zorgeloos Online schieten de tranen in je nek inderdaad.

Wederom een teleurgestelde. Sorry, maar ik vind het gewoon misleidend. In gesprek met de medewerkster wist zij mij feilloos uit te leggen dat dit (128kb) heel weinig is (niet meer dan appjes of emails versturen, raadplegen van een website, NOS, lukt niet). Het gaat mij om het principe, niet om de 8,99. Ik had een duurdere bundel gekocht als ik het geweten had en met mij vele anderen. Waarom wordt dit produkt toch aangeboden. Jarenlang kpn-klant, maar terugboeken van geld op prepaidkaart niet aan de orde, was geen oplossing. Ronduit waardeloos. 

Precies. Ik heb al gepleit voor het weghalen van de beide 128 kbps bundels. Snelheid niet meer van deze tijd.

Nota bene 

Als je met een abonnement door je maandbundel heen bent krijg je nog maar 64 kbps. Kun je net zo goed geen internet hebben. 

Reageer