Beantwoord

Extra bundel wordt niet eerst opgemaakt

  • 1 September 2019
  • 8 reacties
  • 318 keer bekeken

Ivm vakantie in juli extra bundel genomen. Deze is nog 18 dagen geldig.
Nu krijg mijn reguliere bundel en zie dat mijn extra bundel in de wacht wordt gezet en eerst mijn reguliere bundel wordt gebruikt!
Dit is GEEN FAIR policy! Graag aanpassing, want dit is geldklopperij.
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 3 September 2019, 11:32

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Helemaal mee eens! Maar dit is al vaker aangekaart, maar is nu eenmaal de GEEN FAIR POLICY van KPN.
Reputatie 7
Badge +30
Welkom op het forum, Nikki! Ik kan er ook niets anders van maken dan dat dit klopt. Je reguliere maandbundel gaat altijd voor.

Dit lijkt me inderdaad erg onrechtvaardig.

Ik heb een maandlimiet van 300 belminuten op mijn abonnement.  Nu we vanuit huis moeten werken, ben ik er halverwege de maand doorheen. Stel ik koop een Extra Opties bundel van 1000 minuten op 14 april. Deze is 31 dagen geldig. Met deze 1000 minuten red ik het net tot 15 mei. Dan heb ik dus op die dag nog 300 minuten over, want ik heb de reguliere minuten opgemaakt in plaats van de Extra Opties minuten. De volgende dag zijn al die minuten ineens ongeldig geworden.

Het komt er dus in de praktijk op neer dat je geen 1000 minuten bijkoopt, maar slechts 700. En je bent gedwongen om op dat moment opnieuw een Extra Opties bundel te kopen.

Ik kan het niet anders zien dan diefstal van 300 mb/minuten!

In het kort is mijn conclusie en advies in de huidige situatie:

Als je Extra Opties minuten koopt, moet je ze voor het eind van de kalender(!)maand opmaken. Anders ben je het aantal minuten van je reguliere maandbundel kwijt.

Laat dit zien hoe krom het is?

Welkom op het forum, Nikki! Ik kan er ook niets anders van maken dan dat dit klopt. Je reguliere maandbundel gaat altijd voor.

Ik vind het een vreemde situatie. Ik betaal extra voor de extra bundel. Even mijn voorbeeld.

Op de 22ste ben ik door mijn reguliere bundel heen.

ik koop een extra bundel en hou nog meer dan de helft over. Deze gaat in de wacht.

op de 1ste start ik met mijn reguliere bundel en om nog iets van mijn extra bundel te kunnen gebruiken, Moet ik mijn reguliere bundel dus opmaken voor de 22ste.

Dat betekend dat ik op de 22ste WEER een extra bundel moet aanschaffen, omdat ik weer te kort kom.

Dit vind ik echt ONREDELIJK.

Dat wat ik extra koop zou echt eerst opgemaakt moeten worden.

 

groetjes

Reputatie 7
Badge +30

...ik koop een extra bundel en hou nog meer dan de helft over. ...

Dit is het probleem.

 

Over het algemeen sluit je een abonnement af met een bundel die past bij je verbruik. Dit zodat je elke maand voldoende hebt aan je bundel en niet hoeft bij te kopen.

Als je dan toch onverhoopt door je bundel heen bent voor de maand voorbij is kun je een extra bundel kopen. Het idee daarachter is dan dat je die bundel koopt om de rest van de maand mee te overbruggen. Als je een bundel bijkoopt en je hebt daarvan aan het einde van de maand nog meer dan de helft over, dan heb je een te grote bundel gekocht. Dat is dan zonde van je geld.

Heb je structureel te kort aan je eigen bundel, verhoog dan je abonnementsbundel via je MijnKPN. Dit is voordeliger dan losse bundels kopen. Je kunt maandelijks je bundel verhogen en verlagen (nooit lager dan de bundel waarmee je begonnen bent). Dit gaat dan in op de 1e van de volgende maand. Dit is ook handig voor als je al weet dat je in een bepaalde maand waarschijnlijk meer data gaat verbruiken. Bijvoorbeeld omdat je op vakantie gaat. 

Dag KPN, 

Ook ik vind het raar d a t je een extra bundel in de wacht zet zodat deze niet optimaal gebruikt kan worden. Je koopt een bundel van X minuten, geldig 31 dagen, maar dat krijg je niet. Volgens mij is dat niet rechtsgeldig. Het is inderdaad beter voor jullie als jullie dit aanpassen. Zeker als er veel klanten zijn die dit opvalt...

Beste,

 

Dit is niet netjes en klantonvriendelijk van KPN. Je schaft iets aan en hoort het te kunnen gebruiken binnen de geldigheidsduur. Gaat KPN dit oplossen?

groet,

 

WouterÂ